מדינה שמתנהלת מבחירות לבחירות תשלם ביוקר על חוסר המדיניות העקבית ועל הקיצוצים הרוחביים
המחצית הראשונה של 2019 תיזכר כתקופה שבה האוצר יצא ל"דיג מסים" בשוק הרכב הישראלי והמריץ את המכירות באמצעות רגולציה - אבל זו רק ההתחלה • לשוק המקומי ממתינות טלטלות רבות כתוצאה מהרגולציות הסביבתיות והבטיחותיות שאימץ לאחרונה האיחוד האירופי
2020 עדיין רחוקה, אבל במונחי שוק הרכב, היא נמצאת ממש מעבר לפינה • הנה הסנוניות של מה שמצפה לנו בארץ מ"החלפת הקידומת"
שינוי שיטת המיסוי ועליית המחירים שלחו אותנו לחפש אלטרנטיבות שפויות, יחסית, בשולי השוק • הקיה ריו המחודשת בהחלט עונה על הדרישה
דגמי מיני, היברידיות, משפחתיות רבות ואף מספר דגמי קרוס-אובר קומפקטיים ייהנו מהטבה נמוכה משמעותית מזו שקיבלו עד היום • מי עוד ייהנה? האוצר, שצפוי לרשום במהלך מרץ קפיצה משמעותית בהכנסות המדינה ממסים, עפ"י הערכות בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
טויוטה מפרסמת מחירון חדש לקראת אפריל • קורולה סדאן צפויה להתייקר בכ-3,000 שקל; העלייה הבולטת ביותר נרשמה במכונית ההיברידית פריוס פלוס, שכעת תתייקר בכ-5,000 שקל
נתוני הגירעון המעמיק שנחשפו בשבוע שעבר מציבים שוב את הרוכשים והמשתמשים ברכב פרטי בישראל על הכוונת • איך הפכו המכוניות ההיברידיות והחשמליות לאויבות של תקציב המדינה, איך מתגברים על מלכוד "הדימוי הירוק" של ישראל בעולם, ומהן הגזירות שנמצאות בדרך לחוק ההסדרים
ענף הרכב נערך לשחרור מאסיבי של כ-60-70 אלף כלי רכב חדשים מהמכס עד סוף החודש כדי להקדים את עליית המסים באפריל • בענף מציינים כי שחרור מוקדם של כמות גדולה של כלי רכב צפויה להקפיץ את הכנסות המדינה ממסים במרץ בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
זיהום אוויר מתחבורה מקצר את חיי יותר מ-1,000 ישראלים בשנה • כדי להיאבק בתופעה, במשרד להגנת הסביבה השקיעו כ–400 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות בעידוד אוטובוסים ומוניות לעבור לכלי רכב חשמליים במקום רכבי דיזל מזהמים • ההיענות בשטח נמוכה, והמכשולים העיקריים: הטכנולוגיה עדיין יקרה, והתשתיות לא מוכנות • ישראל 2048
גביית מיסי הרכב נמצאת בשיא בישראל, אבל בבנק ישראל סבורים כי הבלו על הבנזין נמוך מדי, וכי נדרשים צעדים ממשלתיים לייקור הרכב והשימוש בו • האם מדובר בהרמה להנחתה לקראת גזירות מס חדשות על הנהגים בניסיון לסתום את "הבור התקציבי"? ניתוח "גלובס"
מחקר חדש של הבנק מעריך כי הדרך להימנע מכשל תחבורתי היא לייקר את הרכישה והשימוש ברכב פרטי במקביל להוזלה של התחבורה הציבורית • עוד עולה מהמחקר כי דווקא הכניסה של רכבים המסתמכים על אנרגיה ירוקה אחראית במידה רבה על העומס בכבישים
בענף מעריכים כי הודעת האוצר על הקטנת הטבות המס הירוק המריצה את המכירות בינואר
ההכנסות ממסים בענף הרכב ב-2018 מהוות 14% מכלל הכנסות המדינה ממסים באותה שנה • הכסף הגדול מגיע ממיסוי על הדלק ומרכישת רכבים, אבל גם מביורוקרטיה פשוטה - למשל, דף נייר שמודפס בעת העברת בעלות על רכב ושווה למדינה 100 מיליון שקל בשנה • הנתונים מראים עלייה של כ-1.5-2 מיליארד שקל בהשוואה ל-2017, ומציגים את ההשפעה הישירה על יוקר המחיה
מדינת ישראל, שמעלה את מיסי הרכב בשם "האחריות הסביבתית", מסרבת לעשות משהו לגבי מאות אלפי מכוניות קשישות ומזהמות
ההיברידית החדשה לקסוס ES היא מכונית סלון גדולה, מעודנת ומרשימה, גם בעיר וגם בכביש המהיר • קמפיין ההחדרה שלה היה אגרסיבי ומוצלח, ובתוך יומיים חוסל המלאי • אבל המשך הצלחתה תלוי בגחמות "המס הירוק"
העדכון האגרסיבי של "המס הירוק", שצפוי להיכנס לתוקף באפריל, מעורר לא מעט שאלות ואי-ודאות בשוק הרכב • "גלובס" עושה סדר
הטבות מסזיהום אוויריבוא רכבמיסוי רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמס קנייהמסיםמשרד האוצרשוק הרכב