קורקינט שיתופי בחדשות

סוכן חדשות
 
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסףאיל יניב / איור: גיל ג'יבלי
פרופ' איל יניב
דעה: הקורקינטים לא מפחיתים את העומס
לא השימוש בכלי רכב דו-גלגליים יקטין את גודש התנועה, אלא קיומה של תחבורה ציבורית, שמציעה להגיע בנוחות ובמהירות למספר גדול של יעדים במרחב העירוני
השלב הבא, ככל הנראה, באבולוציה של המין האנושי הוא חיבור של שתי הרגליים ביחד באופן שרגל אחת מקדימה במעט את הרגל השנייה. במצב, שבו ה...המשך
  
 
הפיילוט של ווינד - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר / צילום: יח"צ
לא רק קורקינט: ווינד יצאה בפיילוט - אופניים חשמליים להשכרה לטווח קצר
החברה ביצעה השקה שקטה ופיזרה עשרות אופניים חשמליים ברחבי ת"א, לצד הקורקינטים שכבר פועלים בהצלחה • עדיין אין תאריך כניסה לפעילות שגרתית, ובשלב זה מדובר בניסוי • האופניים יושכרו תמורת 85 אגורות לדקת שימוש ללא דמי פתיחה
  
 
קורקינטים חונים בחניית נכים / אילוסטרציה: יובל וגנר
קנס של אלף שקל מוטל על מכונית החונה בחניית נכים. כמה ישלם קורקינט?
לפני כחודשיים פרסמה עיריית תל אביב תקנות שנועדו לעשות סדר בהתנהלותם של הקורקינטים השיתופיים במרחב הציבורי והקצו להם חניות ייעודיות • בדיקת "גלובס" גילתה שרבים מהרוכבים מעדיפים לזנוח את הקורקינט באמצע הדרך או על חניות נכים
  
 
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסף
בן 14 נהרג כשרכב על קורקינט חשמלי; 133 ילדים אושפזו ב-2019 לאחר תאונות קורקינט ואופניים חשמליים
ההרוג הראשון מקורקינטים ואופניים חשמליים לשנת 2020: בן 14 נפגע היום בעת רכיבה על קורקינט חשמלי בתל אביב ממערבל בטון, ובבית החולים נקבע מותו • מניתוח של אור ירוק לנתוני מכון גרטנר עולה כי במהלך 2019 חל זינוק של 230% במספר המאושפזים מתאונות עם קורקינטים חשמליים
  
 
יניב ריבלין / צילום: איל יצהר
"גניבות של קורקינטים הן חלק מהמודל העסקי"
פורטפוליו עם יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, על התוכנית המיוחדת שעשה בקנדה, על יזמות עסקית חברתית ועל הרגע הזה שבגללו הגיעו הקורקינטים של החברה לתל אביב
  
 
לוחית זיהוי לקורקינטים השיתופיים / צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו
מהיום: הקורקינטים החשמליים בת"א מחויבים בלוחיות רישוי
החל מהיום, חברות הקורקינטים השיתופיים יידרשו להצמיד מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי • מספרי הרישוי יאפשרו לתושבים לדווח על מפגעים בהם מעורבים הכלים • העירייה הגדילה את רף הכלים ל-2,800 למפעילים, במקום רף של 2,500 עליו הצהירה רק לאחרונה
  
 
רוכב על קורקינט חשמלי בתל אביב. / צילום: שלומי יוסףאבי זיתן  / איור גיל ג'יבלי
אבי זיתן
דעה: חברות הקורקינטים צריכות להקדים תרופה למכה
החברות צריכות לנקוט יוזמה בולטת וחדה - כזו שתראה לציבור שכולם באותו צד - נגד נהיגה פרועה וחסרת אחריות
ענף הקורקינטים השיתופיים בישראל עומד בפני משבר שמאיים על העסק ועל הרווח של החברות. החשיפה האדירה והחיבוק החם שלהם זכו מותגי הקורקי...המשך
  
 
שביל אופניים על טיילת תל אביב / צילום: איל יצהר
הקץ לפקקים? התוכנית המדינית לקידום שבילי הליכה ואופניים נחשפת
לנוכח הפקקים, המאבק על זכות ההליכה ברגל על המדרכות ותאונות הקורקינטים, נחשפת היום התוכנית האסטרטגית לקידום שבילי אופניים והליכה ברגל • בהנחה שהתוכנית תאושר ואכן תיושם, הצפי הוא לחיסכון של עד 3.5 מיליארד שקל בשנה
  
 
כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
כשהטכנולוגיה מקדימה את הרגולציה: כך מתמודדות חברות הקורקינטים עם התקנות
שלושת המנכ"לים של חברות הקורקינטים הפועלות בתל אביב - LIME, WIND ו-BIRD - בטוחים שהתקנות החדשות שהושתו עליהם לא יובילו שינוי ללא חינוך ושיפור תשתיות • לגבי האפשרות של העלאת מחירים? הם לא מבטיחים שזה לא יקרה
  
 
קורקינט על כביש ראשי בתל אביב / צילום:  שלומי יוסףעו
עו"ד און רונן
דעה: המחיר הכלכלי של תאונות הקורקינט
לא ניתן למצוא בשוק ביטוח חובה לרכיבה על כלים חשמליים והפוליסות שכן משווקות יקרות ומוגבלות בכיסוי שהן מעניקות • דעה
לאחרונה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבתשעת החודשים הראשונים של 2019 נפגעו 1,427 רוכבי אופניים חשמליים ועוד 533 רוכבי קורקינטים....המשך
  
 
סיכום חודש מעקב יומי אחר נפגעי קורקינטים / אינפוגרפיק: אפרת לוי, גלובס
תאונות הקורקינטים: מאחורי ההגדרה "פצוע קל" מסתתרים חודשים של שיקום רפואי ומחיר כלכלי כבד
הוריו של ילד בן ארבע שהוגדר כ"פצוע קל" מפגיעת קורקינט חשמלי נאלצו לשלם אלפי שקלים על סייעת בגן, והשיקום היה ארוך ויקר • הזמר שלומי סרנגה שנדרס ע"י קורקינט נאלץ לבטל הופעות וגילה את הנזק הכלכלי: "כעצמאי ספגתי נזק כבד"
  
 
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: חינוך ואכיפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
הפתרונות לבעיית האופניים החשמליים והקורקינטים: תשתיות, חינוך ואכיפה
נתוני משטרת ישראל מראים כי בתוך שנתיים הוכפלה כמות הדוחות על רוכבי הכלים החשמליים • אבל בשטח ניכר כי האכיפה עדיין לא מרתיעה, וגם התקנות של העירייה נוגעות בעיקר בכלים השיתופיים המהווים רק כרבע מכלל הרוכבים
  
 
משרד הבריאות מרים את הכפפה / אילוסטרציה: אפרת לוי, גלובס
משרד הבריאות מרים את הכפפה: משיק מערכת דיווח למעקב אחרי נפגעים בתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים
חודש אחרי שהשקנו ב"גלובס" דיווח יומי על מספר נפגעי הכלים הממונעים, מצטרף היום גם משרד הבריאות למאבק שכולל קודם כול שקיפות של נתונים, ומודיע על מערכת חדשה שתסייע להציף ולטפל בתופעה: "אנחנו מודים ל'גלובס' ולבית החולים איכילוב על הקמפיין והעלאת המודעות לנושא"
  
 
נפגעי הקורקינטים והאופניים החשמליים - מאז 18 בנובמבר 2019
עיריית ת"א מטילה מגבלות דרמטיות על חברות הקורקינטים השיתופיים
העירייה מפרסמת היום הנחיות חדשות ומחייבת את חברות הקורקינטים להצמיד קסדה ומספר רישוי • העירייה מצטטת את "גלובס" ובית החולים איכילוב שמפרסמים את מספר הנפגעים היומי מתאונות קורקינטים ואופניים חשמליים • כמו כן, תיאסר לחלוטין הנסיעה בחלקים מהעיר
  
 
גם בלי קסדה וגם שניים על קורקינט. / צילום: שלומי יוסףאביתר רוזן / צילום: גיל ג'יבלי
אביתר רוזן
דעה: אסור שהג'ונגל התחבורתי יהפוך לקרקס תקשורתי
היכולת של אתרי החדשות להקצות מקום לסיקור תאונות הדרכים די מוגבלת, ולפיכך הסטת השיח הציבורי בנושא רק ל"הפקרות של הרוכבים" מסתירה את התמונה הגדולה ופוגעת ביכולת לקיים דיון הכרחי בבעיית תאונות הדרכים בכללותה • דעה
לאחרונה יצא בית-החולים איכילוב, בשיתוף עיתון "גלובס", בקמפיין שבמסגרתו הוא מפרסם מדי יום את מספר הנפגעים שהובהלו לחדר המיון, בעקבו...המשך
  
 

   1234567    >

   נמצאו 108 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 7

צרו איתנו קשר *5988