מתחילת השנה הגיעו לבית החולים איכילוב לבדו יותר מאלף איש שנפצעו בתאונות של כלים חשמליים - וכבר תשעה אנשים מצאו את מותם • בעיריות רבות ובמשטרה מתקשים לאכוף את הכללים, ועד שיהיו פה תשתיות ראויות לרכיבה בטוחה, נראה שאין מי שיעצור את הכאוס בדרכים
כל אחת מהחברות תציב 100 קורקינטים באילת, לאחר שזכו במכרז שהפעיל תאגיד התיירות של העירייה • תושבי אילת ייהנו ב-10% הנחה על השימוש בקורקינטים השיתופיים
התאונה הקטלנית ברחוב המסגר היא הרבה יותר מצלצול השכמה לחייב את ראשי הרשויות לחשב מסלול מחדש ולהכשיר מסלולים בטוחים לרכבים דו-גלגליים ועל הדרך לשחרר את כולנו מהפקקים
סושרד מצטרף לשחקן ליאור רז, שרכש לאחרונה 3% מהחברה • בדצמבר האחרון רכשה חברת ההוסטלים העולמית סלינה 20% ממניות ליאו, והיזם רון מצוקרמן רכש גם הוא 20% מהחברה • העסקה העניקה לליאו שווי המוערך ב-20 מיליון דולר
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2020 הייתה עלייה במספר תאונות הדרכים בהן היו מעורבים קורקינטים, ונרשמו יותר הרוגים - למרות הסגרים, התכנסות בבתים ויציאה למקומות העבודה בשיעורים פחותים • מנכ"לית הרלב"ד: "במרץ נציג תוכנית שמטרתה לצמצם 50% בתאונות הדרכים עד שנת 2030"
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חלה עלייה של 12% במספר הפצועים ב–2020 ועלייה גם במספר ההרוגים • בסגרים נפגעו יותר רוכבים של כלים דו גלגליים לעומת תקופות רגילות
מנכ"ל ווינד יוחאי עבאדי עוזב את החברה אחרי שנתיים ועובר לנהל את הסניף הישראלי של ענקית המוניות יאנגו • "אני מאמין בעיניים עצומות בקורקינטים, ובכך שהכלי הזה הכרחי לאקוסיסטם האורבני, אבל במהפכה העתידית גם הביקושים למוניות יעלו"
חלפה שנה מאז החל מעקב גלובס וביה"ח איכילוב אחר מספר הנפגעים היומי בתאונות של כלים דו גלגליים • הקורונה הביאה לירידה במספר הנפגעים שהגיעו לאיכילוב, אבל לעלייה במספר הנפגעים ברחבי הארץ • בעולם ניצלו את המשבר כדי להקל על רוכבי קורקינטים ואופניים • ומה נעשה כאן?
ירידה של 30%-40% במספר האנשים בתחנות המרכזיות, עלייה בשימוש באופניים ובקורקינטים ונפח תנועה גדול בפריפריה - מחקר חדש מגלה כי הקורונה שינתה את דפוסי התנועה • הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנתיבי ישראל, אומרת בראיון כי כל תוכנית החומש של החברה תצטרך להשתנות
האגודה לזכויות האזרח טוענת כי הפעלת טכנולוגיית זיהוי פנים ע"י חברת ווינד בקורקינטים השיתופיים שלה מסוכנת: "עצם הנטילה והשימוש במידע הביומטרי של אדם מסבה פגיעה בפרטיות" • האגודה מפצירה בווינד "לאתר פתרון אחר לסוגיה" • מהחברה נמסר: "כשם שהחברה שומרת על בטיחות הרוכבים, היא דואגת ביתר שאת לשמור על פרטיותם"
בית המשפט העליון קבע בהחלטה תקדימית שאופניים חשמליים אינם כלי מנועי ולכן הרוכבים זכאים לפיצוי על פגיעה בתאונה כמו הולכי הרגל • הולכי הרגל שנפגעים מאופניים חשמליים בתאונות פגע וברח ייוותרו ללא פיצוי • עכשיו הכדור עובר למחוקק
ההשקעה, לפי ההערכות, משקפת לחברה שווי של 20 מיליון דולר, והיא תאפשר לליאו להרחיב את פריסת הקורקינטים שלה • בין המשקיעים ברשת -הפרוסה במדינות רבות - גם אדם נוימן מייסד WeWork
כפועל יוצא מהשימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים, השימוש בקורקינטים השיתופיים של החברה יוגבל רק לבעלי רישיון נהיגה • מנכ"ל החברה: "השימוש של קטינים בקורקינטים נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו משום שזה הגורם המסוכן ביותר המוביל לתאונות"
אחרי שהחברות חוו פגיעה משמעותית בהיקף השימושים במהלך הסגר, כעת הן מדווחות על עלייה • לאחרונה עדכנה ווינד כי היא מייקרת את המחיר לדקת רכיבה ובירד שינתה את המחירים גם כן • יחד עם הגידול עולה שיעור הנפגעים בתאונות דרכים
השופטת חדוה וינבאום וולצקי קבעה שאופניים חשמליים וקורקינטים הם כלי רכב מנועי, אך לא חייבה את המדינה לפצות הנפגעים במקרה של תאונה • השופטת גם "נזפה" במפקח על הביטוח: "נדמה שהוא בחר שלא להביע עמדה ברורה, אלא לחכות שגורמים אחרים במדינה יפעלו בתחום"
חלקם של רוכבי הכלים החשמליים בתאונות דרכים חוזר לעלות אחרי ירידה בזמן משבר הקורונה • אחת ההצעות לשיפור המצב: בדיקת אלכוהול לרוכבי קורקינטים
BIRDLimeWindאופנייםאיכילובאכיפהתחבורה שיתופיתעיריית תל אביבפריזתאונות דרכים