רשות השידור משכה את מכתבי השימוע לפיטורי הטאלנטים

ביטול השימועים לפיטורים נעשה בעקבות דיון בביה"ד לעבודה שנערך לבקשת אגודת העיתונאים ■ נקבע כי ב-22 באפריל ייפגשו הצדדים כדי לדווח על המו"מ

רשות השידור הודיעה היום (ה') כי היא מושכת את כל מכתבי השימוע ששלחה לכ-80 עיתונאים המועסקים בחוזים אישיים ובחוזי טאלנט. ההודעה נמסרה במהלך דיון בבית הדין לעבודה בירושלים - דיון שנערך לבקשת אגודת העיתונאים בירושלים.

הרשות הודיעה עודת כי היא תקיים דיון עם אגודת העיתונאים בטרם יוחלט כיצד להמשיך. בית הדין החליט כי ב-22 באפריל ייפגשו הצדדים מחדש כדי לדווח על המשא-ומתן.

כפי שפורסם ב"גלובס", ביום שלישי האחרון פנתה אגודת העיתונאים לבית הדין, בבקשה כי יוציא צו מניעה לרשות השידור באשר להליכי השימועים שעליהם נודע בסוף השבוע שעבר. לטענת האגודה, הליכי השימועים מנוגדים להסכמות בין העובדים להנהלה במסגרת הרפורמה.

האגודה אף טענה כי הרושם העולה ממהלך הפיטורים הוא שהרשות מנסה "לשפר עמדות" לפני כניסת הרפורמה לתוקף, שבה מוגדרים תנאי פרישה טובים יותר, וזאת תוך הצגת הליכי הפיטורים כחלק מהרפורמה עצמה.

לטענת האגודה, הרשות "פועלת בחוסר תום-לב מוחלט, כשהיא מבקשת לעוות מציאות קיימת כדי להתחמק מחובותיה על-פי הסכם הפרישה - הן ביחס למועדים, הן ביחס לעלויות, הן ביחס למספר המפוטרים והן ביחס לזהותם".

בשבוע שעבר נודע כי הנהלת רשות השידור שלחה מכתבים לכ-80 עיתונאים המועסקים בחוזים אישיים ובחוזי טאלנט, ביניהם כמה מהאנשים היותר מזוהים עם הרשות.

בעקבות המכתבים, הביעו עיתונאים חשש כי המהלך נועד "לסגור חשבונות עם עובדים לפני כניסת הרפורמה לתוקף".

מרשות השידור נמסר: "הרשות תמלא את כל הסיכומים שהושגו בבית הדין. ההנהלה נחושה למלא את כל הסכמי הרפורמה".