מרתיח: רשות השידור שוב תשכור גובים חיצוניים לאגרה

(עדכון) - זאת במסגרת מבצע רחב-היקף שייערך בעוד כשבועיים ■ יש לציין כי השר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, הורה קטגורית לא לעשות יותר שימוש במשרדי עורכי דין אשר נודעו לשמצה בגבייתם האגרסיבית

רשות השידור / צילום: איל יצהר
רשות השידור / צילום: איל יצהר

אגף הגבייה של רשות השידור קיבל אישור ממפרק הרשות, הכנ"ר פרופ' דוד האן, לעשות שימוש במשרדי גבייה לצורך גביית אגרת רשות השידור במסגרת מבצע רחב-היקף שייערך בעוד כשבועיים.

במילים אחרות, הרשות, שנאלצה בעקבות הביקורת הציבורית לסגת מהשימוש במשרדי עורכי דין דורסניים שיבצעו עבורה את הגבייה מחייבים, חוזרת כעת לאותה שיטה - אך באמצעות חברות גבייה אחרות.

ההחלטה הגיעה לאחר שהרשות הנמצאת בפירוק לא הצליחה להגיע להבנות עם רשות האכיפה והגבייה, שדרשה בין היתר הגדלת תקנים לצורך המבצע. לאור הדברים אישר האן ליואב אשכנזי, סמנכל הגבייה שיוביל את המבצע, לעשות שימוש במשרדי גבייה חיצוניים על-פי הצורך. אשכנזי כבר החל במשא-ומתן עם משרדים שונים וקיבל הצעות מחיר.

יש לציין כי השר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, הורה קטגורית לא לעשות יותר שימוש במשרדי עורכי דין אשר נודעו לשמצה בגבייתם האגרסיבית.

רשות השידור תצא למבצע רחב-היקף לגביית אגרת רשות השידור בשל מצבה התזרימי המידלדל. האגרה צפויה להיות מבוטלת בספטמבר 2015, ועד אז החוק מחייב את תשלום אגרת הטלוויזיה.

ברשות השידור אישרו את הדברים.