וול סטריט סגרה בעליות; אמזון צנחה ב-7.7% לאחר הדוח

יוון ממשיכה לרכז עניין - התקדמות משמעותית במו"מ ■ פורסמו נתוני מאקרו חיוביים בגוש האירו ובארה"ב ■ מצעד הדוחות נמשך

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ד') בעליות שערים, זאת לאחר שאמש נסגר המסחר במגמה מעורבת בשל נתוני מאקרו מאכזבים. היום המשקיעים בארה"ב הגיבו לנתוני מאקרו חיוביים יותר ובמרכזן סקר ה-ADP שהצביע על 170 אלף מקומות תעסוקה חדשים שנוספו לסקטור הפרטי. בנוסף, עונת הדוחות ממשיכה לרכז עניין בוול סטריט, כאשר ניתן לציין את ענקית התקשורת AOL שדיווחה היום על תוצאות גרועות, ואת אמזון שאף היא אכזבה את המשקיעים אמש לאחר סיום המסחר.

ביל גרוס, מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, סבור כי הריבית האפסית המאומצת על ידי בנקים מרכזיים ברחבי העולם "מחסלת את הצמיחה" - בין היתר, גם בארה"ב בה מאמץ הפדרל ריזרב מדיניות ריבית אפסית (0-0.25%). זאת, בניגוד לצורך לעודד הזרמת אשראי והאצה בצמיחה בכלכלות המפותחות. "המדיניות המוניטארית והפיסקאלית בכלכלות המפותחות גובה מחיר", מסביר גורס, המנהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם, במזכר עתי ללקוחותיו. "ברצוני להזהיר אתכם, הקוראים, על העלויות הגבוהות שתשלם הכלכלה העולמית והשווקים הפיננסיים - שסבורים כי כסף זול הוא דבר טוב לכלכלה".

הזירה האירופית סיפקה ביומיים האחרונים מספר נתונים מעודדים, הן מכיוונה של יוון והן מכיוונה של הכלכלה האירופית. היום פורסמו בזירה האירופית מספר נתוני מאקרו מעודדים. כך למשל, שיעור האינפלציה השנתי ב-17 מדינות גוש האירו נותר ללא שינוי בחודש ינואר - ברמה של 2.7%, ללא שינוי כאמור מחודש דצמבר. בנוסף, מדד מנהלי הרכש ב-17 מדינות גוש האירו עלה בינואר ל-48.8 נקודות מרמה של 46.9 נקודות בדצמבר, וכך הכה את הציפיות בשוק שחזו אומדן של 48.7 נקודות במדד.

"נתונים כלכליים חיוביים יותר שפורסמו היום באירופה ואסיה, כמו גם הנתונים הכלכליים החיוביים מכלכלת ארה"ב, מעידים על כך שהכלכלה אינה מאבדת את המומנטום החיובי, וסביר להניח שמדדי המניות בבורסות העולם ימשיכו לטפס ולשבור את קווי ההתנגדות", אומר פיטר קרדילו, כלכלן בחברת רוקוול גלובל.

ביוון, המשקיעים קיבלו אמש וגם היום חדשות מעודדות שסייעו לתמוך בסנטימנט החיובי של שוקי אירופה. אמש, הצהיר באופן רישמי שר האוצר של יוון, אוונגלוס וניזלוס, כי:"ממשלת יוון תסיים את המו"מ עם נושיה לכל היותר עד סוף השבוע, ולאחר מכן אנו נתמודד עם תוכנית החילוץ החדשה ונתכנן תוכניות צנע נוספות שיאוששו את הכלכלה היוונית עד -2015". כמו כן, היום דווח כי מחזיקי האג"ח יקבלו חיזוק נוסף בדמות הקשר בין התשלום שיקבלו מחזיקי האג"ח לצמיחה הכלכלית ביוון, מה שעשוי להקל על הריבית הנמוכה שהם עתידים לקבל.

לייק לפייסבוק: תחל היום את ההנפקה הראשונית לציבור

החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה ביותר באינטרנט, צפויה להגיש הערב תשקיף להנפקת ענק בוול סטריט בהיקף של 5 מיליארד דולר - הנפקה ראשונית לציבור - במה שמהווה "טעימה" של השוק מבחינתה, כיוון ששווי החברה מוערך בכ-85 מיליארד דולר. לפי סוכנות בלומברג, פייסבוק בחרה בבנק ההשקעות מורגן סטנלי להוביל את ההנפקה, אך גם גולדמן זאקס, JP מורגן, ברקליס ובנק אוף אמריקה ישתתפו בה כחתמים.(לסיפור המלא)

סקר התעסוקה של ADP עמד בצפי

בזירת המאקרו התפרסם היום סקר התעסוקה של ADP לחודש ינואר והצביע על כך שהתעסוקה בסקטור הפרטי גדלה ב-170 אלף מקומות עבודה - בהתאם לקונצנזוס האנליסטים. זאת, לעומת 292 אלף מקומות תעסוקה בחודש הקודם (נתון מעודכן).

סקר ISM בענף הייצור לחודש ינואר היכה את התחזיות כאשר הצביע על קריאה של 55.5 נקודות, לעומת צפי האנליסטים שעמד על קריאה של 54.5 לעומת קריאה של 53.9 בחודש הקודם.

באותה השעה פורסם גם נתון ההוצאות בענף הבנייה לחודש דצמבר, כאשר גם הוא היכה את התחזיות לאחר שטיפס ב-1.6% לעומת צפי האנליסטים שעמד על 0.6% בלבד. הנתון של החודש הקודם הצביע על עלייה של 1.2%.

נתון מלאי הנפט הגולמי של ארה"ב לשבוע החולף, היכה את התחזיות כאשר הצביע על עלייה במלאי לרמה של 4.2 מיליון חביות, לאחר שהאנליסטים צפו ירידה בכמות המלאי לרמה של 3.2 מיליון חביות נפט, לעומת לעומת 3.6 מיליון חביות בשבוע הקודם.

בזירת המדווחות: קוואלקום, אמדוקס ו-AOL

אמזון צנחה, לאחר שאמש דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון, שפורסמו בתום המסחר אכזבו את המשקיעים. החברה דיווחה על רווח של 177 מיליון דולר, או 0.38 דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים ל-0.17 דולר, ולעומת 0.14 דולר למניה ברבעון השלישי. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 17.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לכ-18.3 מיליארד דולר.

יצרנית הממתקים הרשי (סימול: HSY) דיווחה לפני פתיחת המסחר על דוחותיה, כאשר הרווחים לרבעון האחרון טיפסו ב-5% והסתכמו ב-142 מיליון דולר, לעומת 135.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כלומר, בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 62 סנט למניה לעומת 59 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם - 70 סנט למניה עמד בצפי האנליסטים. המכירות לשנת 2011 זינקו ב-5.7% ל-1.6 מיליארד דולר.

AOL (סימול: AOL) דיווחה גם היא היום לפני פתיחת המסחר, על ירידה של 66%ברווחיה לרמה של 22.8 מיליון דולר או 23 סנט למניה לעומת רווח של 66.2 מיליון דולר או 60 סנט למניה ברבעון הקודם. יחד עם זאת, התחזיות צפו לה רווח של 16 סנט למניה.

חברת הטכנולוגיה אודיוקודס , דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2011, כאשר הכנסותיה לרבעון זה הסתכמו ב-37.2 מילליון דולר לעומת 40.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון האחרון הסתכם ב-670 אלף דולר או 2 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 5.4 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

קוואלקום צפויה לדווח בתום המסחר, על רווח של 90 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2011, לעומת רווח של 82 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2010 ועל עלייה של כ-36% בהכנסות ל-4.57 מיליארד דולר.

חברת אמדוקס , תדווח גם היא על דוחותיה בתום המסחר, כאשר צפי האנליסטים עומד על 64 סנט למניה או רווח נקי של 114.8 מיליון דולר על הכנסות של 815.9 מיליון דולר. הדוחות שייתפרסמו יהיה לרבעון הראשון של 2012 זאת משום ששנת הכספים של החברה מתחילה באוקטובר.

ספקית שבבי המולטימדיה DSPG דיווחה היום כי הכנסותיה החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-38.2 מיליון דולר, המשקפות ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד הנקי וההפסד המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-4.8 מיליון דולר ו-21 סנט, לעומת הפסדים של 8.8 מיליון דולר ו-38 סנט ברבעון המקביל.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]