אלקטריאון תספק למפעילת האוטובוסים הרביעית בגודלה במשק, אלקטרה-אפיקים, אזור לטעינה אלחוטית של האוטובוסים בחניון בראש העין • תאפשר לטעון 30 אוטובוסים חשמליים בו זמנית • המניה מזנקת בבורסה ב-6%
נבות בר, מנכ"ל קרן התשתיות קיסטון, טוען כי שווי של כ־4.8 מיליארד שקל לאגד אינו מוגזם ("זו עסקה סולידית ברמת תשואה מדויקת"), וכי רמת הסיכון בעסקה סבירה ("כמו אג”ח מדינה"), ומתייחס לנפילות בשווקים ("אנחנו מחוסנים מטלטלות כאלה")
הצגת הפרויקט ככזה שמקדם את התחבורה הציבורית הוא שגוי. בכביש 6 אין די אוטובוסים שמצדיקים הקמתו של נת"צ, ולכן כדי להצדיקו מוסיפים אליו כלי רכב רבי-תפוסה • אם באמת הייתה כוונה להפוך את הפירמידה, כבר היום ניתן היה לסמן את הנתיב לתחבורה ציבורית ולכל רכב שיתופיים
במשרד התחבורה מעוניינים לספק מענה מהיר לבעיית העומסים, אך כבר כעת חברות התחבורה הציבורית מתמודדות עם קשיים באיוש הקווים ואינן מצליחות לגייס נהגים חדשים • בנוסף, באגד פתחו בצעדי מחאה בעקבות המחסור בעמדות ריענון ושירותים בתחנות הקצה
מדוע קשה להזמין מונית בגוש דן בבוקר? תלוי את מי שואלים • מה שבטוח הוא שיש מי שמצא כבר דרך להרוויח מזה
בעקבות החגיגות הצפויות להתקיים בהר מירון בל"ג בעומר, חלק מכוח האדם ומהאוטובוסים יוקצו באופן מיוחד לאירוע • הדבר צפוי לבוא על חשבון קווים קיימים ולפגוע בנוסעים • רק בשבוע שעבר צומצמו קווים בכ-30% בעקבות עיד אל פיטר
קרן התשתיות הסחירה קיסטון העבירה לחשבון הנאמן סכום של 350 מיליון שקל, מקדמה שנדרשה לשלם לצורך התקדמות ברכישת החברה לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • מנכ"ל אגד אבי פרידמן: אירוע מרגש והיסטורי
שעות השיא בכבישים התרחבו כמעט לכל היום ותל אביב ממוקמת כבר עתה במקום ה־16 במדד הפקקים העולמי • התכנון הפרברי והיעדר תחבורה ציבורית יעילה מבטיחים כי המצב רק ילך ויחמיר • הרחבת כבישים לא תועיל, והקמת מערכות הסעת המונים לוקחת שנים רבות • מי יחלץ אותנו מהפקק?
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
הממשלה ממהרת להתקפל מול התנגדויות פופוליסטיות של רשויות מקומיות לקידום תחבורה ציבורית • את המחיר ישלמו בשנים הבאות תושבי השרון, שייתקעו בערים ללא מוצא • חבר מועצת כפר סבא: "ערי השרון יהפכו הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ"
לאחר חצי שנה ללא מנהל קבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית • הסרת הדרישה לניסיון קודם בתפעול מערכות תחבורה ציבורית - לא בוטלה
לפי מדד גלובס ו־Moovit, בחודש מרץ 20% מהאוטובוסים איחרו לתחנה בלמעלה מ־10 דקות, ו־10% מהם הקדימו ביותר מ־5 דקות • בטווח הקצר, הרחבה מיידית של נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית עשויה לשפר את השירות ולהגביר את אמון הנוסעים
משרד התחבורה גיבש תוכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית לשנת 2050, שכוללת גם את הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל • חלק מהקווים ישפרו את הנגישות ליישובי המשולש • התוכנית תשמש "סל" פרויקטים, שמתוכו ייבחרו מיזמים לתקצוב בהמשך
הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"
לפני כמה חודשים סומנו ברחוב הקוממיות נתיבי תחבורה ציבורית שהגבירו באופן משמעותי את מהירות הנסיעה • הם גם יוצרים ודאות לגבי זמני הנסיעה ומאפשרים לתושבים לתכנן את הבוקר שלהם • פרויקט חג
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה