תוכנית "נתיב פלוס": הנהגים חייבים לסבול? לפי משרד התחבורה, כן, אחרת לא יקרה שינוי. לפי מומחים, הפרויקט יצא לדרך חצי־אפוי, ובצורתו הנוכחית רב נזקו מתועלתו. מי צודק? תעמדו בפקקים עד 2027, ונראה אז
האמירה של מנכ"לית משרד התחבורה, "הייתי בשמחה נותנת לעיריית ת"א לנהל את כל התחבורה הציבורית של המרחב", משקפת את המהפך שחל בחלוקת התקציבים עם חילופי השרים • בתקופתו של השר כ"ץ הצליחה דווקא הפריפריה לתת פייט למרכז
מיכאל ביטון מכחול לבן, ראש מועצת ירוחם לשעבר, טוען למחדל בתשתיות בדרך לבסיס צה"ל • חקרנו כמה ולמה • המשרוקית של גלובס
אדם שמבזבז כל יום שלוש שעות, ולעתים יותר מכך, על נסיעות לעבודה, הוא עובד פחות חיוני וגם אדם פחות סבלני ורגוע. אז כיצד ניתן לשפר משמעותית את תנאי ההעסקה של העובדים ולהגביר את הפרודוקטיביות שלהם?
צריך להפנים ששינוי תרבות הרכיבה והנהיגה הוא תהליך הדרגתי ולא פשוט • אולי נדמה לנו שהקורקינטים השיתופיים עמנו כבר כמה שנים, הם פה בסה"כ פה שנה וקצת • בתקופה זו חלו שינויים שהקלו מאוד עם המצב • דעה
בעוד קצת יותר מחודש תעבור ישראל לתקציב המשכי • הנה דוגמה אחת לנזקים: המיזמים הגדולים של משרד התחבורה שהיו אמורים לקבל 32 מיליארד שקל, יסתפקו ב-20 מיליארד והנהגים ימשיכו לעמוד בפקקים • פרשנות
הגידול באוכלוסייה והצמיחה בתמ"ג יהפכו את הכבישים ב-2030 לגיהנום • מחקר חדש טוען כי מספר כלי הרכב בכבישים יזנק ל-5.2 מיליון • השקעות העתק בתחבורה הציבורית והפנטזיות על רכב ללא נהג ישפרו את המצב אבל לא ימנעו קטסטרופה
המאמצים להוריד את העומס הקשה בכבישים נמשכים והפעם הגיע תורו של החיזוק החיובי • כיצד זה יעבוד ומי יכול להשתתף בפרויקט? "גלובס" עושה סדר
שלושה שבועות לאחר שהודיעו ברכבת ישראל על הגבלת העמסת אופניים בשעות השיא, שר התחבורה דוחה את יישום המהלך • ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר שימוע ציבורי
שרי התחבורה נמנעו לאורך השנים מלהטיל אגרת גודש בכניסה לערים המרכזיות מתוך חשש מזעם ציבורי שיופנה אליהם • עכשיו מנסה משרד האוצר לקדם את האגרה בחוק ההסדרים הקרוב • מה הסיכוי שהיוזמה תצליח ומה אפשר ללמוד מהעולם על פרויקטים דומים
החשכ"ל והממונה על התקציבים בפנייה חריגה ליו"ר ועדת הכספים משה גפני: נאלצנו לעצור תשלומים לספקים. עשרות בקשות תקציביות ממתינות על שולחנך חודשים • גפני טען כי מאחר ושבחרה כנסת חדשה, האוצר צריך להגיש מחדש לאישור את כל הבקשות שהוגשו לוועדה הקודמת
החל מה-1 בדצמבר תוגבל העלאת אופניים שאינם מתקפלים לרכבות בשעות השיא בבוקר ואחה"צ • המגבלה לא תחול על אופניים מתקפלים שארוזים בתיק נשיאה ייעודי ועל קורקינטים
במסגרת העבודות ייסלל נתיב נסיעה נוסף ממחלף קק"ל ועד למחלף שבעת הכוכבים בשני הכיוונים • כמו כן ייבנו שני גשרים המחברים ישירות את הנתיב המהיר בכביש 20 לנתיב המהיר בכביש 5 • הפרויקט צפוי להסתיים בשנת 2025
ביהמ"ש קיבל את עמדת משרד התחבורה והיבואנים המקבילים, לפיה היבואנים הישירים מחויבים בלעדית למימוש האחריות בעת תקלה ברכב • המשמעות: עלות תיקון הרכב תושת על היבואנים הישירים גם אם הרכב לא נרכש דרכם
אחרי שנתיבי הנסיעה המיוחדים למכוניות שבהם יותר מנוסע אחד יצאו לדרך, מציגה מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מסקנות ראשוניות מהפעלת הנתיב הייעודי ומסבירה שרק בעוד מספר ימים ניתן יהיה לדעת בכמה בדיוק קוצר זמן הנסיעה
ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר שלח מכתב זועם לשר התחבורה סמוטריץ', בו טען כי התנהלות המשרד פוגעת בלפ"מ ואינה תקינה • גם בענף הפרסום התפלאו לגלות מהלך פרסומי של משרד ממשלתי מבוצע ע"י משרד LEAD • ומי עומד מאחורי מימון הקמפיין?
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד האוצרנת"ערשות המטרושרת התחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה