תרבות הקניות נולדה בארה"ב כדי להגן על הדמוקרטיה ועל הכלכלה אחרי מלחמת העולם הראשונה • אלא שלאקסיומה הטוענת שתשוקה למוצרים היא המפתח לחברה יציבה יש מחיר כבד • עד כה תנועות המחאה האנטי צרכניות זכו להצלחה מוגבלת. עכשיו זה תפקיד הממשלה להתערב
מדובר בצמיחה של 19% בהיקף הקניות לעומת אשתקד • לפי נתוני כאל, רוב הרכישות נעשו בישראל - 380.1 מיליארד שקל, לעומת 30.2 מיליארד שקל בחו"ל • היקף הרכישות המקוונות צמח ב-25% לעומת השנה הקודמת
מכירות האונליין תופסות כחמישית מסך המכירות הקמעונאיות בישראל, ושיעורן צפוי להגיע לרבע ב-2025 • הנתונים האלה מציבים אתגרים חדשים בפני השחקניות בשוק, שיצטרכו לפתח מערך הפצה חדש, לקצר את זמן המשלוח, ולא פחות חשוב, לעמוד בעקרונות "ירוקים"
עפ"י נתוני שב"א, נרשמה עלייה של יותר מ-22% הבוקר בהוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי לעומת השנה שעברה • הדקה העמוסה הבוקר הייתה 12:13, במהלכה נרשמו למעלה מ-12,800 עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 3.2 מיליון שקל
חודש הקניות בפתח, ובחלק מהאתרים כבר החלו להציע את ההנחות של נובמבר, אולם רצוי שנשמור על עצמנו מהסכנות הנלוות, כמו הונאות ואירועי סייבר • איך כדאי לנו לרכוש בצורה נכונה ועדיין לשמור על עצמנו?
היכולת לראות מעבר למבצעי נובמבר היא היכולת להתחבר פנימה, להגביר יכולת לוויסות רגשי ולחזק חשיבה ביקורתית, שהיא עוגן אמיתי במציאות החיים שלנו • את היכולת הזו צריך להעביר גם לילדינו שגדלים בתוך סביבה צרכנית
הרגלי הצריכה של בני דור ה-Z משפיעים על הכלכלה העולמית ואפילו על עתידן של חברות ציבוריות ופרטיות • סקר של בית ההשקעות Piper Sandler בקרב 10,000 בני הדור הזה בארה"ב מציג את הנושאים החשובים בעיניהם ואת המותגים האהובים עליהם • המסקנות רלוונטיות גם לישראל
טרנד חנויות הסטוק ממשיך לצמוח ולגדול, ומהשוליים המסחריים הן מפלסות את דרכן אל המרכז • בדרך לשם עלו חנויות הסטוק על הנוסחה המדויקת לכיסם של הצרכנים הישראלים, נוסחה הבנויה ממספר תובנות צרכניות מעניינות
זאת בהשוואה להוצאות בכרטיסי אשראי בערב ראש השנה תשפ"א • בין השעות 8:00 עד 14:00 הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 738.8 מיליון שקל • הדקה העמוסה ביותר הייתה 11:05, במהלכה בוצעו למעלה מ-13,300 עסקאות
אחד האתגרים הצרכניים המשמעותיים הוא השרינקפלציה: הקטנת כמות המוצר באריזה – ללא שינוי האריזה או המחיר • רוב הצרכנים לא מזהים את השינוי ובמצטבר משלמים יותר, וכמובן שבמקרה זה מדבקות מחיר לא מועילות ואולי אף מייצרות תחושת ביטחון שגויה
סקר חדש, שבוחן את הרגלי הרכישות בסופרמרקטים בישראל לעומת מדינות אירופה, מראה כי הציבור המקומי פטריוטי פחות ממה שהוא חושב • ההצהרות על העדפת מזון בריא אינן תואמות את ההוצאה בפועל על פירות וירקות • המספרים מאחורי התנהגות הצרכנים, מדור חדש
35% מהקמעונאים בארה"ב כבר מאפשרים ללקוחותיהם לנווט בתוך החנויות ולמצוא מוצרים בעזרת אפליקציה - כך עולה ממחקר שערכה פירמת BDO על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום המסחר • ועוד: מצנח הזהב, חדשות טובות • אירועים ומינויים
הסטארט-אפ Shopic, מפתח פלטפורמה דיגיטלית מבוססת בינה מלכותית לקנייה עצמאית • "אנחנו עושים דיגיטליזציה מלאה לסופרמרקטים, ולצרכנים אנחנו מביאים חוויה היברידית כמה שיותר קרובה לחוויית הקניות באונליין" • וגם: מה מפחיד מנהלים, הזיכרון של יאלום וחדשות טובות • אירועים ומינויים
מנתוני שב"א עולה כי סך ההוצאות בחודש יוני בכרטיסי אשראי עמדו על 34.7 מיליארד שקל, גידול של 18.3% לעומת יוני 2020 • היקף משיכות המזומן בחודש שעבר הגיע לסכום כולל של 5.444 מיליארד שקל, 400 מיליון יותר מאשר במאי • ההוצאות בעסקאות אונליין זינקו ביותר מ-25%
העלייה היא ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, בה פרצה בחודש מרץ מגפת הקורונה • העלייה הגדולה היא ברכישת שירותים בעיקר בשירותי הרפואה, ואחריה ברכישת מזון ומשקאות
ההוצאות בכרטיסי אשראי בחודש מאי עלו ב-17.5% לעומת החודש המקביל אשתקד, כאשר הגידול המשמעותי מגיע מעסקאות אונליין • במקביל, התאוששות המשק באה לידי ביטוי גם בהיקף משיכות המזומן מהכספומטים, שעלה ביותר מ-19%
אופנהבתי קפההפניקס גמאכרטיסי אשראימבצעיםמוצרי חשמלמסעדותקמעונאותקניוניםקניות באינטרנט