צעד נועז: עוה"ד הצעירים אלירם בקל ועודד גזית פתחו משרד

3 שנים אחרי ש"גלובס" סימן אותם כ"צעירים ומבטיחים", עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית עזבו את הפירמות המובילות שבהן היו שותפים ופתחו משרד ■ "המטרה היא לא רק להרוויח כסף אלא לעשות מה שאנחנו אוהבים"

ב-2010 פרסם "גלובס" סדרת כתבות תחת הכותרת "המשמרת הצעירה", שבה סימן העיתון עורכי דין "צעירים ומבטיחים". שניים מהם היו עו"ד אלירם בקל ממשרד בעז בן-צור; ועו"ד עודד גזית ממשרד יעקב וינרוט.

בקל נמנה אז עם צוות ההגנה של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, שהורשע בגניבה של כ-2 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית; וגזית נכלל בצוות ההגנה של השר לשעבר צחי הנגבי, שזוכה מהאישום כי ביצע עבירות פליליות בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה.

בראיונות עמם נשאלו גזית ובקל, בין היתר, על תוכניותיהם לעתיד. בקל השיב כי הוא "רוצה להגיע לחיים מאוזנים, ומבחינה מקצועית להמשיך איפה שאני, וגם להתקדם באקדמיה". גזית השיב כי הוא רוצה להמשיך ולהתקדם כסנגור - "ובהמשך, יש לי חלום להקים קליניקה משפטית שתסייע לבני-נוער מאוכלוסיות מוחלשות שהסתבכו בפלילים".

את החלומות אמנם בקל וגזית עדיין לא הגשימו במלואם, אבל לאחרונה הם ביצעו צעד משמעותי בקריירה. כל אחד עזב את משרד עורכי הדין שבו עבד כשותף, והם חברו יחד כדי לפתוח משרד משותף בבעלותם, משרד גזית-בקל, שממוקם במגדל רובינשטיין בתל-אביב. המשרד החדש עוסק במגוון תחומי הליטיגציה, בדגש על ליטיגציה אזרחית-מסחרית ופלילית.

בקל וגזית מדגישים כי ראשי המשרדים שאותם עזבו, וינרוט ובן-צור נתנו להם את ברכת הדרך, וכי הם ימשיכו לשתף עמם פעולה גם בעתיד. "ההחלטה על פתיחת המשרד התקבלה מתוך רצון לטפל במספר מצומצם יחסית של לקוחות באופן אישי, תוך שימוש בניסיון המשותף שצברנו בשניים ממשרדי הליטיגציה הטובים בישראל".

בקל: "זיהינו צורך של לקוחות לקבל שירות ברמה המשפטית הגבוהה ביותר - כמו זה שניתן על-ידי עורכי הדין וינרוט ובן-צור - על-ידי עורכי דין שיכולים להקדיש להם את מרב מרצם וזמנם. מטבע הדברים, ונוכח העובדה שמדובר במשרד צעיר, ננסה להביא עמנו גישה מקורית ורעננה לתיקים שבטיפול משרדנו".

- עזבתם משרדים ידועי שם. זו לא החלטה פשוטה.

גזית: "נכון. יעקב וינרוט הוא אחד במינו, אבל התעורר בי צורך לקחת את כל מה שלמדתי לכיוון שלי. הגעתי לשלב שבו הרגשתי שלמדתי מספיק, ואני רוצה להכניס את האישיות שלי למקום חדש. זה עשוי להישמע ניו-אייג'י, אבל זה בא ממקום מאוד טוב, וזו בחירה מתוך כוח. אנחנו מוותרים על להיות שותפים במשרדים מצוינים כדי לנסות להקים משהו חדש".

- האם אין בכך סיכון כלכלי?

בקל: "אנחנו לא עושים את זה כדי להרוויח כסף. מבחינתי, המדד הראשון של ההצלחה הוא לעשות מה שאנחנו אוהבים הכי טוב שאפשר, וגם לעזור למי שאפשר".

גזית: "החיבור ביני לבין אלירם (בקל), שהתמחה איתי אצל וינרוט, הוא מיוחד. זאת, במובן ששנינו באים מעולמות שונים, ונוצר בינינו קשר אישי וחיבור מקצועי גם בשנים שלא עבדנו יחד. לאורך כל השנים מצאתי את עצמי מתייעץ איתו, וזה היה טבעי שנתחבר יום אחד".

- אתם פועלים בשוק רווי. חשבתם איך למתג את המשרד?

גזית (צוחק): "יש לנו כבר סלוגן - 'גזית באימונים, בקל בקרב'".

- מה עם החלומות לעתיד?

גזית: "כשאתה פותח מקום משלך ומעצב אותו ברוח שלך, זה פותח בפניך אפשרויות לעשות דברים נוספים ולהגשים חלומות ביתר קלות. אני מקווה שבעתיד אוכל לאפשר לעצמי להגשים את החלום שעליו דיברתי אתך לפני 4 שנים - של הקמת קליניקה משפטית שתסייע לבני-נוער במצוקה".