הרחבת כביש 2 לא כוללת תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, וברמת השרון ייבנה כביש "עוקף איילון", למרות שהוא כנראה רק יגדיל את הפקקים באזור • בממשלה מצהירים על מהפכת תחבורה - אבל מתפשרים על מדיניות "גם וגם" שמעודדת בפועל את השימוש ברכב הפרטי
ממשלת בריטניה הודיעה כי תציע באביב הקרוב כרטיסי רכבת רבים בהנחה של כ-50%, במטרה להקל על יוקר המחיה העולה בחדות • הצעד הבריטי מתון יחסית בהשוואה להחלטה גרמנית לממן למשך שלושה חודשים סבסוד מקיף של התחבורה הציבורית בערים הגדולות
נתונים שפרסם משרד התחבורה מראים כי למרות שההשקעה בתחבורה ציבורית גדלה, שיעור הישראלים שמעדיפים להגיע לעבודה באמצעות הרכב הפרטי מטפס • מומחה: "השפעות הפרויקטים הגדולים לא מורגשות עדיין ורמת השירות באוטובוסים ירדה"
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
הרפורמה החדשה של משרד התחבורה לא מטפלת בבעיות השורש של הפקקים ולכן היא לא תצליח למרות הכוונות הטובות
הסכום שקבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה הציעה לשלם עבור מחצית ממניות אגד הפתיע גם את מנהלי חברת התחבורה הציבורית, הדורשים תשלום מיידי של 15% מהסכום • הסכום שיקבל כל חבר אגד ממימוש מלוא החזקותיו בחברה יעמוד על כ-4.2 מיליון שקל ברוטו, בעוד שהמדינה צפויה לגזור קופון של כ-1.4 מיליארד שקל מכספי המכירה
הצעתו של שר האוצר לסבסד את העלייה במס על הבלו למשך שלושה חודשים מחזקת את הקשר בין נגישות לבין שימוש ברכב הפרטי • ברבע מהעלות של הצעד הזה, המדינה יכולה הייתה לסבסד עוד יותר את התחבורה הציבורית ולהוזיל את הנסיעות המזדמנות
ההסכם פורסם במסגרת צו להערות הציבור, והוא קובע תשלום שנתי לכל עיר בהתאם למצבה הכלכלי ולמספר תחנות המטרו והרכבת הקלה שיוקמו בה וכן את משך הזמן שהן ישלמו • שתיים מתוכניות המטרו צפויות לעלות לאישור הממשלה בחודש מאי
במסגרת שינויי התעריפים, בני 75 ומעלה יסעו בחינם, ותוגדל ההנחה לזכאים ולכרטיסי חופשי-חודשי בפריפריה • מצד שני, תבוטל הנחת הערך הצבור, וחלק מהנסיעות במטרופולינים יתייקרו
בגלובס נחשף ביום רביעי האחרון כי נהגים מונחים לבצע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון ולבצע נסיעה לאורך התחנות הראשונות בלבד וזאת על מנת שזמן היציאה מתחנת המוצא יתועד במערכות המשרד באופן תקין • במהלך מסיבת העיתונאים על רפורמת התעריפים, שדמי ניסה לכבות את האש: "לא נעבור על זה לסדר היום"
מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן הציגו היום את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, שתחול בחודשי הקיץ • בין השינויים: ביטול הנחת הערך הצבור, שהבטיחה הפחתה של 20% בנסיעות בודדות, הנחה של 50% תינתן לנוער עד גיל 18 והנחה לאנשים עם מוגבלויות ומקבלי קצבאות הבטחת הכנסה הנחה בערך הצבור תעלה ל-50% במקום 33%
יובב מידד, סמנכ"ל השיווק והצמיחה של מוביט, הסביר בוועידת הרכב של גלובס על הסיבות שהביאו ליצירת מדד התחבורה הציבורית שמשותף לגלובס ולמוביט: "ברגע שאין לנוסע ודאות של לוחות זמנים, האמון שלו בשירות יורד ובאופן ישיר גם השימוש"
עוד אמרה יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון, בוועידת הרכב של גלובס, כי תוכניות המטרו צפויות להגיע לאישור הממשלה לאחר הפסח, וטענה: "יש התנגדות מאוד גדולה לקיומו של הדפו; רק עיריית אור יהודה הבינה את הצורך"
גיא שר, מנכ"ל ויה ישראל, אמר בוועידת הרכב של גלובס 2022 כי הוא סבור שתחבורה גמישה לא נועדה להחליף את התחבורה הציבורית, אלא להשלימה: "היא נועדה למצוא את הליקויים בתחבורה ציבורית ולחזק בדיוק שם"
ערן יעקב, מנהל רשות המסים, יפתח את הוועידה בשיחה על האתגרים וההזדמנויות במיסוי כלי רכב • בין המשתתפים: יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון; דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי; גיא שר, מנכ"ל ויה ישראל; ועוד
לא רק שחברות האוטובוסים לא נקנסות, הן גם מסובסדות מהמדינה כאילו הנסיעות בוצעו • התחרות על הפעלת התחבורה הציבורית הפכה על פי החשד למרמה - דווקא על גבם של הנוסעים, מי שאמורים לעמוד בראש הפירמידה
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה