לקוח: yes סירבה לתת לי yesMax בלי פרטי כרטיס אשראי

ב-‏yes‏ סירבו בעקביות לחבר מנויים בהוראת קבע בנקאית ■ תגובת yes בעקבות פניית "גלובס": "זו רק טעות של נציגת השירות"‏

בעולם שבו השימוש בכרטיס אשראי הפך לפעילות שגרתית תדירה, לא כולם זוכרים את האפשרות הנוחה של תשלום חשבונות בהוראת קבע באמצעות חשבון הבנק. האם ב-yes חוששים מן האלטרנטיבה הזו - ומונעים מצרכנים להתחבר לשירותיה ללא מסירת פרטי כרטיס האשראי?

כך קרה לש' ובן-זוגה, שביקשו לעשות מיני-מהפך בחייהם ולעבור מ-HOT ל-yes. נחושים בדעתם התקשרו לחברה וביקשנו להתחבר ולקבל שני ממירים, עבור שני מכשירי טלוויזיה שברשותם, כשאחד מהם יהיה ממיר מסוג yesMAX - משום שאופציית ההקלטה חשובה לשניים מאוד.

אולם כשביקשו להסדיר את עניין התשלום, בהוראת קבע כפי שהיו רגילים מאז ומתמיד לשלם עבור הצפייה, חיכתה להם הפתעה: "בן-זוגי ואנוכי לא מאמינים בכרטיסי אשראי ולא מחזיקים כאלה", מספרת ש', "וזו האופציה היחידה מבחינתנו. אך לתדהמתנו הודיעה לנו המוקדנית כי ללא כרטיס אשראי לא נוכל להיות מנויים. כשציינו בפנייה כי אנו מכירים אנשים המשלמים את דמי המנוי בהוראת קבע, היא ענתה כי אם ברצוננו להיות בעלי ממיר מסוג yesMAX, אנו חייבים כרטיסי אשראי. לדבריה, 'ה-MAX הוא מכשיר יקר. אנחנו לא מוכנים לחלק אותו ואז לגלות שאנשים נותנים אותו לאנשים אחרים, ולך תחפש אותם. חברות האשראי מבטחות לנו את הממירים, ולכן אנחנו מוכנים לעבוד רק כך'".

בני-הזוג הנבוכים הציעו להפקיד צ'ק עירבון תמורת הממיר או למצוא פתרון כלשהו שיניח את דעתם. התשובה היתה שלילית, והשיחה הסתיימה.

בצעד "חלמאי להפליא", להגדרתם, פנה אליהם למחרת סוכן מטעם yes במטרה לשכנע אותם להתחבר - אלא שגם הוא חזר בו כששמע שהם מעוניינים בממיר מקליט, אך אין ברשותם כרטיסי אשראי.

"לטעמנו", אומרים בני-הזוג בפנייתם ל"גלובס", "בעיית הביטוח על הממירים היא לחלוטין בעיה של החברה, ועליה למצוא דרך לפתור אותה. לא יעלה על הדעת כי משום שישנם אנשים לא ישרים - אנשים אחרים ושומרי חוק כמונו ייפגעו או יופלו לרעה".

בעקבות פניית "גלובס", יושבו ההדורים, ודברי המוקדנית הוגדרו כטעות ותו לא (על אף שחזרו גם בבוקר המחרת מפי נציג אחר).

מ-yes נמסר בתגובה: "מדובר בטעות של הנציגה ששוחחה עם הלקוחות, אנחנו בהחלט מאפשרים תשלום בהוראת קבע. אנו מחויבים, כמו כל שירות, לאפשר ללקוחותינו לשלם בכרטיס אשראי או בהוראת קבע לפי בחירתו, ובעקבות פנייה זו נחדד שוב את הנהלים. עם בני-הזוג תואם מועד התקנה לשביעות-רצונם".