הוריו של ילד בן ארבע שהוגדר כ"פצוע קל" מפגיעת קורקינט חשמלי נאלצו לשלם אלפי שקלים על סייעת בגן, והשיקום היה ארוך ויקר • הזמר שלומי סרנגה שנדרס ע"י קורקינט נאלץ לבטל הופעות וגילה את הנזק הכלכלי: "כעצמאי ספגתי נזק כבד"
נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים
חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"
העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר
היכולת של אתרי החדשות להקצות מקום לסיקור תאונות הדרכים די מוגבלת, ולפיכך הסטת השיח הציבורי בנושא רק ל"הפקרות של הרוכבים" מסתירה את התמונה הגדולה ופוגעת ביכולת לקיים דיון הכרחי בבעיית תאונות הדרכים בכללותה • דעה
מניין הפצועים בתאונות קורקינטים או אופניים חשמליים שמציג "גלובס" בשבועות האחרונים חושף תמונה מפחידה ומזעזעת • מדי יום מגיעים לבית החולים איכילוב עשרות נפגעים • בהם הולכי רגל תמימים, ילדים וקשישים • שירי דובר מבקשת שנשים לב ונשים לזה סוף
מחקרים בעולם מצביעים על כך שקורקינטים שיתופיים אולי מזהמים פחות ממכוניות פרטיות, אבל יותר מתחבורה ציבורית ואפילו מהאופניים החשמליים • בנוסף, הם מפחיתים את השימוש באלטרנטיבות תחבורתיות טובות יותר • את המחיר משלם מי שעדיין הולך ברגל - ילדים וקשישים
מומחים לתכנון עירוני מסבירים כי אף אחד לא מרוויח מכך שמכוניות וקורקינטים רבים על מקום בכביש, והפתרון הוא שבילי אופניים • ואיפה שאלה לא קיימים, יש להוריד את מהירות הנסיעה לכולם - עד 30 קמ"ש
כדי ליצור סדר בעולם של אופניים וקורקינטים חשמליים, חייבים ליצור הרתעה • המצב שבו רוכבים מסכנים הולכי רגל חייב להיפסק • מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים משרטטת גבולות להשתוללות בכבישים
צריך להפנים ששינוי תרבות הרכיבה והנהיגה הוא תהליך הדרגתי ולא פשוט • אולי נדמה לנו שהקורקינטים השיתופיים עמנו כבר כמה שנים, הם פה בסה"כ פה שנה וקצת • בתקופה זו חלו שינויים שהקלו מאוד עם המצב • דעה
למרות שהיבשת מאוהבת באופניים רגילים, האירופים מיהרו לאמץ את הקורקינט החשמלי • אחרי גל ההצלחה הראשוני, הגיעה תגובת הנגד בצורת זינוק במספר הנפגעים ותלונות של הולכי הרגל • בקרוב גם יגיע גנרל החורף - בואו נראה את הכלים החשמליים מתמודדים איתו
מה קורה כשמאבדים שליטה בכלי ממונע חשמלי? • חוויות מפי נפגעים שהגיעו לחדרי המיון • שני מוסדות רפואיים נוספים פנו ל"גלובס" והודיעו כי הם נערכים לדיווח יומי על נפגעי קורקינטים ואופניים חשמליים שיפורסמו אצלנו
מותו הטרגי של רועי אברהם, שנפגע מרכב כשנסע בקורקינט חשמלי, הוא פרוז'קטור אדום בוהק • עד מתי ייפלו חללים לכלים החשמליים הנעים בכבישים?
הדרך לחנך את הציבור לנסוע באחריות עדיין ארוכה, ובינתיים נמשיך לראות רוכבים חוצים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה ומרכיבים חברים • כתבה שנייה בסדרה
7 פצועים בתאונות קורקינט או אופניים חשמליים הגיעו למיון איכילוב רק אתמול • בקצב הזה, במהלך השנה יגיעו 2,555 איש שייפצעו בתאונות דומות לביה"ח איכילוב בתל אביב לבדו • השנה נהרגו כבר לפחות 12 איש • מהיום ובכל יום, "גלובס" עוקב אחרי מספר הנפגעים
"גלובס" ובית החולים איכילוב חוזרים לדווח על מספר הנפגעים מתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים: אופניים וקורקינטים
BIRDLimeWindאופנייםאיכילובאכיפהתחבורה שיתופיתעיריית תל אביבפריזתאונות דרכים