צריכה פרטית

כתבות אחרונות

 
יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, על מסך בבורסת ניו יורק / צילום: Associated Press, Richard Drew

החגיגה נגמרת? מה אמור לקרות בשוקי המניות ב-2022

האיתותים האחרונים בארה"ב על סימנים של חולשה בצריכה הפרטית מצטרפים לתחילתו של צמצום בהרחבה הכמותית מצד הפדרל ריזרב ולמגמות אינפלציה שתומכות בהעלאת ריבית מוקדמת מהצפוי • כל הגורמים האלו צפויים כנראה לעצור ב-2022 חגיגה של שנתיים כמעט בשוקי המניות, שעדיין נסחרים בשיא ואינם מראים סימני מצוקה

אילנית שרף וגיא בית אור 23.11.2021
אוניות מטען בנמל לוס אנג'לס / צילום: Reuters, LUCY NICHOLSON
אינפלציה | ניתוח

כך נוצר משבר האספקה שמחולל אינפלציה

מסמך של הבנק להסדרי סליקה בינלאומיים מתאר את צווארי הבקבוק שנוצרו עקב זינוק בביקושים בתקופת הקורונה ומשבשים את הכלכלה העולמית • כמה זמן זה עוד יכול להימשך ומה הסיכוי להיפוך המגמה?

אורי פסובסקי 23.11.2021
מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

האטה ביבוא רכבים הפילה את התוצר ברבעון השלישי

אחרי צמיחה של 13.7% של המשק ברבעון השני של השנה, נתוני הצמיחה של הרבעון השלישי מצביעים על האטה משמעותית • הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-1.1% ברבעון השלישי, לאחר עלייה חדה של 31.3% ברבעון השני של השנה בחישוב שנתי

גיא בן סימון 16.11.2021
מכוניות חדשות על משאית / צילום: תמר מצפי

האטה משמעותית בייבוא הרכבים הפילה את התוצר ברבעון השלישי

לפי האמדן הראשון של הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי עמדה על 2.4% • כתוצאה מהירידה החדה ביבוא מכוניות לעומת הרבעון הקודם, ההוצאה לצריכה פרטית עלתה ב-0.7% בלבד • הצריכה הפרטית לנפש ירדה ב-1.1% ברבעון השלישי לאחר עלייה חדה של 31.3% ברבעון השני של השנה

גיא בן סימון 16.11.2021
אינפלציה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה כבר כאן. מה זה אומר לגבי ההתנהלות הפיננסית שלנו?

שיעור האינפלציה השנתית בארה"ב הגיע כבר ל-6%, וגם בישראל האינפלציה מרימה ראש • איך משפיעה העלייה המתמשכת במחירים על הצריכה, על המשכנתה ועל ההשקעות שלנו

אתי אפללו 16.11.2021
פרופ' סטיבן רואץ' / צילום: Reuters, Jo Yong hak

"הסכנה היא שהאינפלציה הזמנית תהפוך לקבועה, והריבית תעלה בחדות"

הכלכלן פרופ' סטיבן רואץ', לשעבר הכלכלן הראשי של מורגן סטנלי, סבור כי הלחצים האינפלציוניים בארה"ב לא יעלמו מעצמם • בראיון לגלובס הוא מעריך כי הפדרל ריזרב יצטרך להתערב באגרסיביות דרך העלאת ריבית כדי לצמצמם את הביקושים: "הזמן לפעול הוא מוקדם ולא מאוחר"

אורי פסובסקי 13.11.2021
צרכנים עומדים בתור בסניף בסט ביי בארה''ב / צילום: Shutterstock

הסערה המושלמת שהגבירה את הצריכה בדרך להסתיים

השהייה בבית בזמן המשבר הובילה לזינוק חסר תקדים ברכישות מוצרים ושירותים • אבל הזינוק במכירות הקמעונאיות בא על חשבון צריכה עתידית, ולכן ירידה חדה במכירות היא בלתי נמנעת • מי שבכל זאת צפויות לחוות שגשוג הן חברות ההלבשה - עם חזרתם של האירועים והחתונות

אילנית שרף וגיא בית אור 19.09.2021
הישראלים חזרו לכבישים. בחול המועד פסח נרשמה עלייה בנסועה של 35% יותר מחול המועד פסח 2019 / צילום: Shutterstock

המשק חוזר לשגרה ועסקים מחשבים מסלול מחדש

החזרה המהירה לשגרה נתנה את אותותיה לקראת חג הפסח עם שובו של המשק לפעילות מלאה • על פי נתוני חברת Waze, הדבר בא לידי ביטוי בהיקף נסיעות רחב ליעדים מקטגוריות קניות, פנאי ובילוי - ומעיד על שובם של הרגלים צרכניים ישנים • בשל כך, מותגים רבים מרעננים את האסטרטגיה השיווקית בהתאם

נתן סטולרו 06.04.2021
בנימין נתניהו וישראל כץ / צילום: רויטרס

נתוני הצמיחה ל-2020 מספרים סיפור הפוך מהתמונה האמיתית

כשמתעמקים מעט בנתוני הצמיחה של המשק שפורסמו אתמול רואים שהביצועים הכלכליים של ישראל היו כמעט החלשים ביותר משאר המדינות • למעשה, בתחום הצריכה הפרטית המספרים של ישראל נראים ממש לא טוב

אלכס ז'בזינסקי 17.02.2021
מחקר שוק הוא המצפן של התקופה עבור אנשי השיווק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה? כך תוכלו לתכנן מחדש את האסטרטגיה השיווקית

הקורונה עצרה תקציבים ותוכניות אסטרטגיות של חברות רבות • כעת, כשאנו רואים את האור בקצה המנהרה, זהו הזמן לבחון את השינוי הצרכני שעבר על המשק • אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה: "ביצוע מחקר שוק בתקופה הנוכחית הוא הכרחי; חברות צריכות להבין כיצד השתנו הצרכים ו/או הדרישות של הלקוחות, ובהתאם לכך לאפיין מחדש את תהליכי השיווק והמכירה"

נתן סטולרו 27.01.2021
תור לחנות Bגוד בביג בפרדס חנה  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הרגלי הצריכה של הישראלים עדיין לא מחוסנים מהקורונה

לצרכנים יש צורך לקנות עכשיו, עוד יותר מתמיד. עם זאת, חוסר האמון שלהם בעתידם הכלכלי מפחית את יכולתם לממש את הרצון שלהם לקנות - מה שאינו מבשר טובות לבעלי העסקים

ד"ר ליאת הדר 16.11.2020
בעל עסק מחכה ללקוחות שלא מגיעים. בעלי העסקים נאלצים לצמצם ולוותר על עובדיהם / צילום: כדיה לוי, גלובס

החידה של המשק: איך הלכו מיליון בלתי מועסקים לאיבוד בין נתוני המקרו

הגבייה ממסים מתקרבת לימים שלפני המשבר, המשכנתאות זינקו, שוק הרכב פורח, והמכירות באונליין פיצו על הירידה בשימוש בכרטיסי אשראי • העובדה שכמעט מיליון ישראלים מחוסרי עבודה מחזקת את המסקנה: משבר הקורונה כמעט ולא פגע בעסקים הגדולים ובעובדים החזקים במשק

עמירם ברקת ואריק מירובסקי 09.11.2020
עוד מסעדה סגורה בצל הסגר השני בישראל / צילום: כדיה לוי, גלובס

הצריכה בספטמבר: עלייה ברשתות המזון, נמשך המשבר בתיירות ובפנאי

מנתוני חברת שב"א עולה כי למרות הסגר, ההוצאה בכרטיסי אשראי בספטמבר השנה הייתה קרובה לרמה שנרשמה בחודש המקביל אשתקד • יציבות בענפים כמו הלבשה והנעלה ומוצרי חשמל

עמירם ברקת 29.09.2020
מנכ”לית האוצר, קרן טרנר, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מנכ"לית האוצר הציגה לח"כים נתונים מטעים: מה באמת קרה לצריכה הפרטית ואיך השפיע על הציבור "מענק לכל אזרח"

קרן טרנר טענה בכנסת כי השימוש בכרטיסי אשראי באוגוסט היה גבוה ב-19% לעומת התקופה שלפני המשבר • אלא שבחינת נתונים אמיתיים מעידה על עלייה קטנה ברכישות, וגם היא מוסברת בעיקר במענקים שחולקו בתקופה זו ובביטול החופשות בחו"ל

עמירם ברקת 08.09.2020
אמזון. קלטה עובדים שאיבדו את עבודתם  / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
שיווק | דעה

מקומי יותר, חברתי יותר: הטרנדים השיווקיים שנולדו עם הקורונה כאן כדי להישאר

דוח חדש של חברת המחקר וונדרמן תומפסון חושף מגמות שמצביעות על שינויים דרמטיים בעקבות הקורונה, שישפיעו על הצריכה שלנו לתמיד • והוא לא לבד • מותגים שיזהו מהר את המגמות ויאמצו אותן – ירוויחו בענק

אסף אזולאי 08.09.2020
קניות בשוק הכרמל בימי קורונה  / צילום: בר לביא, גלובס

הקטר של המשק נבלם גם בלי סגר: הצריכה הפרטית נעצרה בחודש יולי

הצריכה המקומית, שמהווה כ-50% מהתוצר, נבלמה בחודש יולי לאחר תקופה קצרה של התאוששות • המשיכה היומית המוצעת מכספומטים ירדה ב-14% לעומת יולי אשתקד, למרות התאוששות בחודש יוני • שיפור בענפי המלונאות והמסעדות אחרי הסגר, אבל הם עדיין רחוקים משגרה

עמירם ברקת 11.08.2020

   12345678910111213   

   נמצאו 196 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 13

צרו איתנו קשר *5988