סוף לסכסוך: ענבל אור ופנינה רוזנבלום הגיעו לפשרה

הקרב המשפטי בין השתיים נסב סביב רכישת הווילה של רוזנבלום בר"ג ע"י אור סיטי נדל"ן ■ השתיים הגיעו לפשרה בעקבות גישור והחליטו לשמור על פרטיה בסוד

סוף לסכסוך המתוקשר בין אשת העסקים פנינה רוזנבלום לבין אשת הנדל"ן ענבל אור. השתיים הגיעו לפשרה חשאית מחוץ לכותלי בית המשפט.

הקרב המשפטי בין אור לרוזנבלום, שנסב סביב עסקת רכישת הווילה של רוזנבלום ברמת-גן על-ידי חברת אור סיטי נדל"ן שבבעלות אור, מילא לא מעט עמודים בעיתונים בשנתיים האחרונות.

הפרסומים על המשפט חדלו באחת כשהשתיים נשלחו לפני כשנה וחצי על-ידי בית המשפט השלום בתל-אביב להליך גישור חשאי בפני עו"ד שלמה כהן.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה הסתיים הגישור בהצלחה, ורוזנבלום ואור הגישו לבית המשפט הודעה על כך שהן הגיעו לפשרה לסיום הסכסוך ביניהן.

עוד הודיעו רוזנבלום ואור כי הן החליטו לשמור על פרטי הפשרה בסוד. "הצדדים הגיעו למסקנה כי מוטב להם כי פרטי הפשרה ייוותרו חסויים", כתבו רוזנבלום ואור לבית המשפט.

השופט רחמים כהן נתן לפשרה תוקף של פסק דין, ותביעתה של אור סיטי נדל"ן נגד רוזנבלום נדחתה ללא צו להוצאות.

הווילה המפוארת שהייתה במוקד הסכסוך בין רוזנבלום לאור בנויה על שטח של 600 מ"ר ברחוב שרת ברמת-גן, והיא כוללת בריכה ומעלית. בעבר נערכו בה צילומים לסדרת הטלוויזיה הפופולרית "הבורר", והיא מושכרת כיום לשגרירות אוזבקיסטאן בישראל.

בתחילת 2012, ולאחר שחברת אור סיטי לא מימשה אופציה שרכשה לקניית הווילה, מכרה אותה רוזנבלום תמורת 11 מיליון שקל לחברת בינו עמי משה שרת, שמתעתדת להקים בשטח פרויקט נדל"ן יוקרתי.

ראשית הסכסוך בין רוזנבלום לאור היה ב-9 בפברואר 2011, אז נכרת הסכם אופציה בין רוזנבלום לבין אור סיטי לגבי רכישת הווילה, כאשר עבור האופציה שילמה החברה לרוזנבלום חצי מיליון שקל. אור תיכננה לקנות את הווילה תמורת 14.5 מיליון שקל, להרוס אותה ולבנות על השטח 6 דירות.

הסכם האופציה בין הצדדים הוכפף לקיומו של תנאי מתלה, לפיו תתקבל החלטה מקדמית (פרה-רולינג) בכתב מרשויות מע"מ, לפיה העסקה פטורה ממע"מ.

ביולי 2011 התפוצצה העסקה, לטענתה של אור, כיוון שרוזנבלום לא קיימה את התנאי המתלה. רוזנבלום מצידה טענה כי אור גרמה לפיצוץ העסקה, כיוון שלא הצליחה לממן אותה.

לאחר התפוצצות העסקה הגישה אור, באמצעות משרד עורכי הדין קסוטו-נוף, תביעה נגד רוזנבלום לבית משפט השלום בתל-אביב, שבה דרשה לקבל בחזרה את דמי האופציה בסך חצי מיליון שקל, וכן עתרה לפיצוי בסך כמיליון שקל בגין נזקים שלטענתה נגרמו לה מביטול העסקה.

רוזנבלום טענה מנגד, באמצעות עורכי הדין ברוריה לקנר וחגי כהן ממשרד בן שחר-לקנר ושות', כי אור הסכימה לביטול התנאי המתלה, וכי תביעתה מהווה "ניסיון נפסד" לעשות שימוש בהערת האזהרה, שהזכות לרישומה פקע, ולהופכה ל"מכבש לחצים" פסול על רוזנבלום, כדי שתיכנע לדרישותיה.

במהלך ניהול התביעה הורה השופט על מחיקת הערת האזהרה שנרשמה לטובת אור סיטי נדל"ן על הווילה, ובכך איפשר לרוזנבלום להשלים את עסקת מכירת הווילה.