תוכנית תעש השרון ל-23 אלף דירות הופקדה להתנגדויות

התוכנית תאפשר את טיהור שטח הקרקע, הידוע כמזוהם ביותר במדינה, בעלות של כ-2 מיליארד שקל, טרם שיווקה ליזמים ■ גילי טסלר, מתכננת מחוז ת"א: "אני קוראת לתושבי השרון לבחון את התוכנית באופן ענייני"

תוכנית תעש השרון ל-23 אלף דירות בתחומי רמת השרון, הוד השרון, הרצליה ורמות השבים, הופקדה להתנגדויות. זאת לאחר שהתוכנית אושרה סופית להפקדה בנובמבר האחרון. התוכנית תאפשר את טיהור שטח הקרקע, הידוע כמזוהם ביותר במדינה, בעלות של כ-2 מיליארד שקל, טרם שיווקה ליזמים.

‏מתחם תעש השרון משתרע על פני 7,500 דונם שמיועדים ל-23 אלף יחידות דיור שישווקו באופן מדורג עד 2050 על ידי מינהל מקרקעי ישראל. מלבד יחידות הדיור כוללת התוכנית גם אזורי תעסוקה, פארקים ושטחים פתוחים ביחס של 50% שטחים פתוחים ו-50% שטחים בנויים.

‏מה שהופקד כעת להתנגדויות היא התוכנית המתארית למתחם, אולם התוכנית המפורטת הראשונה מתוך התוכנית, שצפויה להיות מופקדת בקרוב, היא תוכנית תעש צור, בצפון המתחם, בשטח השיפוט של הרצליה, שמתוכה אמורות להיגזר כ-2,000 דירות.

‏לדברי מנהל המינהל, בנצי ליברמן, "תוכנית קדמת השרון מהווה המשך למדיניות המינהל להמשיך בתכנון אגרסיבי לשיווק עשרות אלפי יחידות דיור נוספות ולמקסום השטח הקיים באופן שישפיע על מחירי הדיור. התוכנית שגובשה על ידי המינהל היא היחידה שנותנת ביטוי מאוזן לאינטרס הציבורי של תושבי האזור, באופן שיאפשר את מימון טיהור הקרקע המזוהמת מחד, והשארת שטחים ציבוריים וירוקים בהיקף גבוה מהמקובל".

‏לדברי מתכננת מחוז ת"א במינהל, גילי טסלר, "בתום שנים רבות של עבודה מדובר ביום בשורה לתושבי השרון. התוכנית תאפשר את פינוי המפעלים המזהמים מהאזור וטיהור הקרקע טרם שיווקה על ידי המדינה, לאחר שהתוכניות המפורטות יאושרו. אני קוראת לתושבי השרון לבחון את התוכנית באופן ענייני, שכן כל עיכוב בקידום התכנית, מעכב ומסכן את האופציה היחידה שתאפשר את טיהור הקרקע המזוהמת ממנה סובלים כיום תושבי האזור".