ענף הגיימינג מסכם שנה קשה עם ירידה של 8% במכירות

בדצמבר 2009 נרשמה התאוששות, בעיקר הודות למכירות חזקות של קונסולת Wii של נינטנדו ■ אנליסטים צופים שיפור בחודשים הראשונים של שנת 2010

שנת 2009 היתה שנה קשה עבור תעשיית הגיימינג, אך היא הסתיימה בטון חיובי: בדצמבר עלה היקף המכירות של קונסולות וכותרי משחקי הוווידיאו ב-4% לשווי של כ-5.5 מיליארד דולר - כך לפי נתוני חברת מחקרי השוק NPD.

מכירות החומרה למשחקי וידיאו בדצמבר רשמו זינוק של 16% לעומת התקופה המקבילה ב-2008, ועלו על התחזיות. לעומתם, מכירות כותרי משחקי הווידיאו צנחו ב-7%. ב-2009 כולה הסתכמו מכירות התעשייה ב-29.7 מיליארד דולר, ירידה של 8% לעומת השיא שנשבר ב-2008 ועמד על 21.4 מיליארד דולר.

לדברי אנליסטים, עיקר העלייה בהיקף מכירות החומרה נובע מהזינוק במכירות קונסולת Wii של נינטנדו בתקופת החגים. בדצמבר נמכרו 3.8 מיליון יחידות של קונסולת Wii, שיא מכירות לקונסולה בחודש אחד בארה"ב. לדברי סגנית נשיא הסניף האמריקני של נינטנדו, קמי דאנווי, "ציפינו למכירות מוצלחות בחגים, והנתונים מאשרים זאת בגדול".

מכירות קונסולת פלייסטיישן 3 של סוני זינקו בדצמבר 2009 בכ-90% ל-1.36 מיליון יחידות. מכירות קונסולת Xbox 360 של מיקרוסופט הגיעו ל-1.31 מיליון יחידות.

הכותר (משחק הווידיאו) הנמכר ביותר בדצמבר היה New Super Mario Bros של נינטנדו. הוא גם היה הכותר השלישי מבחינת היקף המכירות ב-2009 כולה. הכותר Call of Duty: Modern Warfare 2 של אקטיוויז'ן בליזארד היה הכותר הנמכר ביותר ב-2009.

צפויה התאוששות בשנת 2010

צרכנים רבים היססו לפני שהוציאו כסף על קונסולות או משחקים בזמן מיתון. גם העלייה במכירות בדצמבר, שנבעה מירידה במחיר 3 הקונסולות המובילות בשוק ומהיצע רחב של כותרים שיצאו לקראת עונת החגים, לא הובילה לעלייה מספיקה בענף כדי לפצות על הירידה התלולה במכירות מרבית הקטגוריות במהלך השנה. למעשה, דצמבר הוא החודש הרביעי בלבד ב-2009 שבו נרשמה עלייה במכירות, כאשר בשאר החודשים נרשמו ירידות.

אנליסטים צופים כי 2010 תהיה שנה טובה יותר עבור התעשייה, בעיקר בחלקה הראשון, על רקע השקה של משחקים חדשים רבים. בפברואר ובמארס צפויה השקה של מספר כותרים בולטים, בהם Bioshake2 של טייק-טו אינטראקטיב, God of War3 של סוני ו-Blur של אקטיוויז'ן.