הבורסה בת"א: המעו"ף ננעל בעלייה, טבע הוסיפה 2.5%

עליות שערים בוול סטריט; אפל נופלת בחדות ומכבידה על הנאסד"ק ■ כצפוי, הריבית לחודש פברואר נותרה ללא שינוי בשיעור של 1% ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל ■ סיטי העניק המלצת "קנייה" לטבע

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.4% בעוד מדד ת"א 75 נותר בטריטוריה שלילית. מדד הבנקים השיל מערכו כ-0.7% בהובלת בנק דיסקונט שירד ב-2.6%. כעת נסחרים המדדים המרכזיים בוול סטריט ובבורסות אירופה במגמה חיובית. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.26 מיליארד שקל.

הירידות בשוקי העולם בימים האחרונים הגיעו על רקע מספר גורמים, ביניהם חשש מפיצוץ בועת האשראי בסין במקביל לירידה חדה בערכם של מספר מטבעות בשווקים המתעוררים. בנוסף, תשואות האג"ח של המדינות המתפתחות זינקו בחדות. אירועים אלה לצד דוחות כספיים ונתוני מאקרו פושרים שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב ובסין הגבירו את חשש המשקיעים מפני האטה משמעותית בכלכלה העולמית.

היום תתכנס ועדת השוק הפתוח של הפד בראשות היו"ר החדשה ג'נט יילן לישיבה בת יומיים, בסיומה יוחלט האם להמשיך ולצמצם את התמריצים המוניטארים בעוד 10 מיליארד דולר בחודש. הקונצנזוס בשוק מצביע על המשך הנסיגה, אך נשאלת השאלה האם ברקע העובדה שהשווקים המתעוררים רגישים לצמצום הנזילות בארה"ב, הפד יחליט "לזגזג" ולדחות את המשך צמצום רכישות האג"ח.

כאמור, אפל סיכמה אמש את הרבעון החולף והיא עקפה את התחזיות המוקדמות הן בשורת הרווח והן בהכנסות. עם זאת, מניית החברה צנחה במסחר המאוחר משום שהחברה לא עמדה בתחזיות המוקדמות לגבי מכירת מכשירי האייפון וסיפקה תחזית מכירות נמוכה מהצפי.

בנק ישראל הותיר אתמול, כצפוי, את הריבית במשק לחודש פברואר ללא שינוי ברמה של 1%. בגורמים להחלטה נמסר כי "מהנתונים שהתקבלו החודש נראה כי נמשכת צמיחת המשק בקצב מתון, תוך שיפור מסוים ברביע הרביעי של השנה שעברה לעומת הרביע שקדם לו. תמונת היצוא ברביע הרביעי טובה מאשר ברביע השלישי, אך בדצמבר שוב חלה התמתנות. לאורך זמן ניכר קיפאון ביצוא, על רקע צמיחה מתונה של הסחר העולמי והתחזקות השקל. שיעור האבטלה המשיך לרדת ומצוי ברמה נמוכה, אולם אינדיקטורים שונים, כגון נתוני המשרות הפנויות ונתוני מס בריאות, מצביעים על רפיון מסוים בשוק העבודה".

כלכלני סיטי פרסמו עדכון לסקירתם על מניית טבע עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 50 דולר למניה.

בסוף השבוע הנוכחי יחלו פיילוטים ראשונים של התקנת מדפסות התלת-ממד "GreenJet" אצל מספר לקוחות של קמטק . כך נודע ל"גלובס".

בנק דיסקונט הודיע הבוקר כי החליט שלא לקבל אף אחת מההצעות שהתקבלו לרכישת החזקותיו בבנק דיסקונט ניו יורק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]