המסחר בוול סטריט ננעל בעליות על רקע המאקרו

HP דיווחה על קיצוץ של 11-16 אלף עובדים - אנליסטים מאמינים שזה יתרום לרווחים ■ רווחי GAP נפלו ל-260 מיליון דולר ■ פוטין: הסנקציות הכלכליות יפגעו במדינות שהטילו אותן ■ מאקרו: מכירות הבתים החדשים - מעל הצפי

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, על רקע נעילה חיובית באירופה ובאסיה, ולאחר נתון מאקרו שהצביע על המשך שיפור בשוק הדיור. מדדי וול סטריט סגרו אתמול בעליות של עד 0.4%. ביום שני הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט עקב יום הזיכרון האמריקני, ה-Memorial Day.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציג היום את תוכניתו לאיחוד אירו-אסייתי בהנהגת רוסיה. באיחוד, לדברי פוטין, יקחו חלק בלארוס, קזחסטאן, ארמניה, קירגיזטאן וטג'יקיסטאן. לדברי פוטין האיחוד יקיים קשרים הדוקים עם סין. בפורום כלכלי בסנט פטרסבורג, פוטין התייחס לסנקציות שהוטלו על רוסיה, ואמר כי "סנקציות כלכליות ככלי ללחץ פוליטי יזיקו בסופו של דבר למדינות שהטילו את הסנקציות". באשר להתערבות של רוסיה באוקראינה, פוטין אמר כי התערבות זו הייתה "על מנת להציל חיים באוקראינה".

פוטין האשים את האיחוד האירופי וארה"ב בהדחה של נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ'. פוטין אמר כי המצב הולך לקראת "תוהו ובוהו ומלחמת אזרחים מלאה".

בזירת המאקרו פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש אפריל, שעלו מעל הצפי. הנתון הצביע על מכירה של 433 אלף בתים, לעומת צפי ל-420 אלף, ולאחר 384 אלף במארס. אתמול פורסם כי מכירות הבתים הקיימים עלו ב-1.3% באפריל לרמה שנתית של 4.65 מיליון בתים - הקצב המהיר ביותר מאז דצמבר 2013 והעלייה הראשונה ב-2014.

מניית HP עמודת במוקד, לאחר שחברת הטכנולוגיה דיווחה על קיצוץ של 11-16 אלף עובדים לאחר פרסום התוצאות לרבעון הראשון שהצביעו על אכזבה בשורת ההכנסות. החברה דיווחה על מכירות בהיקף 27.3 מיליארד דולר, ירידה לעומת הרבעון המקביל. הרווח המתואם הסתכם ב-88 סנט למניה - בהתאם לצפי. אנליסטים מאמינים כי קיצוץ המשרות יועיל לרווחי החברה.

בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' מצטט גורם מקורב שטוען כי עסקת הרכישה של אפל את יצרנית האוזניות Beats תיחתם בסופו של דבר, למרות שהיתה קרוב לפיצוץ 3 פעמים. המקור דיווח בסבירות של 70% כי העסקה שהיקפה יהיה למעלה מ-3 מיליארד דולר לא תהיה רק לרכישת הטכנולוגיה של Beats אלא גם ל"טלאנט" שמאחורי - ד"ר דרה וג'ימי איביין.

רווחי חברת האופנה GAP , נפלו ל-260 מיליון דולר או 58 סנט למניה, מ-333 מיליון דולר או 71 סנט אשתקד. ההכנסות עלו ב-1% ל-3.77 מיליארד דולר. החברה חזרה על תחזיותיה השנתיות לרווח של 2.9-2.95 דולר למניה ב-2014.

מניית Aéropostale צנחה אמש ב-17% במסחר המאוחר בוול סטריט וצפויה לרדת גם היום, לאחר שדיווחה על התרחבות בהפסדים מעבר לתחזיות השוק ברבעון הראשון.

עוד דיווחו אמש - GameStop , וגם TiVo. היום לפני הפתיחה צפויה לדווח יצרנית הנעליים Foot Locker (סימול FL), על רווח של 1.06 דולר למניה.