זקי רכיב ייקח שכר סמלי ב"מעריב": שקל בודד בחודש

בעלי המניות ב"מעריב" יאשרו בשבוע הבא את העסקה שתביא לדילול בהחזקותיהם ■ "מעריב" תישא בתשלום הוצאות בדיקת העסקה של רכיב: 400 אלף דולר

בעוד נושא שכרם הגבוה של הבכירים במשק מצוי במרכזו של דיון ציבורי סוער, החליט זקי רכיב, בעל המניות החדש של "מעריב" , לשדר מסר של צניעות. רכיב, שצפוי להיכנס להשקעה ב"מעריב" ולהתמנות ליו"ר, יקבל משכורת של שקל אחד בחודש בעבור עבודתו כיו"ר דירקטוריון.

רכיב, שצפוי כזכור להשקיע 80 מיליון שקל במניות קבוצת התקשורת, אמור גם לרכוש את חובות העיתון לבנק הפועלים בהיקף של 110 מיליון שקל.

ביום שני הקרוב אמורה אסיפת בעלי המניות של "מעריב" לאשר את העסקה, וכן תשלום של 400 אלף דולר לרכיב בגין עלות הבדיקות שביצע טרם השקעתו ב"מעריב".

רכיב יציג לחברה את גובה שכרם של היועצים ששכר לצורך הערכת הנכסים וכלל הפעילות של "מעריב", והחברה תישא בהוצאותיו שנגעו להסכם ההשקעה ולבדיקות שערך באמצעות היועצים לחברה, לנכסיה ולפעילותה.

על-פי החלוקה החדשה של מניות החברה, רכיב יחזיק ב-43.95% ממניות "מעריב", ואילו הכשרת היישוב תחזיק ב-42.98%. עופר נמרודי עצמו יחזיק ב-0.75%, והציבור יחזיק 7.34% בעיתון. 4.98% מהעיתון עדיין מוחזקים בנאמנות בעבור איש העסקים ולדימיר גוסינסקי, כאשר בסופו של התהליך אמור רכיב לרכוש גם את החלק זה, בהליך שיאושר ב-19 ביולי. נציגו של רכיב אישר את הדברים.

חברת "מעריב" עדיין לא פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. ברבעון הראשון של 2010 קטנו הכנסות החברה ב-5% ועמדו על 91.5 מיליון שקל, בעקבות ירידה בהכנסות ממודעות והפצה.

יחד עם זאת, גם הפסדי העיתון קטנו אף הם בכ-5% והסתכמו ב-10.7 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי ועמד על 14.8 מיליון שקל - חריגה של כ-600 אלף שקל מתזרים המזומנים שחזה העיתון.

במהלך הרבעון הראשון של 2010 החליט העיתון על ביצוע פעולות קיצוץ והתייעלות נוספות, שיביאו לחיסכון שנתי בהוצאות בהיקף של כ-16 מיליון שקל, וזאת בנוסף לקיצוץ שביצע ב-2009, שהביא לירידה של 75 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות.

רכיב, שעשה את מרבית הונו מתחום ההיי-טק, שוקל לבצע פרסונליזציה של המהדורה היומית של העיתון ולהפוך אותה לדיגיטלית. סך השקעתו הכולל רכיב עשוי להגיע ל-50 מיליון דולר, ועל-פי ההערכה, ההשקעה הראשונית תופנה לפיתוחים הטכנולוגיים והוצאתו של "מעריב" ממצבו הכלכלי הבעייתי.