לידר שוקי הון על הבנקים: "הפועלים ומזרחי מועדפים עלינו"

אלון גלזר: "הבנקים זולים ונסחרים מתחת לשווים הכלכלי" ■ חוזה תשואת דיבידנד ברמה של 5%-6%, אך מזהיר: "יציאת משקיעים מהשוק על רקע המצב הגיאו-פוליטי מהווה סיכון"

"לאחר ירידות השערים בשבועות האחרונים, נראה שהבנקים זולים ונסחרים בפער משמעותי מתחת לשווים הכלכלי", כך מעריך האנליסט אלון גלזר מלידר שוקי הון, בסקירה על סקטור הבנקים. "התוצאות השנה צפויות להיות מצוינות, ואנו חוזים תשואת דיבידנד (למעט בדיסקונט ) שתגיע לרמה של 5%-6%". גלזר מסכם כי הוא ממליץ "על אחזקת יתר בבנקים, כאשר הבנקים המועדפים עלינו הם הפועלים ומזרחי ".

גלזר צופה לבנקים תוצאות מצויינות ב-2011, תוך צפי לגידול משמעותי ברווח המימון, כתוצאה מהצמיחה בפעילות ומהעלייה בריבית שתתרום למרווח. לדבריו, הדבר היחיד שמעיב על התחזיות "הוא שוק ההון, בעיקר אם נראה החרפה של משבר החוב ופגיע במוסדות בנקאיים בחו"ל". גלזר צופה כי את התוצאות החיוביות של הרבעון הראשון יובילו הבנקים הפועלים ומזרחי.

כאמור, לדעת גלזר החשיפה של הבנקים לשוק ההון מהווה האיום העיקרי על תוצאותיהם. "החשש הגדול הוא לפגיעה במוסדות פיננסיים גדולים בחו"ל, אולם אנחנו עוד לא שם", כותב גלזר, ומוסיף כי "החרפה של המשבר עלולה להביא לפגיעה בבנקים הישראליים". גלזר מדגיש כי לאומי , דיסקונט והבינלאומי מחזיקים בחשיפה הגבוהה ביותר לשוק.

בהתייחס לשוק המשכנתאות, מאמין גלזר כי ההגבלות של בנק ישראל יותירו את חותמם על הבנקים, "והחל במחצית השנייה של שנת 2011 נראה התמתנות משמעותית בצמיחה באשראי למשכנתאות. במקביל נראה את המשך מגמת הגידול באשראי למגזר העסקי, שהחלה בחציון השני של 2010".

"פישר לא חושש ליציבות הבנקים (ברמות המחירים הנוכחיות של שוק הנדל"ן)", מתייחס גלזר לחשש מהאשראי לקבלנים. "אלא הוא בעיקר חושש מנפילות חדות בשוק הנדל"ן, וגם מעוד עליות שיגדילו את הסיכוי לניפלות חדות בעתיד". בסקירה מצויין כי החשש הגדול יותר צריך להיות לאשראי שניתן לקבלנים והיזמים בשוק הנדל"ן, ולא לאשראי המשכנתאות.

בכל הקשור להון הבנקים, גלזר צופה לירידה של 3%-10%. גלזר מציין כי הירידות יתרחשו על רקע יישום הסיווג של החובות הפגומים, ההפרשה המיוחדת בגין המשכנתאות, ויישום ה-IFRS לגבי נכסים שלא בליבת הפעילות הבנקאית.

לקראת סיום, מזהיר גלזר כי "יציאה של משקיעים זרים ומקומיים על רקע המצב הגיאו-פוליטי באזור מהבורסה המקומית... מהווים גורם הסיכון המרכזי להשקעה במניות הבנקים בטווח הקצר".