תחבורה ציבורית

כתבות אחרונות

 
אום אל פאחם. תשתיות תחבורה בעייתיות בכפרים הערביים / צילום: איל יצהר

20 מיליארד שקל ללא כיסוי: סימני השאלה סביב תוכנית התחבורה בחברה הערבית

בעוד שהתוכנית האסטרטגית לצמצום פערי התחבורה העמידה תקציב של 20 מיליארד שקל לעשור, ב־2022 הושקעו רק מיליארד שקל והשאר מותנה בהתקדמות • בראיון לגלובס מצביעה שרון מלכי, שהובילה את הפרויקט עד לא מזמן, על פערי התשתיות ועל סימני השאלה שמרחפים

אסף זגריזק 16.03.2022
נוסעים תחנת רכבת ראש העין / צילום: שלומי יוסף

אל תחכו ברציף: אין רכבות לילה, והן גם לא יחזרו בקרוב

לפני פרוץ מגפת הקורונה רכבת ישראל הפעילה רכבות לילה לנתב"ג, אך מאז המגפה קוצצו הקווים, והם לא ישובו בקרוב • בקו החוף וכן באזור רחובות ובלוד מבוצעות עבודות חשמול בשעות הלילה שמונעות את הפעלת הקווים • בנוסף, הרכבת זקוקה לפקחים - שבהם יש מחסור

אסף זגריזק 16.03.2022
מטרו. עלות הפרויקט בישראל מוערכת ב-150 מיליארד שקל, כאשר ההוצאה צפויה להתפרס על פני עשור / צילום: אלי גנצר

בנק ישראל: הממשלה צריכה לגשר על פערי המימון של המטרו

המימון לפרויקט המטרו אמור להגיע בחלקו מתקבולי מסים - דבר שיכול ליצור פער בין תזמון ההכנסות לתזמון ההוצאות בשלב ביצוע הפרויקט • לפי הבנק המרכזי, על הממשלה לגשר על פערי התזמון במימון הפרויקט באמצעות תקציב המדינה או ע"י הגדלת החוב

אסף זגריזק 15.03.2022
אום אל פאחם / צילום: איל יצהר

תוכנית החומש לחברה הערבית מנסה לצמצם את פערי התחבורה

חברת נתיבי איילון מתחילה להוציא לפועל את התוכנית השאפתנית: בשלב הראשון יבוצעו 20 פרויקטים שבמסגרתם ייסללו כבישים ותורחב תנועת האוטובוסים ביישובים הערביים • ברקע, פערים עצומים בין החברה היהודית לערבית בתשתיות ובתחבורה הציבורית

אסף זגריזק 10.03.2022
לפני שנה בון תור רכשה את מלוא הבעלות במטרופולין / צילום: איל יצהר

ג'נריישן קפיטל רוכשת את יתרת המניות של בון תור תמורת 330 מיליון שקל

קרן ג'נריישן עולה לבעלות מלאה בהשקעה הראשונה שביצעה, קבוצת התחבורה הציבורית וההסעות בון תור • לפני השלמת העסקה יחולק דיבידנד לבעלי מניות בון תור בסך של 40-50 מיליון שקל • החברה מקיימת מגעים עם מספר משקיעים פוטנציאליים להצטרפות לעסקת הרכישה

אסנת פרץ 10.03.2022
רכבת תחתית בלונדון. הרכבות הנטושות בעיר הוצפו שוב / צילום: Shutterstock, Dmitry Tkachenko Photo

12 חברות מועמדות לנהל את פרויקט המטרו, אבל הוא תקוע בכנסת

מושב החורף מסתיים, והחוק שהיה אמור לעבור במהלך 2021 ממתין ואיתו התוכניות שמוכנות לאישור הממשלה • החשש: העיכובים הבירוקרטיים ימנעו את תחילת העבודות בשטח שתוכננו ל-2024

אסף זגריזק 08.03.2022
פקקים באיילון, אתמול / צילום: איל יצהר
פקקי תנועה | ניתוח

הפקקים כאן ובגדול: שעת העומס התרחבה, הפרויקטים מתעכבים, ואין פתרונות ביניים

התנועה בכניסה לערים שוב זוחלת, והנתונים מראים כי עם סיום הגל החמישי הגודש בכבישים כבר עולה על זה שמלפני הקורונה • איך מתכוונת הממשלה להעביר את השנים עד למטרו, מדוע גם הפרויקטים הגדולים לא יפתרו את הבעיה, ולמה ברשויות המקומיות חוששים מקידום מיזמים שיסייעו לתושבים שלהן

אסף זגריזק 07.03.2022
מרב מיכאלי / צילום: יוסי זמיר

עמידה ביעדים? משרד התחבורה מעדיף שלא להתחייב

במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2022 התחייב משרד התחבורה לקדם נת"צים, מסופים ושבילי אופניים - אך בחר שלא למדוד את עצמו בחלק מהותי של מדדי התפוקה המרכזיים • גם יעד של מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית נותר יתום

אסף זגריזק 07.03.2022
פקק תנעה בנתיבי איילון / צילום: תמר מצפי

בדרך לקבינט החברתי-כלכלי: נתיבי איילון תנהל את פרויקט אגרת הגודש

חברת נתיבי איילון תהיה ממונה על יישום הסדרי אגרת הגודש בגוש דן שייכנסו לתוקף בשנת 2025 ותקים את שערי המעבר שיחייבו בתשלום האגרה

אסף זגריזק 07.03.2022
חצי שעה של השראה. עם רון חולדאי / צילום: הצלמניה, מנחם רייס

חולדאי: למה יקר פה? כי אנחנו מדינה קפיטליסטית מרושעת

רון חולדאי מתמודד שוב על ראשות העיר תל אביב-יפו ומסביר איך הוא מנהל עיר, על מה הוא מתחרט, ולמה זה הגיוני שהוא 25 שנה בתפקיד: "העיר בתוך שינוי מז'ורי שאסור להפסיק אותו. היינו בשנות ה-50 של אירופה, עכשיו עוברים לשנות ה-90" • פודקאסט מהקוקפיט • חצי שעה של השראה

ערן גפן 04.03.2022
שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הדיל של אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי: שכר נהגי האוטובוס תמורת שכר המינימום

לגלובס נודע כי בין שרת התחבורה מרב מיכאלי לשר האוצר ליברמן מתנהלים מגעים במטרה לפתור את המשבר בקואליציה • הדיל המסתמן: שכר הנהגים בתחבורה הציבורית יעלה, ובתמורה מיכאלי ומפלגתה יתמכו במתווה שהציג ליברמן להעלאת שכר המינימום

אורן דורי 02.03.2022
שיעור המגיעים לעבודה בדרכים חלופיות

באיזו עיר כמעט חצי מהתושבים מגיעים לעבודה בלי רכב פרטי?

המדור הפופולרי משער המהדורה המודפסת של גלובס מגיע גם לדיגיטל • בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם, והפעם: באר שבע עקפה את תל אביב בשיעור התושבים שמגיעים לעבודה בלי רכב פרטי

עידן ארץ 21.02.2022
מטרו. רשות הצעת החוק תוציא לדרך את רשות המטרו / אילוסטרציה: אייל פישר

עוד התקדמות: חוק המטרו עבר בוועדה למיזמי תשתית לאומיים

החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, והוא מסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה ויכלול כ-109 תחנות • 30% מהמתחמים סביב המטרו יוקצו לדיור בר-השגה

אסף זגריזק 15.02.2022
אוטובוסים בתחנה המרכזית בתל אביב / צילום: תמר מצפי
ניתוח

אין מנהל קבוע והעתיד לא ברור: מה קורה ברשות שאחראית על התחבורה הציבורית?

לגוף של משרד התחבורה, שאמור להיות חוד החנית ולתת מענה לתחבורה הציבורית המקרטעת, אין מנהל קבוע, הוא לא מצליח לפקח על תנאי ההמתנה של משתמשי התחבורה הציבורית, ולא מוצא דרך לטפל במחסור החמור ב־4,000 נהגי אוטובוס • המשרד: "טענות חסרות בסיס"

אסף זגריזק 14.02.2022
רם גרינברג, סמנכ״ל מוצר בחברת Optibus / צילום: איל יצהר

האנג'ל רם גרינברג התאהב בסטארט-אפ שבו השקיע - והחליט להתחיל לעבוד בו

אחרי שהסטארט-אפ שהקים בעצמו נכשל ("מכרנו את הטכנולוגיה, זה היה רחוק מאקזיט מפואר"), רם גרינברג הצטרף לאביו, עדו גרינברג, כדי לנהל את קבוצת המשקיעים בראשה הוא עומד • ואז הוא נחשף לחברת אופטיבס שמנסה לשפר את התחבורה הציבורית ונדלק • היום כשהוא סמנכ"ל מוצר בחברה, הוא מספר: "נראה לי טירוף להיכנס לרכב פרטי ולעמוד בפקקים"

דורון אביגד 12.02.2022
רחוב ריבולי, פריז. ''התמיכה הציבורית בהפחתת החניות גדולה כי האוכלוסיה מעדיפה עיר הליכתית ותוססת'' / צילום: Shutterstock

תתרגלו, עידן החניה מתחת לבית נגמר. אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

רובנו לא יכולים אפילו לדמיין חיים בלי חניה מתחת לבית. אבל עם כלי הרכב המתרבים, הכבישים העמוסים והתחבורה הציבורית המקרטעת - ישראל תצטרך למצוא פתרונות אחרים בהקדם • אז איך נתמודד עם המצב החדש, ומה אפשר ללמוד מקופנהגן, פריז ואמסטרדם

אסף זגריזק 12.02.2022

   141516171819202122232425262728   

   נמצאו 1374 כתבות   |   עמוד 21 מתוך 86