אחרי דוחות עגומים לרבעון השלישי, רביב ברוקמאייר אמר בריאיון לחגי גולן ברדיו 103FM: "אני קם כל בוקר ונאבק, הכי קל להרים ידיים. כל עוד יש לנו קלפים חזקים ביד, אנחנו צריכים לנסות לנצח איתם. אל תתייאשו"
למרות עלייה של 16% בהכנסות למיליארד שקל, עלייה בהוצאות הובילה לצניחה רבעונית של 21% ברווחי הרשת ■ לוי: "אסטרטגיית החברה להקפיד על סל המוצרים הזול במדינה מתבטאת בהקטנה מסוימת של רווחיות לטובת הלקוח"
ויקטורי: "במהלך הרבעון חלה עלייה ניכרת במחיר הירקות, וספגנו את מרביתה" ■ גורמים נוספים לפגיעה: עליית שכר המינימום ועלויות חוק המזון
עד כה נסגרו מעדניות נקניקים בכמחצית מ-34 מסניפי רשת השיווק, ומחלקות דגים נפתחו ב-5 סניפים
זאת לעומת יעד מכירות של 80 מיליון שקל בשבוע הנגזר מתוכנית ההבראה לרשת ■ גם ספקים שהצהירו על אספקה רגילה לרשת מגה, בהמשך לדרישות ימי האשראי שלה - אינם עומדים בכך
הסכם שהגיע לידי "גלובס": תנובה דורשת מהקמעונאים להתחייב לכמויות ולהעביר לה מכסות יבוא ■ בכירים בענף: "תנובה נוקטת צעדים שעלולים לדכא את כמויות הבשר בשוק" ■ תנובה: "אנחנו מעודדים תחרות בריאה"
זאת לאחר סגירה שקטה של 21 סניפים בשנה החולפת, בשל תחרות ישירה מול רשת הדיסקאונט שופרסל דיל ■ תת-הרשת לחרדים "יש חסד" תמשיך לפעול
בקרב עשרת הספקים הגדולים בשוק אין ולו ספק אחד שהחליט לשנות את תנאי העבודה מול מגה ■ עדיין ניכרים חוסרים רבים במוצרי המזון והצריכה ברשת
זאת לעומת הפסד של 24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ המנכ"ל אברכהן: "שופרסל הוכיחה את עוצמתה וידעה להתאים עצמה לשינויים בשוק המזון" ■ על רשת מגה: "אשמח אם היא תעבור את המשבר"
הדיווח על הרבעון השלישי, הכולל את חודשי המשבר הקשים ביותר, צפוי להתבצע עד סוף נובמבר ■ מגה: "מנועים מהתייחסות לכל שמועה או הערכה" ■ ספקים זועמים על קוקה-קולה ישראל שעצרה את האספקה לרשת
מנכ"ל מגה: "אנחנו במו"מ מתקדם למכור סניפים לרשתות אחרות" ■ יו"ר ועד עובדי מגה: "מההתחלה כששמעתי על המו"מ אמרתי שזו בדיחה. להערכתי האישית, רמי לוי ציפה שמגה תקרוס"
בכיר במגה ל"גלובס": "חייבים כאן התגייסות של הספקים, של הבעלים ושל השותפים האחרים כדי להציל את מגה" ■ יו"ר הוועד: "אם מישהו חושב לפגוע באלון רבוע כחול, ושהידיים שלו יישארו נקיות - הוא טועה טעות מרה"
הלקוח בסניף רמי לוי בפ"ת הבחין בטעות משום שקנה מוצרים מעטים ושילם סכום בלתי סביר ■ הרשת בתגובה: הייתה תקלה, הלקוח זוכה
הסניפים הנרכשים ממוקמים בעכו, בעפולה, בתחנה המרכזית בת"א, בראשון-לציון ובקריית ים ■ מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד: "הגידול הצפוי במכירות יסייע לשיפור תנאי הסחר של הרשת"
לאחר שהמחיר הגבוה עורר את חשדו, דרש הלקוח שהגבינות יישקלו שוב ■ הסתבר שהוא חויב ביתר בסכום של 104 שקל ■ מרשת רמי לוי נמסר בתגובה: המשקל לא אופס, השבנו כסף ללקוחות מיד עם גילוי התקלה
תוכניות ההאצה של ענקית הקמעונאות יחלו בקיץ הבא
דוחות כספייםהמומלצותהעלאת מחיריםיוחננוףיוסי אמירמחירי המזוןקמעונאותרמי לוישופרסלשלומי אמיר