עיתונות הוספה למעקב

כתבות אחרונות

 
החטאים של התקשורת - החוק השיווקי / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

חטא התוכן השיווקי: פרסום סמוי הוא בגידה באמון שהציבור נתן בתקשורת

פרסום סמוי, או בשמות המכבסה השונים שלו - "תוכן שיווקי", "תוכן ממומן", "המלצות קריאה" או פשוט "כל כתבה שאתם רואים פה" - הוא אחת הדוגמאות המושלמות שסיפקה לנו ההיסטוריה לפתגם "ניסר את הענף שהוא יושב עליו" והתשובה הכי ישירה לשאלה מדוע אבד האמון בתקשורת • פרויקט מיוחד

שוקי טאוסיג 16.02.2020
אלי עזור / צלם: יחצ / צילום: יחצ
עיתונות | בלעדי

בניגוד למגמה? ב"מעריב" נערכים להוצאת מוסף כלכלי חדש

מדובר במוסף שיצא לאור בדפוס בסופי השבוע, אך תהיה לו אינטרפטציה דיגיטלית גם במהלך השבוע

ענת ביין-לובוביץ' 16.02.2020
שלטים נגד העיתונות בהפגנה נגד איסלמיזציה בגרמניה./ צילום: Wolfgang Rattay

"בשביל אירופה, המאבק על אמון הציבור בתקשורת הוא קרב קיומי"

בסקר מקיף שנעשה באירופה, רק 44% מהנשאלים הצהירו כי הם "מאמינים לרוב החדשות מרוב מקורות המידע העיתונאיים" • העובדה שחוסר אמון זה מתגלה גם במדינות עם כלכלות משגשגות חושפת פרדוקס דמוקרטי מרתק ששווה להתעכב עליו • פרויקט מיוחד

אסף אוני, ברלין 16.02.2020
החטאים של התקשורת - אמון הציבור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

דעה: התקשורת נמצאת במשבר אמון קריטי

מרוב שהציבור כבר לא מאמין לתקשורת - כמעט בלתי אפשרי לקיים דיון של ממש על תוכן, על עובדות, נתונים, מידע וידע ועל רעיונות • אין זירה למעשה הזה, ואין לה קהל וציבור שמאמין בה

ד"ר יובל קרניאל 14.02.2020
פודקאסט אלונה בר און  / צילום: אופיר פרץ , גלובס

"עשר שנים בשותפות עם פישמן הייתי בתסמונת שטוקהולם"

שיחה עם יו"ר "גלובס" אלונה בר און • העילה: לקראת הקמת "חומת תשלום" לאתר העיתון; בפועל: שיחה על עיתונות • הדיאלוג המלא ונטול התנאים המוקדמים – בפודקאסט "אוף דה רקורד"

דוד ורטהיים 14.02.2020
החטאים של התקשורת - ניגוד אינטרסים / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

חטא האינטרסים: מדוע אנשים קונים כלי תקשורת ועיתונים?

לשאלה מדוע אנשי עסקים רוכשים עסק ללא מודל כלכלי יש תשובות מדאיגות • למשל: סינרגיה עם עסקים אחרים, תרומה לפרופיל הציבורי או האישי, הגנה אפשרית מנושים או רווח פוליטי • מה אנחנו יכולים לעשות? • פרויקט מיוחד

עו"ד אלעד מן 11.02.2020
יון פדר / צילום: תמר מצפי

עוד שינוי בצמרת ynet: העורך הראשי יון פדר יפרוש באוגוסט

בין המועמדים להחליפו: אלון גולדשטיין ודרור עמיר • לאחרונה התחולל שינוי משמעותי נוסף בצמרת ynet, כשאת מקומו של אבי בן טל, שכיהן כמנכ"ל האתר, תפס מי שכיהן כמשנה למנכ"ל, ברק קלמנוביץ'

ענת ביין-לובוביץ' 10.02.2020
אורלי גולדקלנג / צילום: יח"צ יוסי זליגר

דעה: חובת ההוכחה היא להיות בעלי דעה או העדפה אישית, ויחד עם זאת הגונים וישרים

לכאורה, מה שנדרש מאיתנו העיתונאים הוא לקחת צעד אחורה מהפוזיציה האישית ולשוב לעידן העיתונאי כצופה מהצד • להציץ במבט-על על הקיום הישראלי אותו אנחנו מסקרים, ולדווח משם בריחוק אלגנטי מבלי להזדקק לגילוי נאות • למעשה, זה עובד בדיוק להפך • פרויקט מיוחד

אורלי גולדקלנג 09.02.2020
רפי מן / צילום: יח"צ

דעה: הצרבת של צרכני התקשורת

למרבה הצער, אמצעי התקשורת בישראל אינם נוהגים בדומה לעיתונים בארה"ב ובמדינות נוספות, שם ממנים "נציבי תלונות הציבור" הבוחנים תלונות מצד צרכי התקשורת ואף מפרסמים את ממצאיהם, הכוללים גם הודאה בכשלים • פרויקט מיוחד

רפי מן 09.02.2020
אמריקאים שורפים בוושינגטון הבירה מכונה למכירת עיתונים לאחר ההשבעה של טראמפ לנשיאות 2017 / צילום: AP John Minchillo

מה מטריד את האמריקאים יותר מגזענות, הגירה לא חוקית, טרור וסקסיזם? פייק ניוז

חוסר האמון בגופי התקשורת קשור בחשש מפני זיוף מסיבי של החדשות בשנת הבחירות, אבל בממדים גדולים הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים • מסייעת לכך גם היעלמות העיתונות המקומית מחלקים גדולים של אמריקה • 1,800 עיתונים מקומיים נסגרו מאז 2004 - והיד עוד נטויה

יואב קרני, וושינגטון 08.02.2020
דורון כהן / צילום: אלוני מור

דעה - יציע המנותקים: התקשורת צריכה לעשות חשבון נפש

ביום שבו דונלד טראמפ נבחר לנשיאות ארה"ב, כתבתי שהתקשורת לא תלמד דבר מכישלונותיה, ושמשבר האמון מצד הציבור רק יחריף • לצערי הרב, אני לא חוזר בי במאום • פרויקט מיוחד

דורון כהן 08.02.2020
אילנה דיין / צילום: קובי קלמנוביץ'

גם אלה שאומרים בסקרים שהם לא מאמינים לתקשורת - בסופו של דבר רוצים שנמשיך לעבוד

אם פעם המתקפה הייתה עלינו, על האמינות שלנו - עכשיו המתקפה היא על הדבר המיושן והאנכרוניסטי הזה ששמו האמת • העובדות הפכו לא רלוונטיות • פרויקט מיוחד

אילנה דיין 08.02.2020
גולן יוכפז / צילום: איל יצהר, גלובס

דעה: אפשרנו את הפגיעה, ועכשיו אנחנו מבכים על חוסר האמון

איך זה שאת האמון השברירי שלהם נותנים צרכני התקשורת הכבדים הללו דווקא לג'ונגל חצאי האמיתות, בזמן שהם מטיחים עלבונות בתקשורת הממוסדת על מקצועיותה, יושרתה ואמינותה? • פרויקט מיוחד

גולן יוכפז 07.02.2020
צרכני התקשורת / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס

להשיב את האמון בתקשורת. בכירי הענף בטורים מיוחדים

התקשורת הישראלית נמצאת באחת התקופות הקשות בתולדותיה, אלא שאלה אינם דברי הספד. למה בחרנו לעסוק באמון הציבור בתקשורת ומה חושבים על כך בכירי העיתונאים ואנשי התקשורת בישראל • פרויקט מיוחד

גלובס 07.02.2020
אלונה בר און חומת תשלום  / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

דעה: "אם תבנה את זה, הם יבואו" - מי אמון על אמון הציבור?

אנחנו ב"גלובס" מאמינים בציבור הישראלי • אנחנו מאמינים בלב שלם שאם נצליח לתת מענה לחטאי העיתונות ונצליח להחזיר את האמון בנו ואת הרלוונטיות שלנו, אז הציבור הישראלי יבוא • פרויקט מיוחד

אלונה בר און 07.02.2020
אמון הציבור בתקשורת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הגיע הזמן לדבר על אמון הציבור בתקשורת: סקר "גלובס" מגלה - מה חושב הציבור על העיתונות הישראלית?

כמי שמסקרים באופן שוטף את שחיקת האמון בנבחרי הציבור, ולאחר שעסקנו בהרחבה באמון הציבור במוסדות שלטון החוק, לא נוכל להישיר מבט אל קוראינו מבלי לטפל בבעיות של הענף שבו אנו פועלים • סקר "גלובס" ומכון שילוב מגלה מה חושב הציבור על התקשורת וכמה הוא סומך עליה • פרויקט מיוחד

בעז רקוץ' 06.02.2020

   123456789101112131415   

   נמצאו 777 כתבות   |   עמוד 3 מתוך 49

צרו איתנו קשר *5988