"מנהל השקעות צריך להיות מאוד זהיר וצנוע בתחזיות"

דפנה בקשטנסקי ממיטב חוזרת לתיק המומלץ שלה ועדיין סבורה שיש הזדמנויות במניות, אבל ממשיכה לשמור על זהירות ■ מה לגבי אלוני חץ ואלביט מערכות?

בטור האחרון שלה, בסיומו של שבוע מסחר עצבני במהלך ספטמבר האחרון, המליצה מנהלת ההשקעות דפנה בקשטנסקי ממיטב למשקיעים שאינם רואים את אחזקתם בשוק נמשכת מעבר לטווח של שנתיים-שלוש, על חשיפה מצומצמת ביותר של עד 10% בלבד ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות.

עם תחילת 2012 חזרנו אליה, ולמרות סימני אופטימיות זהירים המשתקפים בסיום שבוע המסחר הראשון, גם מהמגמה בבורסה המקומית וגם מתחזיות אנליסטים רבים לשנה האזרחית החדשה, חוזרת בקשטנסקי על ההמלצה הזו, משום העצבנות הנמשכת שהיא מזהה במסחר.

"חוסר הוודאות בעולם עלתה מהפעם הקודמת, והעליות של הימים האחרונים לא שינו את המצב. המשבר באירופה חמור, אנחנו מניחים שהוא ייפתר, אבל עדיין לא יודעים מה קורה שם". מסבירה בקשטנסקי.

עבור משקיעים בעלי אורך נשימה, חוזרת בקשטנסקי על ההמלצה לחשיפה מנייתית של 25% מהתיק, זאת לאור ההזדמנויות שעדיין קיימות בשוק. את החלק המנייתי המוקצה לחו"ל היא מגדילה מעט, לכ-35% מסך הרכיב המנייתי כולו, כשהמלצתה היא להתמקד במניות בשוק האמריקני, באמצעות תעודות סל על מדד S&P 500.

"היציאה לחו"ל כרגע מוגבלת לארה"ב, משום שאפשר לראות שם מעבר לצמיחה - אמנם מתונה מאוד, אבל אמיתית ועקבית.

הבולטות: אלוני חץ ואלביט מערכות

בשוק המקומי בולטת לחיוב ההמלצה של בקשטנסקי על מניית חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ , שהכריזה במהלך אוקטובר על חלוקת דיבידנד חד-פעמי של כ-160 מיליון שקל, ובשקלולו זינקה מתחילת ספטמבר בכ-20%.

בקשטנסקי ממשיכה להמליץ על המניה, ואומרת כי היא "נסחרת בדיסקאונט סחיר של 27%. המינוף הנמוך של החברה, וחשיפתה האסטרטגית לשווקים מאוד סולידיים, מעניקים כרית ביטחון להשקעה. נוסף לכך, תשואת FFO (תזרים למניה א' ל') מייצגת של כ-11% נראית מבטיחה. האיום העיקרי על החברה הוא הפחתה בשווי הנכסים כתוצאה מההאטה".

עוד בולטת לחיוב מהמלצותיה מניית אלביט מערכות , עם תשואה חיובית של כ-14%. "המניה כבר לא זולה כפי שהייתה, אך היא מספקת צבר הזמנות יציב ומתאם נמוך לשוק", ציינה, והוסיפה מנגד כי "חשוב לזכור שמדובר בתקופה של מגמת צמצום בתקציבי הביטחון בעולם (בעיקר באירופה), וזהו אכן הסיכון העיקרי לחברה".

תשואה שלילית בדיסקונט והפועלים

לעומתן, המלצותיה של בקשטנסקי על דיסקונט והפועלים הסבו תשואה שלילית של 7% ו-4% מתחילת ספטמבר בהתאמה, לעומת מדד ת"א 100 שהתחזק בכ-9% בתקופה זו.

למרות זאת, בקשטנסקי אומרת כי "אסור לוותר על רכיב זה בתיק", ומסבירה כי "הבנקים מושפעים מאוד מההאטה, אך מצד שני מחירם משקף תסריט שלילי למדי: בנק דיסקונט נסחר היום ב-53% להון העצמי, ובנק פועלים הגיע כבר למחיר שמשקף 75% להון העצמי".

להמלצות הקודמות מצרפת כעת בקשטנסקי את יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים וישראמקו, כשהיא מציינת כי להערכתה במחיריהן הנוכחיים, "האפשרות למציאת נפט לא מגולמת".

היא ממשיכה לשים דגש על השקעה באג"ח קונצרניות, המהווה לא פחות מ-50% מסך התיק - 35% לסדרות צמודות מדד, והיתר שקליות בריבת קבועה ובריבית משתנה.

בקשטנסקי מדגישה כי השקעה זו מומלצת "תוך בחירה קפדנית של האחזקות. חברות אחזקה נמצאות בסיכון גבוה וחשופות יותר להאטה, ולכן כדאי לבחור אג"ח של חברות שאינן חברות אחזקה, בעלות תזרים יציב ומינוף סולידי, הנסחרות במרווח גבוה מעל התשואה של האג"ח הממשלתיות".

הרכיב הסולידי יותר של בקשטנסקי בתיק, אג"ח ממשלתיות, עומד על 20%, ואת יתר ה-5% בתיק היא משאירה לכסף נזיל לניצול הזדמנויות, בעיקר באפיק האג"ח הקונצרניות.

במבט להמשך, בקשטנסקי אומרת כי "אחרי הרבעון האחרון, שהיה כל כך הפכפך, מנהל השקעות צריך להיות מאוד זהיר וצנוע בתחזיות שהוא מספק. הפוטנציאל לתנודתיות עדיין קיים, ולכן צריך להמשיך ולהיזהר. המשקיע צריך להישאר עם הנכסים שבהם הוא מחזיק, ולא לחפש לנצל את התנודתיות בטווח הקצר, כי אפשר להיכוות ממנה".

ההשקעות המומלצות
 ההשקעות המומלצות