אנליסטים על איטליה: "גדל הסיכון לתיקון חד בשווקים"

אחרי הבחירות באיטליה, אנליסטים וכלכלנים מנסים לנתח היום את תוצאות הבחירות לפרלמנט במדינה, נוכח המדגמים שפורסמו המעידים על פלונטר פוליטי

אחרי הבחירות באיטליה, אנליסטים וכלכלנים מנסים לנתח היום (ג') את תוצאות הבחירות לפרלמנט במדינה, כאשר התמונה הכללית ברורה: התוצאות מגבירות את חוסר הוודאות באירופה ועלולות להשיב למרכז הבמה את משבר החובות האירופי.

"מדובר בבחירות הראשונות באירופה בהן המצביעים לא עשו את הבחירות הנכונה", כתב הבוקר גורו המט"ח של סיטיגרופ סטיבן אנגלנדר, במזכר ללקוחותיו. "הבחירות הללו עלולות להיות בעיה גדולה. הבחירות הללו בעייתיות יותר מהסנטימנט בשוק - ואי-אפשר לטפל בהן על ידי הדפסת כספים".

"הבוחרים נתנו תמיכה מפתיעה בפוליטיקאים שדחו את מדיניות הצנע ובמקרים מסוימים אפילו מתנגדים לאירו כמטבע אחיד. זה יכול להיות בעיה גדולה אם זה יתפשט למדינות אחרות באירופה. העלייה בבורסת איטליה לא הייתה מספיקה כדי להסיט את תשומת הלב מהאבטלה הגבוהה והצנע", הוא ממשיך.

מאז אתמול בערב מרגישים משקיעים ברחבי העולם "פיק ברכיים" נוכח המדגמים שפורסמו על הבחירות באיטליה, המעידים על פלונטר פוליטי. סילביו ברלוסקוני, שדגל בביטול העלאות המסים וצעדי הצנע בניגוד מוחלט לעמדת גרמניה והבנק המרכזי האירופי, אמנם לא ניצח בבחירות, אך המפלגות התומכות בצנע ספגו מכה והתסבוכת הפוליטית הדגישה את החשש אותו הציף אתמול חתן פרס נובל לכלכלה פול קרוגמן: הקיצוניים מתחזקים, והדבר עלול להתפשט למדינות אחרות באירופה.

קרוגמן: "כולם מבוהלים מהבחירות באיטליה - ובצדק"

גם בסוסייטה ז'נרל, האנליסט סבסטיאן גאלי הבהיר הבוקר כי "תוצאות הבחירות החלוקות באיטליה, מגבירות את הפגיעות בשווקים. גדל הסיכוי לתיקון חד בשווקים". גם בברקליס יצאו אמירה חמורה היום: "לאיטליה אין את הלוקסוס הכלכלי להמשיך להיות שבויה במאבקים פוליטיים".