פרשת גל בק: המסמך שמוכיח כי הנהגת הייתה שיכורה - נעלם

חשיפת חדשות 10: התיק עשוי להיפתח מחדש עקב הדיונים במסמך רפואי שנעלם מהתיק של הנהגת, בו נמצא לכאורה כי נהגה בגילופין בערב בו דרסה למוות את הנער גל בק ■ כעת דנים בפרקליטות אם לקבל כראיה את המסמך, בן יותר מעשור

תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1
תאונת דרכים, הנהגת הדורסת / צילום: מתוך הוידאו ערוץ 1

כ-5 חודשים לאחר פרסומה הראשון של פרשת הדריסה של הנער גל בק, בערוץ 10 נחשף היום (א') כי מסמך רפואי - המוכיח לכאורה כי הנהגת הפוגעת הייתה שיכורה ערב התאונה - נעדר מתיק החקירה בשל "חיסיון רפואי" של הנהגת.

על-פי הדיווח בערוץ 10, מדובר בבדיקה רפואית שבוצעה לנהגת הפוגעת לאחר הפגיעה, שכוללת בין היתר בדיקת דם מפורטת. לפי הדיווח, בבדיקה, שהובאה לידיעת פקד במשטרה לפני חודשיים, מצוין במפורש כי הנהגת הפוגעת הייתה בגילופין בעת שדרסה למוות את בק.

אלא, שניסיונות להביא את הבדיקה לידיעת גורמים במשטרה ובפרקליטות עלו בתוהו - לאחר שנמצא כי הממצאים הנוגעים לרמות האלכוהול נעדרים מהתיק הרפואי של הנהגת. הגורמים הרפואיים המעורבים בעניין הסבירו לחדשות 10 כי בשל ענייני "חיסיון רפואי" הבדיקה נעדרה מהתיק, ולכן גורמי החקירה לא ידעו על קיומה.

בפרקליטות דנים כעת בשאלה אם הראיה המציגה את רמות האלכוהול בדמה של הנהגת עדיין קבילה, ואם הבדיקה שנעשתה לה עדיין נחשבת לאמינה - בחלוף יותר מעשור. זאת, בהתחשב בכך שפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, הורה לבחון את התיק כמו "תיק רצח לכל דבר".