הקרב על הפרסום: עוד חקירת הגבלים עסקיים נגד אפל?

רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב עשויות לפתוח בחקירה נגד אפל בחשד כי שינויים שביצעה בהסכמים הנוגעים לפרסום באפליקציות ה-iPhone וה-iPad שלה יפגעו באפשרויות הפרסום של גוגל ומיקרוסופט

רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב עשויות לפתוח בחקירה נגד אפל בחשד ששינויים שביצעה בהסכמים הנוגעים לפרסום באפליקציות ה-iPhone וה-iPad שלה יפגעו באפשרויות הפרסום של גוגל ומיקרוסופט .

ביום שני השבוע, במהלך כנס המפתחים של אפל, הציגה החברה תקנון חדש בנוגע למדיניות הפרסום במכשיריה, לפיו היא תגביל שיתוף מידע קריטי על השימוש באפליקציות עם סוכנויות פרסום חיצוניות. שינוי זה יקשה על יכולתן של סוכנויות הפרסום לבחון את יעילות הפרסומות שלהן ויקשה עליהן להתחרות בפלטפורמת הפרסום של אפל עצמה, iAd.

"השינוי הוא לא ממש לטובת האינטרסים של המשתמשים או של מפתחי האפליקציות", טוען עומאר האמווי, מייסד חברת הפרסום הסלולרית AdMob, שנרכשה לאחרונה על-ידי גוגל. לדברי האמווי, "מחסומים מלאכותיים לתחרות יפגעו במשתמשים ובמפתחים ובטווח הרחוק, יעכבו התפתחויות טכנולוגיות".

השינויים שנעשו בהסכם הפיתוח והפרסום של האפליקציות של אפל עלול לגרור כמה שאלות מצד ועדת הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב. השינוי, שנחשף בבלוג MediaMemo, מכניס הגבלות משמעותיות חדשות, בעיקר בנוגע לגוגל.

כך, למשל, ההסכם החדש מאפשר להעביר מידע על משתמשים באפליקציות רק לסוכנויות פרסום עצמאיות, שהעסק העיקרי שלהן הוא פרסום סלולרי ולא לכאלה "הקשורות למפתח או מפיץ של שירותים סלולרים או מערכות הפעלה סלולריות". שינוי זה עלול לחסום את גוגל, שרכשה את חברת AdMob ב-750 מיליון דולר, ומפתחת את מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד וכן עומדת מאחורי הטלפון החכם נקסוס 1.

פתיחת חקירה בנושא הפרסום הסלולרי נגד אפל, תהיה השנייה בתקופה האחרונה, לאחר שלפני כשבועיים דווח כי הרשויות חוקרות את שיטות הפצת המוזיקה של אפל, בחשד לכך שהחברה מנצלת את מעמדה הדומיננטי בשוק המוזיקה האמריקני כדי למנוע ממתחרתה, אמזון, להגיע לסיכומים עם חברות מוזיקה מובילות על הפצה מוקדמת ובלעדית של שירים.

פרצת אבטחה ב-iPad של אפל

חברת AT&T הודיעה אתמול (ד') כי מידע אישי אודות יותר מ-100 אלף ממשתמשי ה-iPad של אפל נחשף לאחר פרצת אבטחה ברשת התקשורת, חודשיים בלבד לאחר שמחשב הלוח יצא לשוק. לדברי AT&T, הפרצה, שחשפה את כתובות המייל של משתמשי ה-iPad, התגלתה ביום שני ותוקנה מאז.