מומחים מעריכים: "אספקת הגז ממצרים לישראל עלולה לא להתחדש; צינור האספקה ישאר מנותק"

כך אמרו אנליסטים בתחום ל"ניו יורק פוסט" ■ האספקה הופסקה לאחר התקפת הטרור סמוך לצינור הגז של EMG המצרית שמוביל את הגז ממצרים לישראל ■ מייסד דלפי גלובל: "ימיו של צינור אספקת הגז ספורים"

"אספקת הגז ממצרים לישראל עלולה לא להתחדש בכלל אחרי שהאספקה נפסקה ע"י צבא מצרים" כך מדווח היום (ו') ה"ניו-יורק פוסט", שמצטט מומחים בתחום.

צינור האספקה נסגר ע"י מצרים עם פרוץ המהומות במדינה והאספקה הגז הופסקה כחלק אמצעי זהירות מפני פעולות טרור, בהם נקטה מצרים בעת המהומות. האספקה הייתה אמורה להתחדש כבר בשבוע שעבר אך נדחתה לחודש הבא. "ימיו של צינור האספקה ספורים", אמר דוד וורמזר, מייסד דלפי גלובל והבהיר כי הצינור עלול להישאר מנותק.

כזכור, הופסקה האספקה לאחר התקפת הטרור סמוך לצינור הגז של EMG המצרית שמוביל את הגז ממצרים לישראל, שהביאה להפסקתה של זרימת הגז.

חברת אמפל , שנמצאת בשליטת יוסי מימן, מחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי EMG. בשנת 2010 ייבאה ישראל באמצעות EMG גז בהיקף של 2.1 BCM (מיליארד מ"ק), כ-40% מצריכת הגז של ישראל, כאשר היתרה סופקה על-ידי "ים-תטיס".

מלבד חברת החשמל, הלקוח העיקרי של EMG, בוחנת כעת החברה לישראל עסקת ייבוא גז בהיקף של כ-20 מיליארד דולר למשך 20 שנה, לצורך שימוש במפעלי כי"ל ובבית הזיקוק בחיפה.

אספקת הגז הייתה אמורה להתחלק בין "תמר" ל-EMG, אולם האירועים במצרים עשויים כעת לגרום לחברה לישראל לשקול את רכישת כלל הגז הדרוש לה מידי "תמר".