ת"א סגרה במגמה מעורבת: כיל ירדה 1.9%, דיסקונט 3%

היום יסיימו בכירי ה'פד' להתכנס ויפרסמו תחזיות כלכליות, ברננקי ינאם ■ שטף דוחות: דיסקונט, הבינלאומי, עזריאלי, שטראוס וגזית גלוב ■ כשלון לביוליין ■ עליות חדות במניות "תמר"

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ד') בעליות קלות חרף הטלטלות בקפריסין, שם דחה הפרלמנט המקומי אמש את התוכנית למיסוי פקדונות הבנקים, במהלך שאמור היה להבטיח למדינה סיוע חיצוני ממדינות אירופה. בתוך כך, הרגיע הלילה הבנק המרכזי את הרוחות כשהבהיר כי יתמוך פיננסית בממשלה הקפריסאית. המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות קלות.

המשבר בקפריסין במוקד. הפרלמנט דחה אמש את הצעת הממשלה להטיל מס על פקדונות הבנקים, כתנאי לסיוע בהיקף של 10 מיליארד אירו במסגרת תוכנית החילוץ שמיועדת לקפריסין, לה היא מייחלת. בתוך כך, שר האוצר הקפריסאי הציע את התפטרותו, והבנק המרכזי האירופאי מסר כי יזרים למדינה כסף בכל אופן. (לסיפור המלא)

הרשות לני"ע: לדווח על חשיפה לקפריסין

עוד בעולם, ממתינים היום המשקיעים לסיום כינוס ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (FOMC), אשר בכיריה מתדיינים מאתמול ובמסגרתה - יתפרסמו היום בצהרים החלטת הריבית המרכזית של הבנק הפדרלי, בנוסף לתחזיות כלכליות עדכניות ובמקביל לנאום של יו"ר הבנק, בן ברננקי, באשר למצבה של כלכלת ארה"ב. רבים מצפים לרמזים בפרסומים אלה, באשר לעתידה של תוכנית ההרחבה המוניטארית של הבנק.

מקלות בגלגלי אי.די.בי ושטף דוחות; ביוליין צונחת

האם מחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות חוסמים את הסדר האג"ח שעליו סיכמו החברה ונציגות מחזיקי האג"ח שלה? מחזיקי אג"ח סדרה ד' של חברת אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, לא אישרו את הצעת החברה לדחות בכחודש את תשלום הריבית המגיעה להם.

דיסקונט חתם הבוקר את 2012 עם ירידה של 3.4% בהכנסות מריבית ל-4.45 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, מדווח הבנק על ירידה של 5.3% ברווח הנקי לבעלי המניות ל-802 מיליון שקל לעומת 847 מיליון שקל ב-2011. עלות שכרו של מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל עמדה אשתקד על 3.93 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

עזריאלי רשמה ב-2012 רווח כולל של 1.1 מיליארד שקל, לעומת רווח כולל של כ-204 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - קפיצה של פי 5.4. הרווח הנקי קפץ פי 1.6 ל-986 מיליון שקל. עלות שכרו של יו"ר הדירקטוריון דוד עזריאלי עמדה בשנה החולפת על 23 מיליון שקל, מהם דמי ניהול בגובה 8.7 מיליון שקל ובונוס של 14.36 מיליון שקל.

3.6 מיליון שקל לפחות, זוהי עלות ההשתכרות ממנה עשויה ליהנות מנכ"לית בזק הנכנסת, סטלה הנדלר, יו"ר הוט הפורשת - לפי תנאי השכר הצפויים שלה, אשר יובאו לאישור באסיפת בעלי המניות של בזק, עליה עדכנה החברה לבורסה, אתמול בערב.

הבנק הבינלאומי דיווח גם הוא הבוקר והציג שיפור ניכר, עם זינוק של 20.2% ברווח הנקי השנתי, ל-577 מיליון שקל, לעומת אשתקד. התשואה להון הגיעה ל-9.5% להון תשואה להון של 8.5% ב-2011, ויחס ההון-ליבה של הבנק עמד על 9.65%. עלות שכרה של המנכ"ל סמדר ברבר-צדיק עמדה על 4.16 מיליון שקל.

חברת פיתוח התרופות ביוליין הודיעה היום על כישלונה בניסוי במוצר המוביל שלה, ה-BL2010 לטיפול בהפרעות קוגניטיביות אצל חולי סכיזופרניה. החברה פרסמה תוצאות ביניים בלבד, אך ועדת הביקורת של הניסוי החליטה כי לאור התוצאות עד כה, אין צורך להמשיך את הניסוי כי לא נראה כי ישיג את יעדיו. "תוצאות הניסוי מעידות על הקושי לטפל בהפרעות קוגניטיביות בסכיזופרניה", אמרה מנכ"ל החברה, כינרת סוויצקי.

הכשרה אנרגיה ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי צד שלישי, שאינו קשור לחברה, השקיע סכום של מיליון דולר בחברת עמנואל אדריאטיק, החברה הבת (44.7%) שבשליטתה.

על רקע המגעים להסדר חוב שמקיימת חברת חבס מול נושיה, חשף אתמול "גלובס" כי נציגי המשפחה, בעלי השליטה בחברה, משכו מקופת החברה יותר מ-50 מיליון שקל במצטבר משנת 2005. עלויות השכר שקיבל הרצל חבס עצמו בשנים 2005-2011 מגיעות לכ-23 מיליון שקל. (חבס השבוע: "נפלה עלינו פצצת אטום ואין לי כסף")

באותו עניין, היום מסרה אספן גרופ לנאמן של מחזיקי אג"ח חבס סדרה 4 הצעה ראשונית בנוגע להסדר חוב אפשרי, אשר בכוונת אספן לנסות ולקדם בתיאום עם המחזיקים.

"בעתיד הקרוב מאוד יתחיל לזרום הגז מתמר ומדינת ישראל תהפוך להיות מעצמה באנרגיה כחול לבן", כך אמר אתמול איש העסקים יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, נאום במסגרת הטקס השנתי של הענקת מלגות לסטודנטים במכללה נתניה. זאת, על רקע הדיווחים להקדמת הזרמת הגז הצפויה מ"תמר". נציין את דלק קידוחים ואבנר .

מדווחות יום האתמול

יצרנית המזון אסם דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2012. מחזור המכירות של קבוצת אסם בשנת 2012 גדל והסתכם בכ-4.09 מיליארד שקל לעומת כ-3.96 מיליארד שקל ב-2011, גידול של 3.3%. בשורה התחתונה דיווחה אסם כי הרווח הנקי ב-2012 הסתכם בכ-357 מיליון שקל לעומת כ-341 מיליון שקל ב-2011, עלייה של 4.8%.

גם דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי, פרסמה תוצאות: החברה רשמה ב-2012 הפסד נקי של 481 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 2.07 מיליארד שקל ב-2011, בעיקר כתוצאה מירידת ערך ההשקעה בשופרסל. עלות שכרו של מנכ"ל ונשיא החברה עמי הראל הסתכמה ב-2.26 מיליון שקל ב-2012. (לסיפור המלא)

ברקע פרסום דוחותיה של הראל , נלמד כי החברה שילמה לא פחות מ-35 מיליון שקל כעלות שכר לשמונה בכירים בחברה, ובהם שלושת בעלי השליטה. האחים יאיר וגדעון המבורגר, וגיסם יואב מנור, חלקו אשתקד באופן שווה פחות או יותר כ-11 מיליון שקל. (החתולים השמנים - לסיפור המלא)

ועוד דוחות, והפעם - פרטנר : מהדוח המורחב שפרסמה אתמול החברה עולה כי מספר עובדיה נחתך בשנה האחרונה ב-31.6%, ל-5,396. שירות הלקוחות התכווץ כמעט ב-40%, ומספר העובדים בו ירד לכ-3,100.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]