נעילה שלילית: אפריקה נפלה 18%, הכשרה אנרגיה עלתה 6%

מנכ"ל הכשרה אנרגיה מודה: תקלה בעומק של 4,600 מטר ■ אפריקה תמחק עד 800 מיליון שקל בגין הערכת שווי מעודכנת ■ מנכ"ל אלביט מערכות פורש

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בירידות על רקע המשך הדיבורים על תקיפה ישראלית אפשרית באיראן, וזאת למרות שהחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים מעט והמסחר באירופה יציב. מודיעין והכשרה אנרגיה המשיכו לעמוד במוקד לאחר שצנחו אמש בעקבות חשיפת "גלובס" כי במאגר לא נתגלו סימני גז משמעותיים. החברות כינסו היום מסיבת עיתונאים בה הגיבו בכירים החברות להתקדמות הקידוח.

איראן תחילה. לאחר שנגיד בנק ישראל סטנלי פישר הבהיר כי בבנק מתכוננים למלחמה, מנסים מומחים לאמוד את ההשלכות הכלכליות שצפויות למשק בעקבות המהלך. הפעם, מומחים רבים סבורים כי תקיפה כזו צפויה לגרום לירידה חדה בהיצע הנפט ולהוביל לזינוק במחירי האנרגיה, להכביד על עלויות הייצור, לפגוע בהכנסה הפנויה ולהחמיר את ההאטה והמיתון העולמיים.

באירופה ממשיכים המשקיעים לקוות למהלך משמעותי של הבנק המרכזי האירופי (ECB), בדגש על רכישות אג"ח ממשלתיות (אשר עדיין תלויות באישור ממשלת גרמניה), לאחר שהבנק פרסם ביום ה' את תחזית הצמיחה שלו לגוש האירו - אשר ירדה לרמה שלילית של 0.3%, לעומת אומדן שלילי קודם של 0.2%.

שותפויות "מירה" ממשיכות לעמוד במוקד

הכשרה אנרגיה ומודיעין המשיכו לעמוד במוקד לאחר שממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי עד כה לא התגלו בקידוח סימני גז משמעותיים, בניגוד לציפיות המוקדמות. גורמים הקשורים בקידוח, מסרו אתמול ל"גלובס" כי "הקידוח ב'מירה' לא היה נמשך והשותפים לא היו מחליטים להשקיע עד 40 מיליון דולר נוספים אם לא היו משוכנעים שיש סיכוי ממשי להצלחה".

בינתיים, הכשרה אנרגיה ומודיעין כינסו היום מסיבת עיתונאים במלון אינטרקונטיננטל בת"א ומגיבות לראשונה על ההתקדמות בקידוח "מירה". אוהד מראני, מנכ"ל הכשרה אנרגיה, סיפר כי הקידוח נתקל ב"מעין מערה" בעומק 4,600 מטר, ואמר כי "תקלות קורות, זה חלק מהביזנס". הוא הביע אמון בקידוח ותקווה שהחברות יתגברו על התקלות. (לסיפור המלא)

הוט פרסמה היום דוחות כספיים מהם עולה כי הרווח הנקי נחתך ב-95% ברבעון השני, בשל ההשקעה הכבדה ברשת הסלולר החדשה הוט מובייל. החברה גייסה מעל 250 אלף לקוחות לסלולר תוך חודשיים וחצי. (לסיפור המלא)

אפריקה ישראל צללה היום בעקבות אזהרת רווח שפרסמה בשל ירידה שווי נכסיה במזרח אירופה. הערכת שווי מעודכנת תחייב את החברה למחוק עד 800 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

אלביט מערכות הגיבה לפרישתו של המנכ"ל יוסי אקרמן, שעוזב אותה לאחר 16 שנים בתפקיד. הודעה רשמית צפויה לצאת במהלך היום. (לסיפור המלא)

דלק רכב של גיל אגמון במוקד,לאחר שסיכמה אתמול הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של 2012, מהם עולה כי ברבעון השני ההפסד הכולל הסתכם בכ-60 מיליון דולר, לעומת רווח כולל של כ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את מרבית ההפסד מייחסת החברה להתחזקות הין היפני שהגדילה את הוצאות המימון שלה. מכירות החברה גדלו ברבעון השני והסתכמו בכ-1.06 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 893 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, כאשר במהלך הרבעון נמכרו 8,841 רכבים לעומת 8,032 רכבים ברבעון המקביל אשתקד.

הבנקים גם כן במוקד על רקע המלצות ועדת זקן. אתמול נודע כי איגוד הבנקים מתנגד לרוב המלצות הוועדה, שהוקמה כדי לשפר את התחרותיות במערכת הבנקאית. האיגוד הכין בשבועות האחרונים מסמך בן יותר מ-20 עמודים, שגרסתו הסופית אמורה להישלח השבוע לבנק ישראל. ממסמך זה, אשר הגיע לידי "גלובס", עולה כי האיגוד מתנגד בעיקר להמלצות הקשורות לשינויים בתמחור עמלות הבנקים. נציין את הפועלים , לאומי , מזרחי טפחות ודיסקונט . (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]