פול קרוגמן: אובמה חייב לבחור עכשיו בג'נט יילן ליו"ר הפד

פול קרוגמן ב"ניו יורק טיימס": "אף אחד אחר לא מוכשר כמוה לתפקיד. כל בחירה אחרת תראה כאילו זה בכוונה כדי להרגיז" ■ בנימה אישית הוא מוסיף: "אני מבין כמה אני בר מזל שהגעתי למקום בו אני כבר לא במרוץ העכברים"

פול קרוגמן מגיב הבוקר (ב') בטור אישי ב"ניו יורק טיימס" על פרישתו של לארי סאמרס, המועמד המוביל, מהמרוץ לראשות ה'פד', ומציין כי יהיה זה משונה אם הנשיא אובמה לא יבחר עכשיו בג'נט ילן לתפקיד.

"אז לארי סאמרס הסיר את מועמדותו מהמרוץ ל'פד'. אין לי מחשבות עמוקות על זה, חוץ מזה שקשה מאוד לראות איך אובמה יכול להצדיק את אי הבחירה בג'נט ילן בנקודה זו. אף אחד אחר לא מוכשר כמוה לתפקיד. כל בחירה אחרת תראה כאילו זה בכוונה כדי להרגיז", כותב קרוגמן.

בנוסף הוא כותב ברמה אישית, כי "הכרתי את לארי כל חיינו הבוגרים, וכשאני מסתכל על המהלך העצוב הזה אני מבין כמה אני בר מזל שהגעתי למקום בו אני כבר לא במרוץ העכברים. ברור שאני עדיין די לוחמני, ובאופן מסויים גם אמביציוני. אני כן עוקב אחר מספר העוקבים שלי בטוויטר, תוהה איך כל טור יצליח ברשימת התפוצה, וכל זה.

"אבל אני לא מחפש קידומים, לא נוהה אחר תעודות כבוד שעוד אין לי. חיים של אחרים לא נראים מבחוץ כמו שהם נראים מבפנים. אבל לפחות מבחינת קריירה, אני רגוע באופן מופלא: אין יותר מדרגות לטפס, אין יותר V-ים לסמן. אני פשוט עושה מה שאני מרגיש שאני צריך לעשות, ומשתדל להנות בדרך. אני איש בר מזל".