אודיוקודס תירכש? המניה עלתה ב-9% בימים האחרונים

זאת, על רקע קניית המתחרה ע"י אורקל ■ אחת הרוכשות האפשריות: מיקרוסופט

רכישה שביצעה אורקל בתחום ה-VoIP - העברת קול על גבי הרשת - מלהיבה את משקיעי אודיוקודס הישראלית, שהיא אחת החברות המוכרות בתחום. אורקל הודיעה ביום שני שעבר על רכישת Acme Packet תמורת כ-2 מיליארד דולר, פרמיה של כ-22% על מחיר המניה באותו יום. מאז, עלתה מניית אודיוקודס ב-9.2%, כאשר המשקיעים מעריכים שייתכן שאודיוקודס תהיה הבאה בתור להירכש.

אודיוקודס נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי שוק של 167 מיליון דולר. Acme היא מתחרה של אודיוקודס באחד מהסגמנטים שבו אודיוקודס פעילה - E-SBC, כלומר פתרונות לקישור בין רשתות IP שונות, עבור שוק האנטרפרייז (השוק העסקי). בעקבות רכישת Acme, הועלו הערכות שאודיוקודס תירכש. אחת הרוכשות הפוטנציאליות היא מיקרוסופט, שאיתה יש לאודיוקודס קשרים עסקיים. באחרונה השיקה אודיוקודס פתרון כולל לסביבת התקשורת הארגונית Lync של מיקרוסופט.

סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, גיא אבידן, לא מתייחס לאפשרות רכישת החברה, או לשאלה אם אורקל פנתה קודם לכן גם לאודיוקודס, אך מסביר מדוע החברה עשויה ליהנות בכל מקרה מהרכישה. "רכישת Acme בידי אורקל מוציאה אותה מהשוק, לפחות באספקט של מיקרוסופט. מיקרוסופט רואה את אורקל כמתחרה בכוח, והיא לא תקדם את Acme בסביבת Lync. אם עד כה הייתה תחרות תלת-ראשית בין אודיוקודס, Acme וסונוס, רכישה של Acme מורידה את הצפיפות בשוק ה-E-SBC".

אבידן מציין גם את שוויה של Acme ברכישה כגורם חיובי. "זו עסקה במכפיל של 6-7 על ההכנסות, מה שאומר שהרוכש מאמין שיש מקום לגידול בשוק ה-VoIP. לעומת זאת, אודיוקודס נסחרת במכפיל 1, בנטרול המזומן נטו", אומר אבידן.

אודיוקודס הוקמה ומנוהלת על ידי שבתאי אדלרסברג. מדיווח שהועבר ל-SEC, רשות ניירות הערך בארה"ב, עולה שאדלרסברג החזיק בסוף 2012 כ-14.4% ממניות אודיוקודס, לעומת 12.9% בתחילת השנה. שווי ההחזקה הנוכחי של אדלרסברג הוא כ-24 מיליון דולר.