סגירה מעורבת בת"א; הוט צנחה ב-4.9%, סלקום זינקה 5.7%

קרן המטבע העלתה תחזית הצמיחה הגלובלית ■ שותפויות "תמר" בהסכם עם "ים תטיס" ■ האם יבוטל הטריפל של הוט? ■ עליות בטבע, ישראמקו ובזק

המסחר בבורסת ת"א נסגר היום (ד') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 75 סיים בעלייה קלה ואילו ת"א 25 ירד. זאת, במקביל להחלשות במסחר באירופה, ועל רקע צפי לירידות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-952 מיליון שקל.

ראש ממשלת פורטוגל פדרו פאסוס קווילו פרסם היום טור דעה בעיתון הפיננשל טיימס ובו הזהיר שמדינתו שייתכן והמדינה לא תצליח לעמוד בתנאים שהוצבו בפניה על ידי האיחוד האירופי כתנאי לקבלת חבילת הסיוע למדינה. בטור כתב קווילו שהוא מקווה שמדינתו לא תגיע למצב הזה אבל הודה שיש דברים שהם לא בשליטתו. "אנחנו מקבלים בהבנה בכך שאנחנו עלולים לפנות שוב לשותפויות שלנו בעולם על מנת לקבל סיוע נוסף אם יתממשו מספר תנאים שהם לא בשליטתנו ושיפגעו במאמצים שלנו להחזיר את המדינה למסלול הנכון", כתב קווילו בטור הדעה. "אין ערובות לכך, ואנחנו לא יכולים לחוקק חוקים לגבי דברים שהם לא בשליטתנו".

בספרד האנליסטים מעריכים שלמרות האמירות הרבות של ראש הממשלה, מריאנו ראחוי, המדינה תצטרך בסופו של דבר לפנות לקרן החילוץ של האיחוד האירופי על מנת לייצב את הכלכלה המקומית. האנליסטים מעריכים שהמצב בספרד לא חמור עד כדי כך שהיא צריכה את חבילת הסיוע באופן מיידי, אבל היא כן תצטרך אותה בחודשים הקרובים. "התמונה שמצטיירת בספרד הינה דרמטית, אבל לא עד כדי כך שהיא צריכה חבילת חילוץ מחר בבוקר", אומר כרסטן ברזיצקי, כלכלן בכיר ב-ING. "אם נסתכל 6 חודשים קדימה, אני לא אתפלא אם הבנקים יפנו למוסדות האירופאיים על מנת לקבל סיוע כלשהו".

ירידות חדות בבנקים

מניות הבנקים היו במוקד היום לאחר פרסום מסמך עקרונות של בנק ישראל והאוצר, בו מסדירים הגופים את אופן יציאתם של בעלי שליטה בבנקים מגרעיני השליטה מבלי להעביר את השליטה לגורם אחר. במסמך מפורטים הנהלים לפיהם יפורק גרעין שליטה בבנק, מאופן מכירת המניות, דרך שינויים בדירקטוריון ועד חלוקת דיבידנדים. נציין את הפועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות . (לסיפור המלא)

סקטור התקשורת ריכז עניין רב לאור חשיפת "גלובס" כי משרד התקשורת עשוי לפרק את בזק לשתי חברות. על רקע הדיווח עולות מניות סלקום (המחזיקה בנטוויז'ן), אינטרנט זהב ובי קומיונקיישנס .

הוט ירדה היום בחדות לאור החשש כי משרד התקשורת יאסור את שיווק חבילות הטריפל שלה, במסגרת פרסום מסמך העקרונות לשוק הסיטואני, היום. חבילת הטריפל של הוט נכנסה לבחינה לאחר שהתברר כי הטלוויזיה של הוט היא מונופול משמשת כאמצעי לסבסוד צולב של שירותים נוספים שאין למתחרים אפשרות לספק. (לסיפור המלא)

שותפויות "תמר" דיווחו הלילה לבורסה בת"א על הסכם לשימוש במתקני "ים תטיס", במסגרת עסקת ענק בהיקף של 380 מיליון דולר. מדובר בהסכם קריטי במסגרת האצת פיתוח "תמר", לטובת תחילת הפקה אפשרית של גז מהמאגר כבר באפריל 2013. נציין את ישראמקו , אבנר , ודלק קידוחים .

יממה לאחר שביהמ"ש המחוזי בת"א שלח את דלק נדל"ן ונושיה הבלתי מובטחים להמשיך להתדיין במטרה להגיע להסדר חוב מוסכם בתוך 5 ימים, קבעו הנושים הבלתי מובטחים להיפגש היום בצהריים עם נציגי החברה, כך נודע ל"גלובס".

סקטור הביומד המשיך לרכז עניין, לאחר זינוק של מספר חברות בשיעורים גבוהים אתמול - על רקע פרסום דיווחים אופטימיים. נציין את פלוריסטם , רדהיל , בריינסוויי , פרולור , ואיטיג'יאי , בעוד מדד הביומד זינק בכ-2.4% בסיום המסחר.

בזק הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה אתמול, לאור חשיפת "גלובס" מאתמול על החלטת משרד התקשורת לבטל את הפיקוח על מחירי בזק עם הקמת השוק הסיטונאי. האנליסט דארן שאו מ-UBS רואה בכך סימן חיובי למניית בזק בשל הסרת חוסר הוודאות הרגולטורי. הוא ממשיך להמליץ לקנות את בזק עם מחיר יעד של 9.3 שקלים למניה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]