שוק פרסום ה־B2B הגלובלי מגלגל יותר מ־30 מיליארד דולר בשנה, והופך צפוף • הדוח השנתי של סוכנות ENVY הישראלית מציג את הכלים שעשויים לסייע לסטארט־אפים לבלוט בתוכו: מיקוד בלינקדאין וגוגל, יותר סרטוני וידאו הומוריסטיים ותקציב של חצי מיליון דולר לפחות
חברת הפינטק HoneyBook, שפיתחה טכנולוגיה לניהול פיננסי ועסקי לעצמאים ועסקים קטנים, יוצאת השבוע לראשונה בקמפיין מותגי נרחב בהשקעה של כמה מיליוני דולרים • את המהלך מוביל משרד הפרסום האמריקאי Performance Art, שהקשר עמו נוצר בעזרת מקאן טק הישראלי שגם היה שותף בגיבוש האסטרטגיה
יצירת קמפיינים ותהליכי מיתוג אורכת לרוב שבועות וחודשים, אבל השבוע הוצג בישראל מהלך ראשון שהכנתו נמשכה שעות ספורות באמצעות שימוש בכלי AI • אנשי הענף, שחלקם חוששים לעתידם, תוהים היכן המקוריות, איך נכון לנהל את התהליך ומה זו בכלל יצירתיות
גברים ונשים רואים את המציאות בצורה שונה, אך האם הדבר בא לידי ביטוי במהלכי שיווק, או שיש לכך קשר לסוג המוצר שאותו מקדמים? • סמנכ"ליות שיווק בחברות מובילות בישראל מנתחות את הסוגיה ומציגות דוגמאות מישראל ומהעולם
משקיעים, סוחרים, גיימרים, מפתחי תוכנה וחובבי אמנות דיגיטלית הם קהל יעד מבוקש לא רק עבור חברות בלוקצ'יין, אלא גם עבור מותגים כמו דיסני, סטארבקס או נייקי • ב־Addressable הישראלית פיתחו מערכת ביג דאטה ליצירת קמפיינים אפקטיביים עבורם, בלי לפלוש לפרטיות
בענף סבורים כי אנשי "העבודות השחורות" יאבדו את משרתם, בעוד שבתחום הקריאייטיב ישתפרו הביצועים באמצעות פינג-פונג עם המכונה • "מה שלוקח היום חודשים, יוכל לעבוד תוך 150 שניות בעוד שלוש־ארבע שנים" • מהפכת הבינה המלאכותית
מפגש נוסטלגי נערך במשרדי ברוקנר יער לוי בתל אביב, בו השתתפו כ־200 מיוצאי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, שנרכש לפני 12 שנה על ידי תאגיד הפרסום Y&R • רמי שלמור: "אני מאמין שהתחרות תתפוס נתיבים חדשים. זו תקופת ביניים, והענף ימצא את הכיוון האמיתי והנכון לו" • אירועים ומינויים
בחברת Fiverr ערכו מפגש פתוח לאנשי ענף הפרסום, בו דנו בשינויים שעובר התחום • "כיום המשפיענים הם אנשים שצמחו בקהילות וברשתות, ולא המגה-טאלנטים שראינו בעבר. תם העידן שבו מותגים מכתיבים מסרים לצרכן", אמרה גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק בפייבר • אירועים ומינויים
חברות חדשות-ישנות ירחיבו את הנתח שלהן בשוק הפרסום, בינה מלאכותית יצרנית תתפוס תפקיד משמעותי, המטאוורס יקרום עור וגידים, המשפיענים ירחיבו את פעילותם, והטיקטוק יאבד ממעמדו • השנה הדיגיטלית הקרובה תהיה יותר סוערת ומטלטלת, ורצוי להיערך אליה נכון
הצופים מתחברים להומור שמייצרים אירנה ולאב המאותגר טכנולוגית, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • מחוץ לדירוג נותרת הפרסומת של מאזדה, שלוקחת על עצמה את התפקיד של גופים ציבוריים, ויוצאת נגד האלימות בדרכים
חברת All•in של מייסדי משרד הפרסום דאון דה פילד מודיעה על השקת מערכת טרגוט למפרסמים החל מהרבעון הראשון של 2023 • המערכת תאפשר פרסום בפודקאסטים לפי פילוחים של גיל, אזורים בארץ ותחומי עניין, ותציע כלי מדידה שיאפשרו לדייק את ה־ROI מהקמפיין
בעוד שנים ספורות, איש הקרייאיטיב הטוב ביותר לא יהיה האדם הכי מצחיק שמכיר את כל הפרסומות ששודרו אי-פעם, אלא דווקא זה שיהיה בקיא בתאטרון, בהיסטוריה או בזואולוגיה • למה? כי את החיבור בין תחומים כל-כך שונים לכאורה הבינה המלאכותית לא תדע לעשות, והוא כן
לוותר על חשיפה אפשרית ל־5 מיליארד איש? פעם זה היה בלתי נתפס • אבל על רקע מודעות ומחאות בעולם, לא כל נותני החסות ששים להיות מקושרים להפרת זכויות אדם ורדיפת הקהילה הלהט"בית בקטאר • לספונסריות הגדולות של פיפ"א זה קצת פחות מפריע
תנובה הציגה את המהלך המוביל של השנה עם סדרת הבריסטה Alternative, וזכתה עליו בגרנד אפי ובפרס הזהב בקטגוריית משקאות • בקטגוריית הפיננסים זכו בזהב השנה בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני-פרידן IPG עם המהלך "להתקדם ולהישאר (עם) בן אדם"
חברת המזון תנובה, שעד היום התמחתה במוצרי ומשקאות חלב, זכתה בשני הפרסים החשובים ביותר בתחרות, גרנד אפי ואפי פלטינום, על המהלכים שבהם קידמה את מוצרי החלבון החלופי שלה • חברת כרטיסי האשראי מקס זכתה בשני פרסים
ההנחה המקובלת בעולם הפרסום שסיפור טוב הופך פרסומת לאפקטיבית, מבוססת בעיקר על אינטואיטיביות וניסיון. מחקר חדש מוכיח זאת כעת גם מדעית • פרופ' רון שחר מאוניברסיטת רייכמן בחן מאות פרסומות מארה"ב, ומשוכנע שהתובנות העולות מהן נכונות גם בישראל • "קונפליקט זה משהו גלובלי, צריך רק לדעת לספר אותו. לדעתי זו מיומנות שתיצבר בחמש השנים הקרובות"
בינה מלאכותיתגיאוקרטוגרפיההפרסומות הזכורות והאהובותמשרדי פרסוםפרסום בטלוויזיהפרסום דיגיטליפרסומותקמפייןקריאייטיבשיווק