הרווח למניה של הרשת החברתית ברבעון הראשון של השנה עמד על 37 סנט, לעומת ציפיות לרווח של 15 סנט למניה • הכנסות טוויטר צמחו ב-18% והרווח הנקי זינק פי 3
להיות אותנטיים (כי הציבור מזהה פייק ממרחקים), להתעדכן 24/7 (אחרת יקדימו אתכם), לגלות אומץ (כדי לא לשעמם) • מיכל אנסקי, גל אוחובסקי, גיא לרר, הילה קורח, עמית סגל ועוד אנשי תקשורת שפיצחו את נוסחת הרלוונטיות מספרים ל"ליידי גלובס"' איך זה עובד • פרויקט חג מיוחד
בשנים האחרונות מתחזק כוחם של המשפיענים שצומחים ברשת, והפרסומאים נותנים להם נפח בכל קמפיין • אלא שהמאמץ הסיזיפי לשמור על רלוונטיות על בסיס יומי, לצד החשיפה לקהל עצום וביקורתי, מייצרים לחצים נפשיים קשים • "ליידי גלובס" בודק: מה קורה כשמכונת הלייקים נכנסת לדיכאון
הם קובעים את הכללים ואת הנורמות של הקבוצה ומשמשים מודל לחיקוי, אבל גם מתמודדים עם תחרות מקבוצות אחרות ועם מרידות קטנות של החברים • חוקרים של קבוצות וירטואליות כמו אלה שמתקיימות בפייסבוק ובוואטסאפ משרטטים את דמותו של המנהיג החדש ומסבירים מדוע הנתינים הווירטואלים לא מצפים לדמוקרטיה
בין השינויים הצפויים: הרשת החברתית הודיעה היום על השקת מדד בשם "פער הקליקים" - כלי שנועד להגביל את הפצתם של אתרים בעלי פופולריות לא פרופורציונלית בפייסבוק ביחס לשאר הרשת
הבוטים והפייקים נכחו בשיח הפוליטי ברשת, אך השפעתם ככל הנראה הייתה קטנה מהתחזיות • הטכנולוגיה שימשה את הפוליטיקאים לבנייה של מאגרי משתמשים, לעתים קרובות על חשבון הפרטיות של המשתמשים • ואיזה פוליטיקאי היה קורבן של הכי הרבה פייק ניוז?
גיא רוזן, הישראלי הבכיר בפייסבוק, מתאר בראיון מיוחד ל"גלובס" את המאמצים של החברה בנוגע לטיפול במערכות הבחירות בעולם, הודף את הביקורת על כך שהחברה מאפשרת פרסום פוליטי בניגוד למתחרה גוגל, ומודה: "לא נפתור את הבעיות האלה, הן בלתי פתירות"
צבי אשכנזי, שהפך בזמן קצר לתופעת טוויטר מסקרנת, אמנם סירב בתוקף לחשוף את זהותו, אבל כן הסכים להתראיין לגיליון המשפיעים של "פירמה" • בטוויטר • כמובן בלי לוותר על סיום כל משפט במילים מחוברות, עם נקודות ועם צבי • הצלחתו הצלחתנו • פירמה
בעתירה נטען כי "נלחמים בשחיתות" הוא גוף אנונימי שרכש את כתובת אתר האינטרנט "mitkafa.com" שבו "מוצגת הסתה פרועה כנגד מפלגת הליכוד"
הפיצ'ר החדש יספק למשתמשים מידע חלקי על הסיבות שהם רואים פוסטים מסוימים • לדברי ג'ון הגמן, המנהל האחראי על הניוזפיד בפייסבוק, הפיצ'ר פותח בין השאר כדי להתמודד עם התאוריה הרווחת לפיה פייסבוק מאזינה למשתמשיה כדי לבחור אילו פרסומות להראות להם
בעולם שבו כל יום מרגיש כמו מתיחה, שבו חברות גדולות ופוליטיקאים משקרים ללא הפסקה, יש רק דרך אחת להציל את היום השטותי הזה • הטור של דרור פויר
משרד השיכון והפיתוח העירוני האמריקאי הודיע היום כי תובע את פייסבוק בגין פרקטיקות פרסום "מפלות" ברשת החברתית • כתב התביעה המלא פורסם באתר המשרד
התשקיף שפירסמה חברת פינטרסט בסוף השבוע מאפשר ללמוד על הקשיים של החברה, שפיתחה מנוע חיפוש ויזואלי: מההכנסות הזעומות בחו"ל והקושי להשיג מפרסמים ועד התלות במנוע החיפוש של גוגל • החברה אמנם "שורפת" פחות מזומנים, אך גם היא רוכבת על הטרנד של מתן כוח מופרז למייסדי החברה
מהתשקיף עולה כי החברה הראתה צמיחה בהכנסות ב-2018 - 756 מיליון דולר לעומת 473 מיליון דולר שהכניסה ב-2017
(עדכון) - לפי הדיווח של עיתונאי האבטחה בריאן קרבס, פייסבוק אחסנה מאות מיליוני סיסמאות לחשבונות של משתמשיה מבלי להצפין את המידע הרגיש, כך שעובדי החברה יוכלו לראות את הפרטים • רוב הנפגעים הם כנראה משתמשי פייסבוק לייט, והחברה ציינה כי תיצור קשר עם כל המשתמשים שהושפעו מכך
איגוד האינטרנט, המכון הישראלי לדמוקרטיה והקליניקה למשפט, טכנולוגיה וסייבר באוניברסיטת חיפה השיקו כלי לדיווח על בוטים וחשבונות מזויפים ברשתות החברתיות, שיסייע בזירוז הטיפול מול הרשתות החברתיות
אינסטגרם (Instagram)אילון מאסקאפליקציותארה"בבייטדאנסדונלד טראמפטוויטרטיקטוקסיןפייסבוק