מי יציל את AIG? וורן באפט כנראה פרש מהמו"מ; הפד התבקש לאשר הלוואת גישור בסך 20 מיליארד ד'

(עדכון) מניית חברת הביטוח הגדולה בעולם מאבדת הערב כמחצית משוויה ; מקורב לשיחות בין ברקשייר האת'אווי של באפט אישר את קיום המו"מ אך הודיע על סיומן ; המושל פנה לממונה על הביטוח בניו יורק בבקשה שיאשר ל-AIG את הלוואת הגישור בתמורה לערבות נכסיה לאחר שהכריזה כי "כל הנכסים על השולחן"

בניסיון להקל על AIG , הודיע הערב (ב') מושל ניו יורק כי יאפשר לחברת הביטוח הגדולה בעולם, להשתמש ב-20 מיליארד דולר מניכסי החברות הבנות אותן היא מציעה למכירה - כערבונות, בכדי לאפשר לחברה לקבל הלוואת גישור מהפד' שתספק לה את המזומן הנדרש לה על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה.

מושל ניו יורק, דיויד פטרסון אמר היום שפנה בבקשה לרגולטור הממונה על הביטוח במדינה בבקשה כי יתיר ל-AIG את הלוואת הגישור שכה הכרחית לה. בנוסף אמר פטרסון כי ביקש מיו"ר מחלקת הביטוח במדינת ניו יורק שידבר עם הרגולטור הפדרלי על הלוואות נוספות.

AIG פנתה היום לפדרל ריזרב בבקשה כי יתמוך בה לקבל הלוואת גישור בסך של 40 מיליארד דולר על מנת שתוכל להתמודד עם ההפסדים בהיקף של מיליארדי דולרים שספגה בשנה האחרונה כתוצאה מקריסת שוק המשכנתאות בארה"ב.

במהלך היום נודע כי החברה מקיימת מו"מ עם חברת ההשקעות של המיליארדר וורן באפט, ברקשייר האת'אווי, אך בשעה זו פורסם כי מקורות המקורבים לחברה מדווחים כי אמנם התקיימו שיחות - אך הן הסתיימו.

בנוסף פורסם היום ברשת CNBC כי הפד' של ניו יורק ייעזר בבנק ההשקעות מורגן סטנלי כגורם הבנקאי לצורך העברת הלוואת הגישור ל-AIG, הפד' של ניו יורק לא הגיב לדברים.

מניית החברה נופלת היום מתחילת המסחר בוול סטריט בכ-50% למחיר שפל של כ-6 דולר, נציין כי לפני פרסום דבריו של פטרסון נרשמה במנייה ירידה חדה אף יותר שהגיעה עד ל-63%.

בתחילת היום ניראה היה כי למרות הירידות החדות והחששות מחדלות פירעון, וורן באפט, המיליארדר שמחזיק במספר חברות לביטוח משנה מזהה הזדמנות בחברת הביטוח AIG . בסוכנות הידיעות בלומברג דווח כי המיליארדר נמצא במו"מ לרכישת חלק מהחברה ולק מהחברות הבנות שלה.

מוקדם יותר ביקשה החברה הלוואת גישור של 40 מיליארד דולר מה'פדרל ריזרב'. מניית חברת הביטוח הגדולה בעולם צנחה במסחר ביום שישי בכ-31% בעקבות הצפי להורדת דירוג האשראי של החברה על ידי סוכנות הדירוג S&P.

גורם בכיר ב-AIG אמר כי החברה תוכל להחזיק מעמד רק 48 עד 72 שעות, אם סוכניות הדירוג יורידו את דירוג האשראי שלה.

בחברה הכריזו כי "הכל על השולחן", כלומר החברה מציעה למכירה כל נכס אפשרי שברשותה בכדי להימנע מהורדת דירוג אשראי שיכולה לפגוע קשות בעסקיה.

סוכנות הדירוג S&P רשמה את הדירוג של AIG ברשימת "credit watch", בכדי לבחון הורדת דירוג.

"ירידת ערך נוספת תגביל את המשאבים הפיננסיים של החברה ואת הנזילות שלה", כך אמר אנליסט דירוג אשראי ב-S&P, רודני קלרק.

AIG עשויה למכור את רוב החזקותיה בחברת ביטוח המשנה טרנס אטלנטיק הולדינגס (סימול: TRH) ועוד מספר החזקות שבשליטתה בכדי לשמור על הנזילות שלה.

דובר החברה, ניקולס אשון, אמר כי "אנחנו בוחנים מכירה של כל נכס שברשותנו, הכל נמצא על השולחן". המבטחת מתכננת לחשוף תוכנית הבראה מקיפה לחברה בכדי להרגיע את המשקיעים בוול סטריט לגבי מצבה של החברה.

החברה תיכננה לחשוף את פרטי התכנית ב-25 לספטמבר אך עקב ההתפתחויות השליליות, כנראה שתחשוף חלק מהתכנית, או את כולה כבר בתחילת שבוע המסחר הקרוב.

[לאתר אפיקים סולידיים]