באופן מסורתי, ההוצאות של הישראלים מזנקות בחודש נובמבר לאור המבצעים השונים • אלא שבניגוד לשנים קודמות, הריבית הגבוהה מייקרת את המחיר של הכסף • מה חשוב לדעת?
דור ה-Z מושך אחריו את דור ה-Y לתרבות צריכה חדשה שמעדיפה לרכוש חוויות על פני חפצים • השינוי הזה מהווה אתגר לא קטן למרכזי הקניות והחנויות • מדד המותגים 2022
אחרי שבשנתיים האחרונות הצרכנים התרגלו לרכישות באונליין, בקניונים ובמרכזים המסחריים מניעים הילוך טכנולוגי כדי לשמור על האטרקטיביות • ממסכי המבצעים שמותאמים אישית לאדם שעומד מול המדף ועד רכישת מתחמי מטאוורס - הפיתוחים שמסייעים לקמעונאים להישאר תחרותיים, וגם לפתור את בעיית כוח האדם
אורחים לא-קרואים? ארוחת שאריות שזקוקה למייקאובר? אלה האוצרות שהמזווה שלכם צריך להצטייד בהם ליום פקודה
לפי נתוני שב"א (שרותי בנק אוטומטיים), בסיכום חודש מאי ההוצאות של הצרכנים על קניות אונליין באתרים ישראלים צמחו בכ-14% לעומת מאי אשתקד • היקף הקניות הכולל בעסקות שנעשו באתרי אונליין ישראלים בחודש מאי הגיע ל-21.6 מיליארד שקל
הקורונה השפיעה רבות על הרגלי צריכה, והאיצה נושאים שלא היו בהכרח במרכז שיקול הדעת של הלקוחות • דוח חדש מגלה שצרכנים סבורים שתקשורת כנה ושקיפות מצד החברות חשובה מבעבר, עם זאת, עדיין המחיר, איכות המוצר והזמינות שלו, נמצאים בראש סדר העדיפויות
בישראל פועלים יותר מ-150 סטארט-אפים של ריטייל-טק, שמנסים לתת מענה לבעיות שמטרידות קמעונאים בעידן הפוסט-קורונה • מהדוח השנתי של דלויט ו-UST עולה כי היקף ההשקעה במיזמים הללו עמד ב-2021 על כ-2.4 מיליארד דולר, זינוק של 180% לעומת 2020, והתחזית היא שהמגמה תימשך למרות הסערות בשווקים • הבעיה: חלק מהיזמים מעדיפים לפעול קודם כל בחו"ל
הגידול המתמיד במספר המכוניות על הכביש מקרב עוד כוח קנייה פוטנציאלי למרכזים המסחריים הצמודים לכבישים • במקביל, בעלי חברות התדלוק נדרשים לפתח את שטחי הנדל"ן המניב שסביבם, עם המעבר הצפוי לכלי רכב חשמליים ואוטונומיים והיעלמותן של תחנות הדלק
היקף העסקאות שחתמה החברה הישראלית נאמד בעשרות מיליוני דולרים • בנוסף חתמה החברה על הסכמים עם רשתות בארה"ב
לפי נתוני פלייסנס, הירידה נרשמת הן במספר המבקרים והן במשך זמן הביקור: "הפיגועים יכולים לייצר נזק כלכלי שאינו שונה מהקורונה" • בענף מרכזי הקניות מרגישים היטב את הירידה במספר המבקרים, אולם לא בהכרח מייחסים זאת לפיגועים
איתן לב טוב הפך בשנה שעברה למנכ"ל הראשון של שב"א, האחראית על העברת התשלומים בכרטיסי אשראי, לאחר ההחלטה על הפרדתה מהחברה האחות מס"ב • בראיון ראשון הוא מספר במה ישראל מקדימה את העולם, האם נשתמש בכרטיסי אשראי גם ב-2030, ועל בולמוס הקניות הישראלי: "מטפלים ב-14 אלף עסקאות בדקה"
למרות שחברות מסחריות נוטות לעתים להתעלם מהם, ערביי ישראל הם כוח צרכני משמעותי • בדיקה שנערכה לכבוד הרמדאן מגלה שינויים בדרך בה החברה הערבית בישראל רגילה ואוהבת לקנות • הקניות באונליין מתחזקות, יותר משתמשים בכרטיסי אשראי, אך למרבית האזרחים הערבים עדיין אין ביטוח דירה • סקר מיוחד שנערך ע"י מכון המחקר ביסאן עבור גלובס והלא, ערוץ טלוויזיה שמשדר למגזר הערבי
העלייה במחירים מדאיגה מאוד, ואין סימנים לבלימה • ישראלים רבים יתקשו לעמוד בהוצאות לקראת החג הקרוב • הממשלה חייבת לטפל בריכוזיות במשק, ועלינו לנהוג כצרכנים נבונים
שלוש חברות כרטיסי האשראי הגדילו את רווחיהן אשתקד ב-134%, הודות למחזורי עסקאות שהסתכמו ביותר מ-400 מיליארד שקל • בין הפרמטרים הבולטים: הוצאות על מלונות בישראל, שעלו ב-90%, והמסעדות, שזינקו ב-50% • החברות נהנו גם מצמיחה דו-ספרתית באשראי לציבור ולמגזר העסקי
המדור הפופולרי משער המהדורה המודפסת של גלובס מגיע גם לדיגיטל • בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם - והפעם: מה עשתה הקורונה לרכישות האשראי של הישראלים?
מחקר שניתח את ההתנהלות של מיליוני קונים ביותר מ־2 מיליארד רכישות אונליין בענפי האופנה, התכשיטים ועיצוב הבית, גילה מה משך אותם לאתרים, ומה גרם להם לחזור • אז באיזה ענף הקונים עדיין שמרנים ומהוססים, ולמה נעדיף לקנות ספה בגלישה מהמחשב ולא מהנייד?
אופנהבתי קפההפניקס גמאכרטיסי אשראימבצעיםמוצרי חשמלמסעדותקמעונאותקניוניםקניות באינטרנט