"בתקופה הכי קשה של המשבר, הקדמנו תשלום של 80 מיליון שקל. זה נתן שקט לבעלי האג"ח, וגם עזר לתדמית שלנו בשוק" ■ על כניסה אפשרית לתחום היבוא המקביל של כלי רכב, אומר גלילי: "אנחנו לא פוסלים את האפשרות"
אחת השיטות הנפוצות היא "מבצעי מכירות סגורים" למועדוני לקוחות דוגמת "הוט" ו"חבר", שכוללים הנחות נכבדות מהמחירון ■ קבלו את התגשמות החלום לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
היוזמים מבטיחים: תשלום ישירות ליבואן והנחה שתיקבע בהתאם לכמות המצטרפים לקבוצה
בענף אומרים כי לא מורגש שינוי בתמהיל הביקוש של השוק בעקבות "שווי השימוש הרציף" ואין מעבר למכוניות זולות יותר
כ-50 אלף כלי רכב נמסרו ברבעון האחרון, עלייה של כ-100% ■ רוב יבואני הרכב סגרו את הימים האחרונים של חודש דצמבר עם "פוטו-פיניש" חזק, שהעלה את נתוני דצמבר מעבר ל-17 אלף יחידות
נהגי ישראל מותירים מאחור את המיתון ■ דלק רכב "הפציצה" החודש עם קרוב ל-4,500 מסירות בסיוע ענף הליסינג ואילו קיה מסרה עד כה מעל 1,500 יחידות של המשפחתית "פורטה" ■ המסירות השנתיות צועדות לכיוון 170 אלף יחידות ■ מלאי רכבי מאזדה 6 קרוב לסיום
היורשת הגדולה והמרווחת של המגאן-סדאן תעלה החל מ-118 אלף שקל ■ בענף מעריכים כי רוב גירסאות הציים של המשפחתיות 1.6 ליטר יתומחרו בשיעור דומה לאחר ביטול "קבוצות המחיר"
וגם: איזה רכב לקנות כדי ליהנות מרפורמת המיסוי הירוק ומהם היתרונות של היבוא המקביל ■ אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, שוק הרכב הישראלי ישתנה ב-2010 מהיסוד ■ מדריך הישרדות להזדמנויות בשוק הרכב
כמעט חודשיים נותרו עד סוף השנה, אך יבואני הרכב כבר מחזרים אחר הלקוחות ומציעים שלל הצעות מפתות - החל מחבילות איבזור בשווי 30 אלף שקל, דרך מבצעי מימון אטרקטיביים ועד הנחות שוות על רכבי יוקרה
מעל 190 לקוחות ישראלים רכשו מכוניות במחיר של 200 אלף דולר ליחידה, וכל זה מבלי להזכיר את מאות המכוניות מייבוא אישי ■ במארס קנה לקוח ישראלי את דגם הקבריו הנפתח של הפורשה 911 טורבו, שמחירו במחירון כ-1.6 מיליון שקל
בבית ההשקעות ממשיכים להחזיק בהמלצת "תשואת יתר" למניית דלק רכב, עם מחיר יעד של 48 שקל למניה
בדרך זו אפשר לתפוס את המחיר הישן על החדשה ואת המחיר החדש על המשומשת ■ עם זאת, קשה לדעת איך יתנהג הביקוש בשוק המשומשות לאחר עליית המחירים - ולכן מומלץ גם לברר אצל היבואנים עד כמה לדעתם יתייקרו הדגמים שהם מייבאים
4 יבואניות הרכב הגדולות כמעט לא צמצמו את תקציבי השיווק ב-2008, אך תקציבי הפרסום בשוק הרכב ממשיכים במגמת הירידה ב-2009 מגמת הקיצוץ תימשך, לצד גידול במבצעי מכירות ובפעילויות שיווק ממוקדות
להערכתם, צפויה השנה תזוזה משמעותית ממכירות לליסינג למכירות רכב ללקוחות פרטיים, ששולי הרווח בהן גדולים יותר, ולפיכך תתקזז במידת מה הירידה ברווחיות
חברות הליסינג והיבואנים כבר אינם חזקים כמו בעבר הבנקים בישראל שולטים כיום בברז האשראי של ענף הרכב - ולא רק שולטים, מסתבר, אלא גם עושים בברז הזה שימוש סלקטיבי ופעיל
חיזוי של המגמות בשוק הרכב הישראלי ב-2009 דומה לניסיון להתבונן דרך קיר בטון, אבל בשורה התחתונה ישראל היא מדינה של מכוניות פרטיות וצריך הרבה יותר ממשבר אשראי גלובאלי כדי לשנות זאת
המומלצותהשבוע בענף הרכביבוא רכבכלי רכבמכונית חשמליתמכירות כלי רכבמסירות רכברכב חדשרכב סיניתעשיית הרכב