סקר הפרסומות - סיכום תש"ע: זוכרים את דביר, אוהבים את הבורר

גיאוקרטוגרפיה ו"גלובס" מסכמים את הפרסומות הזכורות והאהובות של תש"ע: מקאן, באומן ויהושע מובילים את דירוג משרדי הפרסום; HOT ומזרחי-טפחות שולטים בדירוג הסרטונים

משרד הפרסום מקאן-אריקסון הוא המשרד הבולט בהובלת דירוגי הפרסומות הזכורות והאהובות בשנת תש"ע. המשרד מדורג ראשון גם במספר הפעמים הכולל שבו הוביל את בדירוגים (חיבור של הובלת אהובות והובלת זכורות), וגם מבחינת מספר הפעמים שבהם הוביל כל פרמטר בנפרד.

בסך-הכול הוביל מקאן את הדירוג 24 פעמים. המשרד הוביל הכי הרבה פעמים את טבלת הפרסומות האהובות - כ-11 פעמים, המהוות 23% מכלל הדירוג בשנה העברית. מקאן הוא גם המשרד שהוביל הכי הרבה פעמים את טבלת הפרסומות הזכורות עם הופעה של כ-13 פעמים בראש - 27% מכל השנה.

מקאן זוכה גם לנתח הגדול ביותר במדד הזכורות והאהובות, יותר מכל משרד פרסום אחר. פרסומות שייצר דורגו 93 פעמים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות ביותר - 20% מכלל הפרסומות שהופיעו.

הפרסומת בעלת שיעורי הזכירה והאהדה הגבוהים ביותר של המשרד, מתוך כל הפרסומות שלו ברשימת הזכורות והאהובות, היא של תנובה - הסרטון שבו רואים בתים בצורות שונות כמו ברוקולי, אקורדיון וקרטונים של חלב. הפרסומת זכתה לשיעורי אהדה גבוהים יחסית העומדים על 24.9%. שיעורי הזכירה שלה עמדו על 6.6%.

פרסומת נוספת של המשרד שבלטה ודורגה מספר רב יחסית של פעמים ברשימת הזכורות והאהובות היא הפרסומת של yes, שבה עבדים שרים לפרעה שישחרר אותם לראות טלוויזיה (דורג 4 פעמים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות). גם הפרסומת של סלקום, בה המשפחה שרה "מלך העולם" בשפת הסימנים, בלטה לטובה.

מדירוג גיאוקרטוגרפיה עולה כי המשרד שביצע את השינוי המשמעותי ביותר מבחינת נוכחות בדירוג הוא באומן-בר-ריבנאי, שלא נחשב בשנים הקודמות לשחקן בולט בדירוגים, והשנה הוא זוכה בהם לנוכחות מרשימה. באומן-בר-ריבנאי ממוקם במקום השני בשנת תש"ע. הוא הוביל את המדרג של הזכורות והאהובות כ-17 פעמים במהלך השנה (9 פעמים את הפרסומות הזכורות, המהוות 19% מכל השנה, ו-8 פעמים את הפרסומות האהובות, המהוות 17% מכל השנה).

הקמפיינים הבולטים ביותר של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הם לחברת HOT, (בהשתתפות הדמויות מ"הבורר" והדמות המצוירת מרקו), שדורגו 19 פעמים ברשימת 10 הפרסומות הזכורות והאהובות.

הפרסומות של שני הקמפיינים ל-HOT זכו לשיעורי האהדה הגבוהים ביותר, ותופסות את שני המקומות הראשונים ברשימת הפרסומות האהובות לשנת תש"ע. הפרסומת הראשונה, שבה משה איבגי מגיע לשאול מי מקליט אותו, זכתה לשיעורי אהדה של 31.3%; והפרסומת השנייה, בה מרקו מפתיע עם מתנה, זכתה לשיעורי אהדה של 27.3%.

לדברי ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, הצלחת הקמפיין הפרסומי של HOT מעניינת במיוחד לאור העובדה, כי השימוש בדמות מצוירת מהעבר טומן בחובו סכנה מסוימת, בגלל חוסר רלבנטיות אפשרית של הדמות לקהל המודרני והיעדר עניין בה בעקבות כך. למרות זאת, הקמפיין של חברת הכבלים לא רק שהצליח לעורר חיבור רגשי ועניין רב בקרב הצופים - אלא אף הצליח ליצור הנעה חזקה לפעולה, כאשר כבר בשבוע הראשון מאז עליית הקמפיין לאוויר, זכו פרקי סדרת האנימציה המיתולוגית ל-100 אלף הזמנות ב-HOT VOD Young.

יהושע ממשיך לבלוט

משרד הפרסום יהושע TBWA ממשיך להיות מדורג באחד המקומות הגבוהים בטבלת משרדי פרסום המובילים, כאשר הפרסומות שלו לבנק דיסקונט, בהשתתפות מודי בר-און וישראל קטורזה, ממוקמות פעמיים ברשימת הפרסומות הזכורות של השנה, ופעמיים ברשימת הפרסומות האהובות.

אדלר-חומסקי ממוקם במקום הרביעי ברשימת משרדי פרסום המובילים מבחינת פרסומות זכורות ואהובות, כאשר פרסומות של המשרד הובילו את הרשימה במשך 11 שבועות. מבחינת מספר המופעים של הפרסומות ברשימת עשרת הזכורות והאהובות, ממוקם אדלר-חומסקי במקום השני, עם 78 מופעים.

הקמפיין הבולט ביותר של המשרד בדירוג הוא קמפיין "עולם אחר" לפלאפון, שדורג 41 פעמים ברשימת עשר הפרסומות הזכורות והאהובות. שתי הפרסומות של פלאפון - הראשונה בה מופיע גבר אשר נוסע לקנות מתנה לאשתו, והשנייה בה מייצרים פלאפון במפעל של שוקולד, ממוקמות שתיהן ברשימת הפרסומות הזכורות ביותר לשנת תש"ע.

קמפיין בולט נוסף של משרד הפרסום הוא הקמפיין לבזק. הסרטון, בו רואים את אימא צועקת בטלפון "למה לא מתקשרים מהבזק", דורג מבין הקמפיינים הזכורים והאהובים ביותר של שנת תש"ע, עם שיעורי זכירה של 13.9%, ושיעורי אהדה של 24.1% .

משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי מדורג במקום החמישי בטבלת משרדי הפרסום המובילים, כאשר סך הפעמים שבו הוא הוביל את רשימת הפרסומות הזכורות והאהובות עומד על 9. הקמפיין הבולט של המשרד הוא הקמפיין למילקי של שטראוס, שהוביל 4 פעמים את רשימת הפרסומות הזכורות וחמש פעמים את רשימת הפרסומות האהובות.

גליקמן-נטלר-סמסונוב משמר את מעמדו כשחקן מוביל בכל הקשור לייצור פרסומות הזוכות לזכירות ואהדה, המשרד מציג הישגים מרשימים, כאשר זו שנה שנייה ברציפות שהוא תופס מקום מכובד ברשימת המשרדים שסך המופעים שלהם ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות הוא הגבוה ביותר. המשרד מדורג במקום השישי עם 28 מופעים ברשימת 10 הפרסומות הזכורות והאהובות.

הקמפיין הבולט של המשרד הוא עבור הבנק הבינלאומי הראשון, בו אסי כהן מנגן ושר על חשבון להשקעות בלבד. הפרסומת דורגה שמונה פעמים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות, כאשר פעם אחת היא הובילה את רשימת הפרסומות הזכורות ופעמיים ברציפות את רשימת הפרסומות האהובות.

קמפיין בולט נוסף של משרד הפרסום הוא הקמפיין לדואר ישראל בכיכובם של אלי ומריאנו, אשר הוביל את רשימת הפרסומות האהובות 4 פעמים (מתוכן 3 ברציפות).

הקמפיין "להעביר את דביר" של בנק מזרחי-טפחות שם גם השנה את משרד הפרסום ראובני-פרידן על המפה ברשימת משרדי הפרסום המובילים מבחינת הפרסומות הזכורות והאהובות. למשרד 38 מופעים ברשימת 10 הפרסומות הזכורות והאהובות, והסרטונים שהפיק לבנק מזרחי-טפחות הובילו את רשימת הזכורות והאהובות במשך 6 שבועות.

שתי פרסומות של בנק מזרחי-טפחות זוכות למקומות גבוהים ברשימת הפרסומות הזכורות (מקום ראשון לפרסומת שבה כולם מבקשים להעביר את דביר, ומקום שלישי לפרסומת בה דביר מודיע שהוא עבר בנק).

ניתוח הנתונים מגלה כי בדומה לשנים קודמות, גם השנה שודרו מרבית הפרסומות המצליחות ביותר במסגרת קמפיינים הכוללים סדרה של פרסומות למפרסמים גדולים. הפרסומות של בנק מזרחי-טפחות, בנק דיסקונט, חברת HOT, תנובה ופלאפון הובילו את טבלאות הדירוג של הפרסומות הזכורות והאהובות ביותר במהלך שנת תש"ע.

השימוש במפורסמים (אשר הופכים ל"בני בית" של הצופים), עלילה מתפתחת, השפה הגרפית המוכרת - כל אלה מגבירים את האמוציות החיוביות בקרב הצופים בעת צפייה חוזרת ונשנית בפרסומות, ובכך מובילים לאהדה וזכירות גבוהה יותר של הקמפיין.

דביר אותנטי

הפרסומת הזכורה ביותר של שנת תש"ע היא הפרסומת של בנק מזרחי-טפחות באמצעות ראובני-פרידן. פרסומת זו בולטת במידת האותנטיות הגבוהה שלה, כאשר במהלכה מציגים את דביר בשמו האמיתי.

בנוסף לכך, הפרסומת משקפת את ההתלבטויות האמיתיות הנחוות על-ידי חלק גדול מהצרכנים בישראל, דבר המעורר רמת הזדהות גבוהה עם הסיטואציה המתוארת בפרסומת, ומוביל לרמת זכירות גבוהה (19.4%).

יחד עם זאת, יש לציין כי הפרסומת לא זכתה להיכנס לטבלת הפרסומות האהובות ביותר של שנת תש"ע.

במהלך השנה, בלטו שני קמפיינים פרסומיים של חברת HOT, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. הקמפיין הראשון, החושף את הצופה לעולם התוכן של הסדרה "הבורר", היווה הצלחה משמעותית, כאשר הפרסומת בה השחקן משה איבגי המגלם את הבורר מגיע לחפש מי מקליט אותו, דורגה במקום הראשון מבין הפרסומות האהובות, עם שיעורי אהדה מרשימים של 31.3%. הפרסומת דורגה 13 פעמים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות, והובילה את רשימת הפרסומות האהובות והזכורות במשך 6 שבועות.

הקמפיין השני של חברת הכבלים, תחת אסטרטגיית "המקום למשפחה שלך", משלב דמות מצוירת בשם מרקו. הפרסומות ששודרו במסגרת הקמפיין כבשו שני מקומות בטבלת הפרסומות הזכורות, ושני מקומות בטבלת הפרסומות האהובות של שנת תש"ע. כמו כן, פרסומות מקמפיין זה דורגו בסך-הכול 6 פעמים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות במהלך השנה החולפת.

קמפיין בולט נוסף הוא הקמפיין של תנובה, תחת אסטרטגית "לגדול בבית ישראלי", באמצעות מקאן-אריקסון. פרסומות מהקמפיין הובילו 5 פעמים את רשימת הפרסומות הזכורות ביותר של שנת תש"ע, ו-6 פעמים את רשימת האהובות ביותר. הקמפיין של בנק דיסקונט, באמצעות יהושע TBWA, מצליח זו השנה השנייה לתפוס מקום מכובד ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות, כאשר הוא דורג 22 פעמים ברשימת 10 הפרסומות הזכורות והאהובות, והוביל את רשימת הפרסומות האהובות 8 פעמים, ואת רשימת הזכורות 5 פעמים.

הפרסומות הזכורות ביותר בשנת תש
 הפרסומות הזכורות ביותר בשנת תש

הפרסומות האהובות ביותר בתש
 הפרסומות האהובות ביותר בתש

הזכורות והאהובות - לפי משרדי פרסום
 הזכורות והאהובות - לפי משרדי פרסום