הבנייה באזור התחנות תוגבל אך לא תוקפא לגמרי • ועדה מיוחדת של מינהל התכנון תיתן אישורים ליזמים • גלובס עושה סדר בהנחיות החדשות
ראשי הערים שבתחומן יעבור המטרו מותחים ביקורת חריפה גם על הליכי התכנון הלא משתפים, וגם על התוואי המתוכנן, שלדבריהם מפספס מקומות חשובים • נת"ע: היו מאות פגישות עם נציגי הרשויות
קבינט הקורונה הגדיל את התפוסה בתחבורה ציבורית מ-50% ל-75%, אך לא נוספו בחזרה קווי אוטובוסים שבוטלו • שר האוצר כ"ץ תומך בהרחבת הפיילוט בקניונים
ירידה של 30%-40% במספר האנשים בתחנות המרכזיות, עלייה בשימוש באופניים ובקורקינטים ונפח תנועה גדול בפריפריה - מחקר חדש מגלה כי הקורונה שינתה את דפוסי התנועה • הילה חדד-חמלניק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנתיבי ישראל, אומרת בראיון כי כל תוכנית החומש של החברה תצטרך להשתנות
שרת התחבורה מירי רגב הצהירה שתתנגד לפרויקט המטרו, אך הנחתה במקביל את המתכננים להמשיך בעבודתם עד להחלטת ממשלה • בדיקת גלובס מצאה שעלות תכנונו של פרויקט הענק נאמדת עד כה בכחצי מיליארד שקל
החלטה זו אינה טריוויאלית וחדשנית מסוגה ומייצרת קישור ברור בין דאגה לתשתיות תחבורה אלמנטריות וקידום בנייה ופיתוח
הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה שלב ראשון בפיתוח מיטוב החיבור בין ארבעת המרכזים העירוניים – ירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב, באמצעות רשת מסילות מהירות, שהרכבות שינועו עליהן יגיעו למהירות של עד 250 קמ"ש
בשיא הסגר הראשון, נפחי התנועה בתל אביב ירדו ביותר מ-90% • כעת הכבישים הולכים ומתמלאים ככל שהמגבלות משוחררות • בשבוע שעבר היקף התנועה בכבישים היה כ-80% בהשוואה לתקופה שלפני המשבר
שרת התחבורה מירי רגב הצהירה בשבוע שעבר בוועידת "גלובס" כי תתנגד להקמת המטרו המתוכנן במרכז הארץ • היא לא המתנגדת היחידה
בדיקת "גלובס" חושפת ממה מורכבת העלות האסטרונומית של המטרו וכמה עולים פרויקטים אחרים בעולם • באוצר מתעקשים כי הפרויקט צפוי לתרום למדינה הרבה יותר
חלופת ההאשמות בין שרת התחבורה מירי רגב לשר התחבורה לשעבר בצלאל סמוטריץ' , שהחלה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס", המשיכה במליאה • רגב ציינה את ראיון הפרישה של סמוטריץ' ב"גלובס": "אתה לפני חמישה חודשים בראיון סיום ל'גלובס' אמרת 'אני נותן טיפים לשרת התחבורה - לשקול את המטרו'"
שר הפנים אריה דרעי תומך בפרויקט המטרו, כך עולה מהצהרה שמסר, לאחר דיון שהתקיים במועצה הארצית לתכנון ולבנייה השבוע • דבריו נאמרו על רקע דבריה של שרת התחבורה מוקדם יותר השבוע בוועידת "גלובס" לנדל"ן לפיהם היא מתנגדת לפרויקט
יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, אמרה בוועידת ישראל לנדל"ן של "גלובס" כי בלי המטרו לא יהיה פתרון תחבורתי הולם למטרופולין גוש דן הגדל • גם ערן כהן, מנכ"ל בומברדייה, טען כי עקב המצב התחבורתי בישראל, לא ניתן לוותר על המטרו
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה סופית את תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים ובתוך כך הכריעה במחלוקת שהתעוררה סביב מעבר הקו באזור עמק רפאים
העברת חוק המטרו היא משימה לאומית והיא מחייבת יצירת מערכת איזונים ובלמים חדשה ברגולציה הקיימת בישראל בדמות אותו "חוק המטרו"
אמנון מסילות שולטת באפיקים ומספקת פתרונות בתחומי ההיסעים, והיא בעלת זיכיונות להפעלת מספר אשכולות קווי שירות בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה