אגרת גודש

אגרת נסיעה בכביש מהיר או בחלק מנתיביו המוטלת לפי רמת העומס

כתבות אחרונות

 
ישיבת הממשלה השבוע. כולנו התאהבנו בהכרזות חדשות / צילום: אמיל סלמן-הארץ

חיסול הירושה הפוליטית גרוע מביצוע החלטה רעה

עוד ועוד החלטות ממשלה מפוארות וטעונות, שהסתכלו מעט מעבר לקצה האף, בוטלו בהחלטת שר חדש • ביום שבו נעריך פוליטיקאי שיהיה עסוק בהגשמת החזון והדרך שלו או של השר הקודם, במקום להפריח סיסמאות וחזון חדשים, יהיה סיכוי להקים פרויקטים שדורשים יותר מ-4 שנים של חיי ממשלה

דרור מרמור 12.12.2021
משה גפני, יהדות התורה / צילום: איל יצהר

האם אגרת הגודש תפגע רק בתושבי הפריפריה?

על מי בדיוק תוטל אגרת הגודש שנכללת בחוק ההסדרים? קבלו הסבר קצר • המשרוקית של גלובס

אוריה בר-מאיר, המשרוקית של גלובס 03.11.2021
שרת התחבורה מרב מיכאלי / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הגיע העת שהממשלה תפעל להוציא אותנו באמת מהפקקים

התוכניות החדשות אולי לא יחלצו את ישראל מהכאוס בכבישים, אבל הגיע הזמן לשלב אוטובוסים חשמליים ואגרות גודש - ובהקדם

פרופ' טל רביב 23.10.2021
פקקים באיילון / צילום: Shutterstock

ועדת הכספים אישרה: מס גודש בגוש דן החל מ-2025

ועדת הכספים אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שקובעת כי נסיעה ברכב פרטי במטרופולין דן תחויב בתשלום • מטרת החוק היא להוריד את העומס התחבורתי, אך גם להכניס כסף לקופה הציבורית שיממנו פרויקטים תחבורתיים ובהם את המטרו

גיא ליברמן 22.10.2021
שר החוץ ויו''ר יש עתיד יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת עדינה ולמן
משרד האוצר | בלעדי

ביש עתיד דורשים דחייה של שנתיים ביישום תוכנית אגרת הגודש

ח"כ ולדימיר בליאק מ"יש עתיד" לגלובס: "אדרוש מנגנון שיבטיח תחבורה ציבורית טובה לפני שהחוק ייכנס לתוקף" • במשרד התחבורה חוששים: מיזמי תחבורה ציבורית אחרים יידחו • ההכנסות הצפויות מהאגרה, המוערכות ב-1.3 מיליארד שקלים בשנה, מיועדות להשקעה במיזמי תחבורה, כמו למשל פרויקט המטרו

שירית אביטן כהן 13.10.2021
עומס תנועה. התחבורה הציבורית שלנו לא רלוונטית לחלק גדול מהאוכלוסייה / צילום: אייל פישר

תחבורה ציבורית תחילה, אגרת גודש בהמשך

האגרה לא תגרום לנהגים לעבור לתחבורה ציבורית כשזו מפגרת בשנות דור אחרי העולם • ללא שינוי מהותי, מדובר בעוד מס שאיתו על הציבור להתמודד

גיא ברקוביץ' 12.10.2021
פקקים באיילון / צילום: Shutterstock

האוצר: אגרת הגודש תכניס 1.3 מיליארד שקל בשנה

כך העריך נציג המשרד במסגרת דיון שמתקיים בוועדת הכספים על הצעת החוק להטלת אגרת גודש במטרופולין גוש דן • לשאלת ח"כ ינון אזולאי נמסר כי נתב"ג ייכלל באזורים שיחייבו נהגים פרטיים באגרה

גיא ליברמן 30.09.2021
מטרו. יש חורים בתוכנית המימון של הפרויקט / צילום: Shutterstock, prochasson frederic

פרויקט המטרו: המספרים במצגות של האוצר לא מסתדרים עם המציאות

מחצית המימון למטרו תגיע מתקציב המדינה, אבל המחצית השנייה מתוכננת להגיע ממקורות מימון שהיתכנותם שנויה במחלוקת • האם בעלי הנכסים יצליחו לעמוד בנטל שהמדינה מטילה עליהם ומה יקרה לרשויות המקומיות

אריק מירובסקי 30.09.2021
פקקים בכניסה לת''א. ב־OECD מעריכים כי עלות הגודש התחבורתי עומדת על כ־2% מהתוצר הגולמי של ישראל / צילום: איל יצהר

גם הרצליה ובת ים בפנים: גבולות הגזרה של אגרת הגודש נחשפים

טיוטת חוק ההסדרים שהונחה על שולחן הכנסת מציגה לראשונה את מפת אגרת הגודש של מטרופולין תל אביב • המהלך ייכנס לתוקף ב-2024 וחברה ממונה תוציא אותו לפועל • גוף אחר שהחוק קובע כי יש להקימו הוא ועדת יישום שתפקידיה יהיו להמליץ לממשלה על שינויים אפשריים בגבולות הטבעות

גיא ליברמן 31.08.2021
פקקים בכביש איילון / צילום: איל יצהר

גביית אגרת גודש על שימוש בכביש פופולרית בקרב כלכלנים; בקרב נהגים - פחות

אגרות גודש הן 'ניצחון של הכלכלה' אבל יישום תוכניות תשלום חדשות אינו פשוט

וול סטריט ג'ורנל 30.08.2021
פקק בתל אביב / צילום: כדיה לוי

אגרת הגודש אינה הדרך היעילה לצאת מהפקקים, היא רק הקלה מביניהן

בטרם תשקיע המדינה ולו שקל אחד בהקמת מערכת אכיפה של אגרת גודש, תעשה הממשלה טוב יותר אם תבחן קודם את תמריצי השכר שהיא עצמה נותנת המעודדים עומסי תנועה וזיהום

עו"ד מיקי רויטמן 19.08.2021
פקקים באיילון ת"א. החלת האגרה על רכב דו גלגלי היא החמצה / צילום: איל יצהר

ציי הרכב זכו להקלה, וזו לא הבעיה היחידה בתוכנית אגרת הגודש

אחרי שנים של מאבקים, הצליח משרד האוצר להכניס לחוק ההסדרים את אגרת הגודש, לפיה הכניסה לתל אביב ברכב תעלה כסף • אך בתוכנית הנוכחית יש לא מעט בעיות: היא מאפשרת למעסיקים ולציי הרכב לגלגל את העלויות בחזרה למדינה וכוללת כמה נוסחאות מסובכות

דובי בן גדליהו 03.08.2021
תורים בדרך לרכבת הקלה / צילום: Shutterstock

אגרות הגודש לא יעזרו כל עוד אין תחבורה ציבורית ראויה

מה שעובד בלונדון ובניו יורק לא יעבוד כאן, וזאת משום שאין שום דאגה למה שקרוי ה"ק"מ הראשון והק"מ האחרון" • כל עוד מרחקי ההליכה ממקום המגורים לתחנה הראשית של האוטובוס או הרכבת הקלה עולה על כ-500 מ', בעלי הרכב יעדיפו לצאת ברכבם מהבית ולא ללכת את המרחק הגדול ברגל

ד"ר משה בקר 31.07.2021
עובדי משרדי הממשלה מחזיקים יותר כלי רכב ביחס לשאר המשק / צילום: כדיה לוי

ההפתעה שמסתתרת בחוק ההסדרים ועשויה לשנות את כללי המשחק במגזר הציבורי

החזר הוצאות רכב במגזר הציבורי מביא לכך שעובדי משרדי הממשלה מחזיקים יותר כלי רכב ביחס לשאר המשק, כך עולה מסקירה של הכלכלנית הראשית באוצר • מה תוקע את שינוי המודל שמוסיף אלפי כלי רכב לכבישים הפקוקים, והאם עכשיו יש סיכוי אמיתי לפתרון

אלה לוי-וינריב 28.07.2021
שר האוצר אביגדור ליברמן בכנס Gexcutives / צילום: איל יצהר
פוליטיקה | פרשנות

"אני לא אדרוס את השרים" (והם לא יפריעו לי)

באופן פלאי כמעט, ליברמן שומר היטב על הנכסים שבתחומי אחריותו ולא מוכן להתערבות של איש מהשרים ואף לא ראש הממשלה • היתרון שלו על פני חבריו לממשלה ניכר למרחקים. הוא מכתיב את הדרך, והם בלי לשים לב צועדים אחריו

שירית אביטן כהן 27.07.2021
מרב מיכאלי / צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

אם מיכאלי רוצה להטביע חותם, היא צריכה לסגור עסקת חבילה

שרת התחבורה מעוניינת לשפר את התחבורה הציבורית, אך כדי שזה יקרה עליה לבוא לקראת משרד האוצר ולהסכים לרעיון המבורך של אגרות גודש

מרב דוד 26.07.2021

   123   

   נמצאו 48 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 3

צרו איתנו קשר *5988