במסגרת ההשקה של רשת ה"הבי דיסקאונט" החדשה השיקה רבוע כחול גם מותג פרטי חדש תחת השם מגה
כך עולה מהשוואת מחירים בין 8 רשתות - רמי לוי, ממן, יש, מגה, שופרסל דיל, יינות ביתן, חצי חינם וטיב טעם - שבוצעה ע"י חברת "פרייסל" עבור "גלובס" בחלק לא מבוטל מהמוצרים גם חצי חינם נשארת מאחור
מדגיש כי החוסרים נגרמו עקב אסיפות עובדים, והם אינם תוצאה של תחילת השיבושים באספקה רמי לוי: "הבוקר כבר הרגשנו בחוסרים של כ-3% במגוון המוצרים שסופקו לנו, אם כי מדובר במוצרים בודדים"
ספקים מספרים על הרגלי קנייה פחות ספונטניים ועל קיטון בהיקף סל הקנייה בכיר בשוק הקמעונאי: "בשורה התחתונה יש ירידה בצריכה במדינת ישראל, אם כי היא עדיין קלה"
קבוצת תנובה רשמה גידול בנתח השוק שלה מ-16.1% ל-16.9% פרט לאסם, כל הספקים רשמו עליה במכירות - אם כי בקרב חלק מהם שיעור הצמיחה היה נמוך משיעור צמיחת השוק
הירידה החדה ביותר בהזמנות מאז שנת 2000 רוב רשתות הקמעונאות דיווחו על ירידות חדות במכירות במהלך חודש נובמבר, חריגה לטובה הייתה רשת וול מארט מספר התביעות הראשונות לדמי אבטלה ירד ל-509 אלף לעומת צפי כי יעלה ל-540 אלף
השוואת סלי צריכה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה התייקרות בכל 4 הרשתות שנבדקו - מגה, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם העלייה החדה ביותר - 16.5% - נרשמה בשופרסל דיל, והנמוכה ביותר - 7.7% - במגה
אסם חותמת רבעון עם גידול של 14% במכירות ל-863.7 מיליון שקל - אך עם שחיקה של 4.2% בשיעור הרווח התפעולי, שעמד על 11.3%
בעוד שההנחות בשופרסל וברבוע כחול מותנות ברכישה מינימלית או בקניית סל שלם - ברשתות הדיסקאונט המחירים זולים ללא שום התניה
כך עולה מהשוואת "גלובס" בין מחיריהם של סלטים, גבינות ונקניקים במשקל - לבין אותם מוצרים בדיוק כאשר הם נמכרים באריזות ההפרש הגדול ביותר - קרוב ל-90% - נרשם במחיר גבינת "עמק" של תנובה
ההכנסות עלו ב-43% ל-246.8 מיליון שקל הרווח התפעולי עלה ב-56% ל-19.7 מיליון שקל רמי לוי, מנכ"ל הרשת: "אנו רואים בתקופת ההאטה במשק אתגר בשמירה על נתח השוק שלנו ואף הגדלתו
ואולם, גם רשתות המזון שנכוו שם בעבר מבינות כעת שניתן לממש את הפוטנציאל של שוק המזון במגזר, שנאמד בכ-5-6 מיליארד שקל בשנה במגזר הערבי אין כמעט נציגות לרשתות אופנה גדולות ואין כמעט קניונים "רציניים"
הירידה נרשמה מתחילת נובמבר רשתות השיווק פתחו במבצעי מכירות אגרסיביים בעלי רשת אופנה: "אם המצב יימשך, לכמה מהרשתות ייגמר האוויר"
ואולם, נתח השוק של שתי הרשתות עדיין נמוך מנתח השוק שבו החזיקה כל אחת מהן ברבעון המקביל ב-2007 חצי חינם שומרת על המקום השלישי
תציב אלפי מסכי טלוויזיה בחנויות המזון של רשתות השיווק ובשוק הפרטי על גבי המסכים יוקרנו תשדירי פרסומת ומידע המותאמים במיוחד לקהל הקונים
השפעת המשבר הפיננסי עוד לא מורגשת ביוניליוור ישראל, אך למנכ"ל מוטי קרן יש איומים עכשוויים - כמו המלחמה בשופרסל על שטחי המדף והתחזקות המותג הפרטי האם עד שקרבות אלה יסתיימו, קרן עדיין יישאר בתפקידו?
דוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוחננוףיוסי אמירמחירי המזוןקמעונאותרמי לוישופרסלשלומי אמיר