הבורסה סגרה בירידות; אידיבי צנחה 3.5%, טבע 2.5%

המשקיעים ממתינים היום בדריכות להחלטת הריבית של בנק ישראל ■ ירידות מסביב לעולם ■ נמצאו סימני גז ראשוניים ב"שמשון" ■ המחזור הסתכם בכ-959 מיליון שקל

יום המסחר (ב') בבורסה נסגר בירידות. זאת, לאחר נעילה דרמטית ב"סקוויז" אדיר אמש (במסגרתה ננעל המעו"ף בעליות של כ-0.6%, לאחר שנסחר בירידות של יותר מאחוז לאורך היום), בעוד המשקיעים מנסים לתמחר היום את החלטת הריבית של בנק ישראל - אשר לפי מרבית ההערכות תרד לרמה של 2.25%. בנוסף, המשקיעים הגיבו לחולשה בבורסות אירופה ולחדשות בזירה הגיאפוליטית, עת נודע כי מוחמד מורסי מ"האחים המוסלמים" נבחר לנשיא מצרים החדש. המחזור הסתכם בכ-959 מיליון שקל.

דריכות היום באחד-העם לקראת החלטת הריבית החודשית של בנק ישראל, אשר לפי מרבית ההערכות צפויה לרדת בכ-0.25% לרמה של 2.25% - על רקע ההאטה הכלכלית הגלובלית, התמתנות האינפלציה המקומית ופעולות הרחבה מוניטרית בהן נקטו בנקים מרכזיים אחרים בעולם.

עוד על סדר היום, כאמור, ניצבה הסוגיה הגיאופוליטית. אמש הסתיימו להן הבחירות במצרים בניצחונו של המועמד מטעם הארגון המוסלמי הרדיקלי, "האחים המוסלמים", מוחמד מורסי. מורסי אמנם הבהיר כי ממשלתו "תכבד את כל ההסכמים", אולם פרשנים מעריכים כי בטווח הארוך ממשלה בראשותו תוביל להרעת היחסים בין ישראל למצרים.

בזירה הגלובלית, המשיך השוק לנסות ולתמחר את השלכות הארכת "אופריישן טוויסט" של ה'פד' - תוכנית אשר נודע בשבוע שעבר כי תורחב בעוד כ-267 מיליארד דולר עד סוף השנה הנוכחית. ברקע, המתנה דרוכה בעולם כולו ובאירופה בפרט לקראת פגישת מנהיגי האיחוד האירופי, ביום חמישי הקרוב (לכינוס בן-יומיים). האם יכריזו המנהיגים על "בזוקה", קרי כר מזומנים נוסף לעתות חירום? נחיה ונראה. (לסיפור המלא)

אנליסטים: "אירופה מתקרבת לקצה הצוק; אל תקנו מניות"

טבע מאבדת גובה

לאחר שזינקה אמש בבורסה בת"א בכ-11% בנעילה, טבע המשיכה לרכז עניין גם היום לאחר פסיקת בית המשפט הפדרלי במנהטן בסוף השבוע האחרון כי חטיבת סנדוז של חברת התרופות השוויצרית נוברטיס, חברת מיילן וחברת התרופות מומנטה הפרו את הפטנטים של טבע בנוגע לתרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה - הקופקסון. (לסיפור המלא)

מנגד, האנליסטי ג'ון בוריס מסיטי מציין היום כי תרופת ה-BG-12 לטיפול בטרשת נפוצה עשויה לכבוש את השוק בסערה ולפגוע במכירות הקופקסון כבר בשנה הבאה.

נוחי דנקנר, בעל השליטה בתאגיד אידיבי אחזקות , רכש אמש כ-417 אלף ממניות החברה בשווי כולל של כ-5.8 מיליון שקל, כך עולה מדיווח החברה לבורסה. לפי ההודעה, דנקנר רכש 417,876 מניות של אי.די.בי אחזקות בשער של כ-1,398 אגורות, זאת בהתאם למגמה הרווחת בקרב הקבוצה, לפיה היא מבצעת רכישות של אג"ח ומניות בהיקפים גבוהים.

ישראמקו במוקד לאחר של"גלובס" נודע כי נמצאו סימני גז ראשוניים בקידוח "שמשון". לפי המידע, הקידוח הגיע בימים האחרונים לשכבת המטרה וכי בבדיקות ראשוניות נמצאו סימני גז. בשלב זה נערכות בקידוח בדיקות נוספות ובהן לוגים חשמליים במטרה לקבוע האם מדובר בתגלית מסחרית.

מניות התקשורת ריכזו עניין על רקע המלצה חמה מיואב טל, מנהל השקעות בדש קרנות נאמנות. "חברות כמו פרטנר וסלקום נהנות מפיזור רחב של לקוחות בהכנסה ממוצעת של כ-1,000 שקל לשנה, ולכל אחת מהן יש כ-3 מיליון לקוחות", לדבריו.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]