נעילה מעורבת בבורסה; כלכלנית י-ם ומבני תעשיה זינקו

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל ■ נחשפה תוכנית ההקלה הכמותית של ה-ECB ■ הסכם שכר חדש בלאומי

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') במגמה מעורבת ברקע עליות שערים קלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשעיני המשקיעים צופות גם לגבול הצפוני, שם מתחממת הגזרה בין ישראל לבין סוריה ולבנון. בוול סטריט נרשמת היום מגמה מעורבת וכך גם באירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל.

בארץ, בנק ישראל דיווח היום כי המדד המשולב למצב המשק בחודש דצמבר עלה ב-0.3%. קצב גידולו של המדד בחודשים האחרונים גבוה מהקצב של החודשים מרץ-יולי. המדד המשולב הושפע לטובה מעלייה ביבוא של מוצרי צריכה ומעלייה של יתר מדדי סחר החוץ לדצמבר.

הבנק המרכזי של גוש האירו ירכוש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 50 מיליארד אירו בחודש למשך שנה אחת לפחות - כך עולה מפרטי ההצעה שנחשפה בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". העיתון מתבסס על "גורמים המקורבים לנושא", לשון הכתבה. הבנק המרכזי אמור לפרסם את פרטי התוכנית מחר בצהריים. אם הדיווח ב"ג'ורנל" נכון, הרי שתוכנית ההקלה הכמותית באירופה הינה בהיקף של 600 מיליארד אירו לפחות - בקצה העליון של התחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 500-600 מיליארד אירו. בכירי הבנק המרכזי האירופי התכנסו כבר אתמול כדי לדון בהצעה, עליה הם יצביעו מחר, כך שהמספרים הסופיים עשויים עוד להשתנות.

הסכם שכר בבנק לאומי

בנק לאומי הגיע להסכם שכר עם ועד העובדים שלו: לאחר כמה חודשים של מו"מ, וללא סכסוך עבודה, הגיע הבנק בניהולה של רקפת רוסק-עמינח והוועד בראשות מירי רובינו להסכם שכר לשנים 2015-2018. (לכתבה המלאה)

בית המשפט העליון בארה"ב פסק אתמול לטובת טבע במשפט הקופקסון. משמעות פסק הדין היא עיכוב בתחרות בקופקסון מצד חברות מתחרות. הדבר אמור לספק לתרופת הדגל של טבע הגנת פטנט עד ספטמבר 2015. [לסיפור המלא]

סלקום ופרטנר הוסיפו לעמוד במוקד ברקע הסערה בשוק הסלולר. UBS פרסם היום סקירת עדכון בנוגע למניות פרטנר וסלקום. בשורה התחתונה, האנליסט רוני בירון משמר המלצת "נייטרלי" למניות, ומוריד את מחירי היעד מ-40 שקל ל-24.5 שקל למניית סלקום, ומ-26 שקל ל-15 שקל למניית פרטנר. עדיין מדובר בפרמיה של כ-14.5% ממחירי השוק של סלקום ופרטנר.

בתחילת השבוע, נזיכר, הודיעה גולן טלקום על השקת מסלול עסקי ב-25 שקל לחודש בלבד. המניות שנחתכו בעשרות אחוזים מתחילת השנה זינקו אתמול.

אלוני חץ הודיעה היום כי מכרה 4 מיליון מניות של FCR בתמורה לסך של כ-76.6 מיליון דולר קנדי (כ-251 מיליון שקל).בעקבות מכירה זו, תרשום החברה בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון רווח (נטו לאחר מס) של כ-78 מיליון שקל.

בנק ישראל פרסם שלשום את הנחייתו הסופית בנוגע להגדלת ההפרשה להפסדי אשראי של הבנקים בהלוואות למשקי-בית. בשורה התחתונה, בדוחות השנתיים של 2014, הבנקים יצטרכו להגדיל את הרכיב צופה עתיד בהפרשה הקבוצתית בהלוואות למשקי-בית, כך שיעמוד על לפחות 0.75% מהתיק. לפי הערכות, היקף ההפרשות בבנקים צפוי לעמוד על קרוב לחצי מיליארד שקל, גבוה יותר מההערכות הראשונות שדיברו 350 מיליון שקל. נציין את פועלים , לאומי , מזרחי טפחות , דיסקונט והבינלאומי .

חברת די פארם השלימה אתמול גיוס של 12.8 מיליון שקל בהנפקת זכויות לציבור. בעלת המניות הגדולה בדי-פארם (62%), כלל ביוטכנולוגיה, מימשה את מלוא זכויותיה והזרימה לקופת החברה כ-8.7 מיליון שקל. יתרת הגיוס הגיעה מהציבור הרחב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]