"פייננשל טיימס": AIG במו"מ לגיוס כספים נוספים מהממשל עוד לפני פרסום דו"חותיה ביום ב'

זאת חודשיים בלבד לאחר שהפדרל ריזרב הגיש לה סיוע בהיקף של 85 מיליארד דולר ; האנליסטים צופים כי החברה תציג מחר מחיקות בהיקף של כ-25 מיליארד דולר ותציג הפסד רבעוני של 90 סנט למניה

מדיווחים שפורסמו בסופ"ש באתר של ה"פייננשל טיימס" עולה כי ענקית הביטוח האמריקנית, AIG מחפשת כספי סיוע חדשים מהממשל, זאת חודשיים בלבד לאחר שהפדרל ריזרב הגיש לה סיוע בהיקף של 85 מיליארד דולר.

לפי מקורבים לנושא ניראה כי בכירים בחברת הביטוח נפגשו למו"מ עם הרשויות בקשר לתוכנית שעשוייה לערב עסקאת החלף של חוב כנגד נכסים, ורכישה של ני"ע מגובות משכנתאות ע"י הממשל מ-AIG. חברת הביטוח לוחצת להשלים את המו"מ עוד לפני שתפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ביום ב' הקרוב, אז צפויה החברה, עפ"י האנליסטים בשוק, להציג הפסד רבעוני של 90 סנט למניה.

אנליסט מוביל של הענף אמר כי הטלטלה בשווי הנכסים והמשבר בתחום האשראי הפריע למאמציה של AIG למכור חלק מעסקיה, ובכך נמנע ממנה לבצע חלק מהותי מתוכניותיה להחזר ההלוואות היקרות שקיבלה מהממשל.

אנדרו קליגרמן מ-UBS, כתב למשקיעים: יתכן כי מתחרותיה של AIG ששקלו לרכוש חלק מעסקיה מתמודדות כעת עם קשיים משל עצמן, כאשר צניחת שוק המניות והתפשטות משבר האשראי הביאו להפחתת הונן.

פערי אשראי רחבים יותר,עשוים לגרום לכך ש-AIG תידרש להציג בטחונות גדולים יותר אשר יתמכו בכתבי עסקאות החלפת האשראי. הדבר צפוי להגדיל את הסכום אותו תידרש חברת הביטוח ללוות מה'פד'. משמעות הדבר הוא כי החברה תידרש למכור היקף גדול אף יותר של נכסיה.

האנליסט העריך כי AIG תמחוק כ-25 מיליארד דולר ברבעון השלישי בשל החשיפה לעסקאות ההחלף באשראי.