ועד עיתונאי "מעריב" מבקש להכריז על סכסוך עבודה

מאות עיתונאים התכנסו היום בדסק החדשות של "מעריב" לאסיפת חירום ■ יו"ר ועד העיתונאים: "אם העסקה עם שלמה בן-צבי תאושר, יפוטרו כ-1,600 עובדים"

ועד העיתונאים של "מעריב" פנה היום (א') להסתדרות וביקש להכריז על סכסוך עבודה.

מאות עיתונאים התכנסו היום בדסק החדשות של "מעריב" ברחוב קרליבך בתל-אביב לאסיפת חירום. בישיבה מקדימה שנערכה לפני אסיפת החירום בין ועד העיתונאים לבין הוועדים האחרים ב"מעריב" - המובילים והמפיצים - הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף.

אסיפת החירום שהתקיימה היום הוכרזה כבר ביום חמישי, בטרם נודע על עסקת המכירה שנרקמה בין יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, לבין מו"ל "מקור ראשון", שלמה בן-צבי. במקור נועדה הישיבה לדון בצעדי העובדים עקב הודעת מנכ"ל "מעריב" ביום חמישי כי העובדים יקבלו רק שליש ממשכורתם במועד, וכי כלל לא בטוח שיקבלו את מלוא משכורתם עד החגים או בכלל.

באסיפה היום אמר יו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", חגי מטר, כי "אם העסקה תאושר, יפוטרו כ-1,600 עובדים. העובדים הם אלה שעושים את העיתון, ולכן אנחנו דורשים מההנהלה מעורבות מלאה במשא-ומתן ושמירה על זכויות העובדים".

מטר דרש מההנהלה להשלים את שכר העובדים עד ערב ראש השנה.

במהלך האסיפה העלו העיתונאים רעיונות שונים ובהם שימוש בהפגנות ובאמצעים אחרים כגון שימוש בדפי העיתון ואתר האינטרנט, בדומה לאופן הפעולה של עובדי ערוץ 10.

כאמור, הוועד פנה היום להסתדרות וביקש להכריז על סכסוך עבודה. העובדים מקווים כי במהלך תקופת הצינון בת השבועיים מרגע ההכרזה ועד כניסתו לתוקף של סכסוך העבודה יתקיימו דיונים ומשא-ומתן בין ההנהלה החדשה והישנה לבין העובדים, במטרה למזער את הנזק לעובדים.