הבורסה סגרה בירידות: פרטנר צנחה 5.6%, סלקום 3.5%

הבנקים ריכזו עניין לאחר כוונת בנק ישראל להטיל הגבלות בשוק הנדל"ן ■ המחזור הסתכם בכ-676 מיליון שקל בלבד ■ מחזור חריג מאוד בבונוס ביוגרופ

המסחר בבורסה המקומית נסגר היום (ב') בירידות קלות, בעוד המשקיעים המשיכו להגיב לחדשות האופטימיות מאירופה בשבוע שעבר, לאחר פרסום החלטת פסגת מנהיגי האיחוד האירופי. בגזרה המקומית, המשיכו הבנקים לעמוד במוקד לאחר חשיפת "גלובס" אמש, בדבר הצעדים שמתכוון בנק ישראל לנקוט בכדי לטיל הגבלות נוספות על שוק הנדל"ן והמשכנתאות. המחזור הסתכם בכ-676 מיליון שקל בלבד.

עוד במשק המקומי, והפעם בגזרת הנדל"ן. שם, כך חשף "גלובס" אמש, נערך בנק ישראל לסיבוב שני של צעדים מאקרו-יציבותיים בתחום הנדל"ן - וזאת בכדי למנוע התפתחותה של "בועה". שני הצעדים העיקריים אשר ייכנסו לתוקף: הטלת מגבלה ישירה על שיעור ה-LTV (Loan To Value) - היחס בין ההלוואה לשווי הנכס - כך שיעמוד על 60%-67%; וכן הגדלת ההפרשה של הבנקים בגין הלוואות דיור (משכנתאות), המהווה מעין מס מפלה או תמריץ שלילי לבנקים להעניק הלוואות כאלו. (לסיפור המלא)

המשקיעים באחד-העם המשיכו להגיב גם היום לחדשות המרעישות מאירופה, שם החליטו בשבוע שעבר מנהיגי האיחוד האירופי על הקמתו של מנגנון פיננסי אחוד, מעין משרד אוצר כלל-אירופי, אשר מטרתו אחת: לפקח על הפעילות הפיננסית של כלכלות גוש האירו, במטרה "להרגיע" מעט את השווקים, להחזיר את אמון המשקיעים ביבשת, ולרסן את משבר החובות.

מורה נבוכים לפסגת האיחוד האירופי

ולבסוף, זירת המאקרו המקומית: ממשלת ישראל, נזכיר, אישרה אתמול את הכפלת יעד הגרעון מ-1.5% ל-3% מהתמ''ג (כ-27 מיליארד שקל), כי שנחשף כי יקרה באתר "גלובס". זאת, על אף ההתנגדות המפורשת של הממונה על אגף התקציבים, גל הרשקוביץ ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, למהלך.

"נראה כי רמת הסיכון בשוק הממשלתי עלתה כל עוד לא יובהר מהם הצעדים שבהם תנקוט הממשלה בהתמודדות עם יעד הגרעון החדש", כותב עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות. "עם זאת, אני סבור שהירידות בתקופה האחרונה יצרו לא מעט הזדמנויות השקעה בחלק מאגרות החוב הקונצרניות ובמניות, בעיקר הבנקים".

פדיונות בקרנות המנייתיות

הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות בחודש יוני הסתכמו בכ-1 מיליארד שקל - ירידה של כ-65% בקצב הגיוסים לעומת חודש מאי, מתוכם כ-350 מיליון שקל נוספו לקרנות המסורתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב. עקב חוסר הוודאות בשווקים, המשקיעים העדיפו בחודש יוני להתבצר באפיקים הסולידיים לרבות קרנות אג"ח מדינה וקרנות הכספיות. כמו כן, חודש יוני התאפיין בפדיונות כבדים בקרנות אג"ח כללי ולראשונה השנה גם בקרנות אג"ח קונצרני.

הקרנות המסורתיות גייסו ביוני כ-350 מיליון שקל והגיוסים בקרנות הכספיות עמדו על כ-560 מיליון שקל. בעקבות הירידות החדות בשווקים, המשקיעים חזרו ל"בונקר" של קרנות אג"ח מדינה שגייסו כ-1.1 מיליארד שקל בחודש יוני. הגיוסים באפיק השקלי עמדו על כ-1 מיליארד שקל, כאשר מתוכם כ-560 מיליון שקל גויסו לקרנות הכספיות וכ-470 מיליון שקל גויסו לקרנות השקליות. מן הצד השני, פדיונות כבדים בקרנות אג"ח כללי ובקרנות המנייתיות שפדו כ-760 מיליון שקל וכ-220 מיליון שקל בהתאמה.

ירידות חדות במניות הסלולר

מניות הבנקים ריכזו עניין על רקע עליות השערים החדות שחוו אמש, וההגבלות הצפויות של בנק ישראל בשוק הנדל"ן. נציין את הפועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות .

חברת הוט ריכזה עניין רב, לאחר חשיפת "גלובס" כי זו נערכת להקמת מיזם טלוויזיוני חדש במטרה להתמודד מול סלקום ופרטנר שמתכננות להיכנס בקרוב לתחום באמצעות האינטרנט. לפי הדיווח, הוט מנהלת משא-ומתן עם מספר יצרנים על מנת להציע פתרון טלוויזיוני מתחרה, אשר מועד השקתו מתוכנן לספטמבר הקרוב.

ירידות חדות נרשמו היום במניות הסלולר סלקום ופרטנר . התחרות בתחום הסלולר עולה מדרגה כבר אמרנו? והיום - רמי לוי ריכז כותרות עם תוכנית חדשה שפרסם.

כלל ביוטכנולוגיה עידכנה היום לבורסה בת"א כי אמש הודיעה לה אנדרומדה ביוטק (המוחזקת בכ-84% על ידי כלל ביוטכנולוגיה), כי התקבלו תוצאות סופיות של ניסוי Phase III, במסגרתן נראה כי הושג היעד העיקרי של הניסוי. (לסיפור המלא)

קונצרן אי.די.בי המשיך לרכז עניין, לאחר שהקבוצה עדכנה אתמול כי קיבלה את הסכמות 8 הבנקים המלווים שלה בארץ ובחו"ל למכירת כלל תעשיות לאיש העסקים לו בלווטניק. מאי.די.בי נמסר כי הגיעה עם הבנקים להסכמה על אמות המידה הפיננסיות בעינן תתבצע העסקה.

חברת אינטק פארמה במוקד לאחר שעדכנה היום על פתיחת משא ומתן לשילוב גלולת האקורדיון יחד עם תרופה של חברת תרופות מוכרת בעולם. בחברת אינטק פארמה לא פירסמו את זהות החברה וגם לא נקבו בשם התרופה המדוברת, אך טוענים שמדובר בתרופה שהיקף המכירות שלה עמד בשנת 2011 על כחצי מיליארד דולר.

חברת בריינסוויי הודיעה היום שהיא קיבלה אישור CE Marketing לשיווק מכשיר ה-Deep TMS שלה לסובלים מכאב כרוני על בסיס נוירופתי ברחבי אירופה.

מניית בונוס ביוגרופ ריכזה היום מחזור מסחר חריג מאוד וסגרה יום תנודתי ביותר בעלייה של 4%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]