השיחה: האושפיזין של רמי אונגר

מה ציינו בני הזוג יעל ורמי אונגר בערב סוכות, ומי מחבריהם הגיע למפגש המסורתי בסוכה? ■ אילו אנשי עסקים בחרו לבלות את החג בחו"ל? ■ ומי הגיע לחזות ב"בשורה" של בוטיצ'לי?

איש העסקים רמי אונגר ורעייתו יעל נשארו נאמנים למסורת שהחלו לפני יותר מ-30 שנה, ובערב חג הסוכות פתחו את ביתם ואת סוכתם לאורחים. וכך יצא שבערב החג הראשון הורגשה תנועה ערה סביב בית האונגרים בכפר שמריהו.

שמואל וענת חרל
 שמואל וענת חרל

שמואל וענת חרל"פ

על ה"שמייח" הופקדה זמרת הבית עינת שרוף עם שירי ארץ ישראל, ועל התקרובת הופקד השף ארז קומורובסקי, שהגיש מבחר מאכלים ישראליים. בהזדמנות חגיגית זו גם ציינו בני הזוג אונגר יום נישואים עגול, ולכבוד המספר העגול לבשה בעלת הבית שמלה לבנה. הילדים והנכדים לבית משפחת אונגר נכחו גם הם.


חיים טופול ויהודית ריכטר


רוני ויהודית קצין, אלי ונילי זהר

בין האושפיזין: אהוד ועליזה אולמרט, שהגיעו במכוניתם ממש עד דלת הבית; עדיה ויצחק סוארי; ענת ושמואל חרל"פ; אלי ונילי זהר, שפגשו במקום את יהודית ורוני קצין; אוריאל ונירה רייכמן; רמי כספי; עירית ודני חלוץ; השר יעקב פרי ורעייתו אסנת, שהגיעה ובידה עוגה למארחים; מיכאל ושרה סלע; דוד קוליץ ורעייתו נעמי, שהגיעה באיחור קל; יהודית ריכטר; חיים טופול; דן ודנה מרגלית; פיני וציפי רובין; השופט הטרי בתוכנית "הכוכב הבא", רני רהב ורעייתו הילה; דורי קלגסבלד בגפו; יאלו שביט, יואב וקלודין גלנט; עליזה יפו, ענת טמיר, אבי פזנר ועוד.

ושמחת בחגך אינטרנשיונל

יש מי שיושבים בסוכות, ויש מי שמעדיפים טרקלינים, מחלקות עסקים וקיום מצוות "ושמחת בחגך" באתרי תיירות נחשקים על-פני הגלובוס. ואלה שמות: מודי ושרון כידון טסו לבלות עם הבנות בניו-יורק; חנה ובני פרי זן בילו בחופשה משפחתית בכרתים; ברוריה לקנר קיבלה את החג על גדות הדנובה בבודפשט; ישראלה שטיר טיילה בהרי הרוקי בקנדה; אודי וענת אנג'ל ביקרו במסצ'וסטס; שי אגסי ובת זוגו תמי חוטובלי ארזו את הילדים לחופשה משפחתית בקפריסין; לי גרבנאו ועומר דנקנר המשיכו את ירח הדבש, שהחל במלדיביים, והעבירו את זמנם ביפן; דן נפתלי טס עם אמו אורה נפתלי לתערוכת העיצוב העולמית בלונדון - וכך עשתה גם אתי רוטר, שגם ביקרה בסטודיו של רון ארד בעיר; יורם באומן טס עם בניו לביתם בקוסמוי שבתאילנד; דורית חכים ושלמה קרמר בחרו בחופשה בקפרי; אבי אנג'ל שהה בניו-יורק; מירי חבס, דנה אונגר בר-דיין, דגנית חרל"פ ומיקי בוגנים הגיעו לשבוע האופנה במילאנו; תלמה בירו נופשת באמסטרדם; וג'ודי שלום-ניר-מוזס העלתה תמונות משבוע האופנה בלונדון.

פלאטו מעודד

השגריר הצ'כי תומאש פויאר אירח בערב החג אירוע לקידום ולעידוד התיירות מישראל לצ'כיה בשגרירות צ'כיה בתל-אביב. את האירוע יזם איתן גולדמן, מנכ"ל רשת מלונות JAN Hotels, המונה שלושה בתי מלון בצ'כיה.


שמואל וקלרה פלאטו שרון ואיתן גולדמן

הגיעו לעודד: איש העסקים מיכאל הורל, רפי שדה, נשיא רשת בתי המלון JAN Hotels; נאור חן, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל; שאול ליפשיץ, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-צ'כיה; גדעון טלר, מנכ"ל טל תעופה; יצחק מקמל, יו"ר ועד עובדי בנק אגוד; שמוליק זיסמן, יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי; שמואל פלאטו-שרון ורעייתו קלרה; רומי גורודיסקי, רו"ח נתן ברקובי וקאראל פאזורק, סגן שגריר צ'כיה.

הבשורה של סניידר

יצירת המופת "הבשורה" של בוטיצ'לי הגיעה למוזיאון ישראל בירושלים היישר מהגלריה אופיצי שבפירנצה. עוד בטרם נכנס החג, התכנסו בבירה מוזמנים רבים שהגיעו לראות מקרוב את היצירה של אחד מגדולי אמני הרנסנס, משנת 1481, שהושאלה למוזיאון כחלק משיתוף הפעולה עם קרן איטליה-ישראל לתרבות ולאמנויות, ולרגל שנת ה-65 למדינה.

ג'יימס סניידר, פרנצ'סקו טאלו, סינונטה דלה-סטה, בוטיצ'לי במוזיאון ישראל / צילום: עפרית רוזנברג
 ג'יימס סניידר, פרנצ'סקו טאלו, סינונטה דלה-סטה, בוטיצ'לי במוזיאון ישראל / צילום: עפרית רוזנברג

ג'יימס סניידר, פרנצ'סקו טאלו וסימונטה דלה-סטה

קיבלו את הבשורה לפני כולם: ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל; פרנצ'סקו טאלו, שגריר איטליה בישראל; סימונטה דלה-סטה, יו"רית קרן איטליה-ישראל לתרבות ולאמנויות; והרי ספיר, חבר הנהלת מועצת מנהלים של מוזיאון ישראל.

תאילנד בקניון

פתיחה חגיגית של תערוכת הצילומים "תאילנד מבעד לעדשה" של הצלם אסף קליגר, נערכה בחמישי בערב בקניון רמת-אביב. למי שחלם על חופשה בתאילנד ונשאר בארץ, נספר כי התערוכה, אשר תוצג במהלך חג הסוכות על קירות הקניון, היא פרי יוזמה משותפת של משרד התיירות התאילנדי וקניון רמת-אביב.

משה רוזנבלום, אסף קליגר, דוד בן משה, תערוכת הצילומים
 משה רוזנבלום, אסף קליגר, דוד בן משה, תערוכת הצילומים

משה רוזנבלום, אסף קליגר ודוד בן-משה

הגיעו להתרשם מהצילומים האותנטיים: משה רוזנבלום, מנכ"ל מליסרון; דוד בן-משה, מנכ"ל קניון רמת-אביב; טלי מרגלית-בראל, מנהלת השיווק של קניון רמת-אביב; גיטימה סקופאלין, מנכ"לית לשכת התיירות של תאילנד בישראל, שהגיעה במיוחד מרומא; דב קלמן, נציג לשכת התיירות של תאילנד בישראל; שרון תובל, מנהל לשכת התיירות של תאילנד בישראל; דבורה ברוכשטיין, נציגת רויאל ג'ורדניאן בישראל; ומוזמנים נוספים.