טכנולוגיות חדשות שמוטמעות בנמלים בארה"ב מאפשרות לשנע מכולות בזול ובמהירות וגם לצמצם את זיהום האוויר
המנופים יאפשרו לנמל להעניק שירות לאוניות ענק שצפויות לפקוד אותו בשנים הקרובות
התעשייה האווירית מתרחבת לתחום האזרחי וחושפת מערכת רובוטית שתאפשר שינוע מכולות בנמלים ללא מגע יד אדם
כך לדברי בכיר במשרד התחבורה ■ יו"ר ההסתדרות ונשיא התעשיינים בקריאה לשר התחבורה: להשקיע בהתאמת התשתיות בנמלים הישנים כדי שיוכלו להתחרות בנמלים הפרטיים
העלות: 3.98 מיליארד שקל ■ ובינתיים באשדוד: העבודה בשטח נמל הדרום מתקדמת, ומצויים בו מאות עובדי קבלן ישראלים ועשרות עובדים סינים
הגיוסים בהיקף כולל של 6.2 מיליארד שקל עד 2021 מיועדים להקמת שני נמלים חדשים ■ החוב זכה לדירוג Aa1 עם אופק יציב ע"י מידרוג
שר התחבורה: "אני התחייבתי שלא אשלם לעובדים שוחד והם לא יקבעו מי יהיה הוועד בנמל החדש. אם אנחנו טועים בתחזיות, תהיה לעובדים רשת ביטחון, אבל לא רשת בהיקף של 100% שתגרום להם לשבת רגל על רגל"
האדריכל מיכה רטנר ותושבי הקריות טוענים שחברת הנמלים לא מציגה לציבור את כל האמת על העלויות של הקמת הנמל הפרטי בחיפה ועל הרס הנוף ■ "עשרות אלפי אנשים יכלו לגור בשטח ובמקום זאת יהיו שם אלפי מכולות ומחסנים"
הקבוצה הציעה 3.98 מיליארד שקל וגברה על המתחרה, קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו, שהציעה 4.5 מיליארד שקל
חברת נמלי ישראל הפיצה את מסמכי המכרז להפעלת הנמלים החדשים ל-4 חברות הפעלה בינלאומיות שעברו את שלבי המיון המוקדם
מנכ"ל אי.די.בי לשעבר חובר לגומא חסין כדי לייעץ לחברה שתבנה את הנמל הפרטי החדש באשדוד ■ מקורב לנושא: "נעשתה אליו פנייה מצד הסינים עם הצעה לחוזה שמן" ■ מנכ"ל חברת תבם תשתיות שאול ביטרמן: "אנו מעודדים מאד מהפניות הרבות מצד אנשים המבקשים לסייע לנו בהצלחת הפרויקט"
שוברים את השוק: הציעו להקים את הנמלים במחירים שבין 3.35 ל-3.5 מיליארד שקל - יצטרכו לבחור באחד ■ בענף מעריכים כי הסינים הגישו הצעה כה נמוכה בגלל שהם רואים את הקמת הנמלים כפרויקט אסטרטגי ■ נמלי ישראל בתגובה: "המכרז טרם הסתיים"
חייק: התעריפים שנגבים בנמלים אמורים לשקף רק את עלות השירות שניתן למשתמשים בהם; "רווחים אלה יכולים לשמש להפחתת תעריפים או לסיוע נוסף לתעשייה"
סוגיית הבטיחות עלתה בעקבות תאונה בנמל אשדוד שבה נפצע קשה אחד הנהגים ■ ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי לא ניתנה כל הנחיה כאמור
צוקרמן היה אחראי על קידום התכנון של שני הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה והיה מעורב בקידום פרויקטים נוספים
היקף הפעילות של הנמל בשנת הפעילות הראשונה שלו (2008) הסתכם ב-300 אלף טון - בשנת 2013 הגיע היקף הפעילות ל-1.7 מיליון טון
הרפורמה בנמליםמשרד האוצרמשרד התחבורהנמל אשדודנמל הדרוםנמל המפרץנמל חיפהנמלי ישראלספינותתובלה ימית